Gloomwood: Zapisywanie gry - jak sejwować, fonografy (Phonographs)
Zapisywanie gry w Gloomwood jest utrudnione – nie możecie sejwować w dowolnym momencie. Nasz poradnik wyjaśnia jak prawidłowo tworzyć sejwy dzięki fonografom (Phonographs).
Aktualizacja:
Podczas przechodzenia gry Gloomwood możecie napotkać problem z zapisywaniem swoich postępów. Z tej strony poradnika dowiecie się kiedy i na jakich zasadach można zapisywać oraz wczytywać postępy. Wyjaśniamy znaczenie i dostępność fonografów (Phonographs).
Fonografy (Phonographs)

Najważniejsza wiadomość - w Gloomwood nie możecie wykonywać szybkich ani manualnych sejwów w dowolnym momencie gry. W przypadku spauzowania rozgrywki nie znajdziecie żadnej opcji zapisu.
Sejwowanie rozgrywki odbywa się wyłącznie dzięki fonografom (Phonographs) - przykładowy pokazuje obrazek. Pierwszy fonograf odnajdziecie niedługo po rozpoczęciu gry, podczas eksploracji głównego budynku wioski rybackiej. Kolejny jest np. w chatce niedaleko wejścia do kopalni.
Wejście w interakcję z fonografem zapisze Wasze postępy. Do fonografów możecie i powinniście często powracać, bo sejwowanie przy nich jest nielimitowane, tzn. nie jest zużywany żaden surowiec. Polecamy używać ich np. po rozprawieniu się z grupą przeciwników albo zebraniu większej ilości skarbów. Do niektórych z nich możecie też z czasem odnajdywać skróty, dzięki czemu nie będzie potrzebny duży backtracking.
Gloomwood we wczesnym dostępnie ma tylko dwa środkowe poziomy trudności. Autorzy mają w planach najniższy i najwyższy poziom trudności, które zmienią reguły sejwowania. Na niskim poziomie (Crescent Moon) sejwowanie ma być dostępne w dowolnym momencie zabawy, zaś na maksymalnym (Blood Moon) z dodatkowym ograniczeniem w postaci surowca Wax Cylinder do używania na fonografach.
Wczytywanie stanu gry

Gloomwood posiada tylko 1 slot na zapisy, które są tworzone przy fonografach. Wybranie opcji Load w menu pauzy przywróci Was do fonografu, przy którym zapisaliście wcześniej rozgrywkę.
Jak zapisać więcej niż jeden sejw?
Z uwagi na tylko 1 slot na zapisy stanu gry może chcieć zabezpieczyć się przed utratą sejwów i wykonać ich kopię zapasową. Znajdźcie katalog, w którym macie zainstalowaną grę na Steamie. Sejwy znajdziecie w folderze:
Steam\steamapps\common\Gloomwood\Saves
Możecie skopiować je w inne miejsce na dysku i zachować dzięki temu aktualny stan gry.
0
- Gloomwood - poradnik do gry
- Gloomwood: Poradnik do gry
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Zapisywanie gry - jak sejwować, fonografy (Phonographs)
- Gloomwood: Broń palna - jak zdobyć rewolwer, pistolet z tłumikiem, strzelbę?
- Gloomwood: Walka - czy jest obowiązkowa, ścieżka pacyfisty
- Gloomwood: Źródła światła - czy można gasić pochodnie i lampy?
- Gloomwood: Kod 0451 z immersive simów - czy można wprowadzić?
- Gloomwood: Poprzednie lokacje - czy można powracać, skróty, backtracking
- Gloomwood: Leczenie - jak odzyskać punkty zdrowia (Health)?
- Gloomwood: Amunicja do rewolweru, pistoletu, strzelby - jak zdobywać?
- Gloomwood: Obracanie przedmiotów w inwentarzu - jak aktywować akcję?
- Gloomwood: Rzut przedmiotem - jak wykonać akcję?
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Bielow86 Junior
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
mamrobaki Legionista
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
Stranger. Senator

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
mamrobaki Legionista
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.