Gloomwood: Poziomy trudności - lista, modyfikatory

W Gloomwood możecie dostosować rozgrywkę przez wybór poziomu trudności. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak można zmienić poziom wyzwania i czy dostępne są modyfikatory stopnia trudności gry.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Gloomwood może okazać się dość trudną grą dla osób bez dużego doświadczenia z gatunkiem immersive simów. Ta strona poradnika zawiera informacje jakie są główne poziomy trudności dostępne w grze. Oprócz tego wyjaśniamy temat dostępności dodatkowych modyfikatorów wpływających na główny poziom wyzwania.

Nasz opis poziomów trudności dotyczy wersji gry Gloomwood z wczesnego dostępu. Przygotowaliśmy go na bazie wersji 0.1.214, która zadebiutowała w early access 6 września 2022 roku. Gra w przyszłości ma otrzymać modyfikatory oraz "brakujące" główne poziomy trudności.

Główny poziom trudności

Gra Gloomwood docelowo ma zaoferować 4 poziomy trudności - Crescent, Half Moon, Full Moon oraz Blood Moon - Gloomwood: Poziomy trudności - lista, modyfikatory - Gloomwood - poradnik do gry

Gra Gloomwood docelowo ma zaoferować 4 poziomy trudności - Crescent, Half Moon, Full Moon oraz Blood Moon. Niestety w wersji z wczesnego dostępu (wrzesień '22) dostępne są wyłącznie 2 środkowe poziomy. Dwa pozostałe mają zostać dodane w przyszłości.

Half Moon to normalny poziom trudności. Jest to optymalne rozwiązanie dla osób, które nie mają dużego doświadczenia z tego typu produkcjami, ale nie chcą też przesadnie łatwej rozgrywki. Na poziomie tym:

  1. zapasy występują w normalnych ilościach;
  2. pojawia się domyślna liczba przeciwników;
  3. przeciwnicy zadają domyślne obrażenia;
  4. zapisywanie stanu gry jest możliwe wyłącznie przy fonografach (Phonographs).

Full Moon to odpowiednik wysokiego poziomu trudności. Jest to dobry wybór jeśli macie doświadczenie z obcowania z podobnymi produkcjami, a także chcecie żeby eliminowanie lub omijanie wrogów stało się bardziej wymagające. Na poziomie tym:

  1. Pojawia się mniej zapasów - Oznacza to przede wszystkim mniej amunicji do głównych broni, ale możecie też odnajdywać mniej lekarstw. Trzeba w rezultacie oszczędzać amunicję lub używać jej tylko na wrogach, których ciężko ominąć (np. psy z kopalni).
  2. Pojawia się więcej wrogów - Może to Wam utrudniać postępy w grze lub eksplorowanie lokacji w poszukiwaniu lootu.
  3. Przeciwnicy zadają większe obrażenia - Może to być większa motywacja do tego żeby polegać na atakach skrytobójczych. Powinniście też mieć zawsze w zapasie kilka lekarstw, by nie znaleźć się nagle na skraju śmierci bez możliwości leczenia.
  4. Zapisywanie stanu gry jest możliwe wyłącznie przy fonografach (Phonographs).

Modyfikatory stopnia trudności

Wersja early access nie oferuje modyfikatorów poziomu trudności, aczkolwiek znajdują się one w planach. Jest duża szansa, że pojawią się wraz z jedną z aktualizacji jeszcze przed premierą finalnej wersji Gloomwood. Możemy spekulować, że powinny one umożliwić lepsze dostosowanie gry pod swoje preferencje, np. w takich dziedzinach jak spostrzegawczość wrogów czy żywotność i wytrzymałość głównego bohatera.

Podobało się?

0

Gloomwood

6 września 2022

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-09-26
16:46

Stranger. Senator

Stranger.

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)

Komentarz: Stranger.
2022-09-25
17:08

Bielow86 Junior

Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.

Komentarz: Bielow86
2022-09-13
21:51

mamrobaki Legionista

Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!

Komentarz: mamrobaki
2022-09-13
15:25

Stranger. Senator

Stranger.

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.

Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.

Komentarz: Stranger.
2022-09-13
14:47

mamrobaki Legionista

W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.

Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).

Komentarz: mamrobaki

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl