Gloomwood: Zapisywanie gry - jak sejwować, fonografy (Phonographs)
Zapisywanie gry w Gloomwood jest utrudnione – nie możecie sejwować w dowolnym momencie. Nasz poradnik wyjaśnia jak prawidłowo tworzyć sejwy dzięki fonografom (Phonographs).
Aktualizacja:
Podczas przechodzenia gry Gloomwood możecie napotkać problem z zapisywaniem swoich postępów. Z tej strony poradnika dowiecie się kiedy i na jakich zasadach można zapisywać oraz wczytywać postępy. Wyjaśniamy znaczenie i dostępność fonografów (Phonographs).
Fonografy (Phonographs)

Najważniejsza wiadomość - w Gloomwood nie możecie wykonywać szybkich ani manualnych sejwów w dowolnym momencie gry. W przypadku spauzowania rozgrywki nie znajdziecie żadnej opcji zapisu.
Sejwowanie rozgrywki odbywa się wyłącznie dzięki fonografom (Phonographs) - przykładowy pokazuje obrazek. Pierwszy fonograf odnajdziecie niedługo po rozpoczęciu gry, podczas eksploracji głównego budynku wioski rybackiej. Kolejny jest np. w chatce niedaleko wejścia do kopalni.
Wejście w interakcję z fonografem zapisze Wasze postępy. Do fonografów możecie i powinniście często powracać, bo sejwowanie przy nich jest nielimitowane, tzn. nie jest zużywany żaden surowiec. Polecamy używać ich np. po rozprawieniu się z grupą przeciwników albo zebraniu większej ilości skarbów. Do niektórych z nich możecie też z czasem odnajdywać skróty, dzięki czemu nie będzie potrzebny duży backtracking.
Gloomwood we wczesnym dostępnie ma tylko dwa środkowe poziomy trudności. Autorzy mają w planach najniższy i najwyższy poziom trudności, które zmienią reguły sejwowania. Na niskim poziomie (Crescent Moon) sejwowanie ma być dostępne w dowolnym momencie zabawy, zaś na maksymalnym (Blood Moon) z dodatkowym ograniczeniem w postaci surowca Wax Cylinder do używania na fonografach.
Wczytywanie stanu gry

Gloomwood posiada tylko 1 slot na zapisy, które są tworzone przy fonografach. Wybranie opcji Load w menu pauzy przywróci Was do fonografu, przy którym zapisaliście wcześniej rozgrywkę.
Jak zapisać więcej niż jeden sejw?
Z uwagi na tylko 1 slot na zapisy stanu gry może chcieć zabezpieczyć się przed utratą sejwów i wykonać ich kopię zapasową. Znajdźcie katalog, w którym macie zainstalowaną grę na Steamie. Sejwy znajdziecie w folderze:
Steam\steamapps\common\Gloomwood\Saves
Możecie skopiować je w inne miejsce na dysku i zachować dzięki temu aktualny stan gry.
- Gloomwood - poradnik do gry
- Gloomwood: Poradnik do gry
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Zapisywanie gry - jak sejwować, fonografy (Phonographs)
- Gloomwood: Broń palna - jak zdobyć rewolwer, pistolet z tłumikiem, strzelbę?
- Gloomwood: Walka - czy jest obowiązkowa, ścieżka pacyfisty
- Gloomwood: Źródła światła - czy można gasić pochodnie i lampy?
- Gloomwood: Kod 0451 z immersive simów - czy można wprowadzić?
- Gloomwood: Poprzednie lokacje - czy można powracać, skróty, backtracking
- Gloomwood: Leczenie - jak odzyskać punkty zdrowia (Health)?
- Gloomwood: Amunicja do rewolweru, pistoletu, strzelby - jak zdobywać?
- Gloomwood: Obracanie przedmiotów w inwentarzu - jak aktywować akcję?
- Gloomwood: Rzut przedmiotem - jak wykonać akcję?
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
