Gloomwood: Early access - zawartość wersji z wczesnego dostępu
Gloomwood pierwotnie wydano we wczesnym dostępie (Early Access) i ta strona poradnika zestawia zawartość gry. Dowiecie się o dostepności etapów, trybów rozgrywki, mechanik oraz elementów wyposażenia bohatera.
Aktualizacja:
Gloomwood to gra, którą nie wydano od razu w pełnej wersji. Jej premierę poprzedzają wersja demo oraz wydanie w ramach wczesnego dostepu. Z tej strony poradnika dowiecie się jak prezentuje się zawartość wersji Early Access - oddzielnie potraktowaliśmy tematy dostępności etapów i lokacji, trybów zabawy, mechanik rozgrywki i używanego sprzętu.
- Premiera Gloomwood we wczesnym dostępie
- Dostępne tryby gry
- Dostępne etapy
- Mechaniki i wyposażenie w wersji early access
Premiera Gloomwood we wczesnym dostępie

Gloomwood wydano w ramach wczesnego dostępu 6 września 2022 roku i pierwsza wersja gry to 0.1.214. Autorzy przewidują, że gra pozostanie we wczesnym dostępie przez około 1-2 lata zanim doczeka się premiery finalnej wersji z całą zaplanowaną zawartością.
Gra we wczesnym dostępie nie oferuje niestety bardzo dużo treści. Powinniście być w stanie przejść ją w około 2.5-3 godziny przy normalnej grze oraz w około 5 godzin przy założeniu, że będziecie wszystko dokładnie badać. Ilość czasu na skończenie wersji z early access dokładniej omówiliśmy na stronie Długość gry.
Dostępne tryby gry

W wersji z wczesnego dostępu możecie rozpocząć nową kampanię i zaliczać jej początkowe etapy. Nie musicie obawiać się tego, że rozgrywka nagle rozpocznie się w jednym z późniejszych rozdziałów gry.
Nie możecie wybierać pomiędzy wszystkimi poziomami trudności. Dostępne są jedynie 2 środkowe poziomy - normalny (Half Moon) i wysoki (Full Moon). Na normalnym możecie ograć dostępną zawartość bez większych komplikacji. Jeśli szukacie maksymalnego wyzwania, to musicie niestety zaczekać na kolejne aktualizacje, które odblokują najwyższy poziom trudności (Blood Moon) i modyfikatory stopnia trudności (Modifiers).
Poziom wyzwania gry dokładniej opisaliśmy na stronie Poziomy trudności z rozdziału o podstawach.
Dostępne etapy

Liczba dostępnych etapów w wersji early access jest niestety bardzo niewielka - są to zaledwie 3 główne lokacje, przy czym należy zaznaczyć, że w każdej z nich spędzicie co najmniej godzinę. Dostępne lokacje to:
- Wioska rybacka (poziom Croup's Fishery) - Jest to najbardziej złożona lokacja, w której możecie eksplorować przede wszystkim duży wielopiętrowy budynek z wieloma skarbami i mniej oczywistymi przejściami. W zbadaniu tej lokacji w 100% mogą pomóc Wam pozyskane mapy pięter.
- Kopalnia (poziom Coast Caves) - Jest to najmniej rozbudowany etap, gdyż przez większość czasu jest tylko jedna ścieżka do celu podróży i trasa rozgałęzia się dopiero przed dotarciem do pieczary z windą. Poziom ten wymusza też trochę walk, bo będziecie napotykać zmutowane psy.
- Podróż do latarni morskiej (poziom Coast Cliffside) - To średniej wielkości poziom, który łączy też różne podejścia do rozgrywki. W niektórych miejscach jest tylko jedna ścieżka, w innych są różne warianty. Możecie też po drodze badać różne budynki, jak również zająć się przeszukaniem piwnicy pod latarnią morską (szczyt latarni będzie niestety niedostępny). W etapie tym przechodzi się przez tawernę Slaughtered Goat, ale nie została ona jeszcze w całości przygotowana.
Mechaniki i wyposażenie w wersji early access

W edycji z wczesnego dostępu możecie korzystać z głównych ruchów bohatera. Część z nich poznacie w ramach samouczka rozgrywanego w Croup's Fishery i wtedy również zdobędziecie walizkę (inwentarz + dziennik) oraz broń Canesword (walka wręcz i opcja eliminacji z zaskoczenia).
Wersja z early access pozwala przetestować większość zaplanowanych typów broni palnej - możecie znaleźć rewolwer, pistolet z tłumikiem oraz strzelbę. Nie jest jeszcze dostępny unikalny karabin, który pojawi się prawdopodobnie dopiero w późniejszych aktualizacjach.
W ramach przechodzenia gry możecie zbierać kosztowności i złoto, ale nie mają one jeszcze zastosowania, tzn. nie znajdziecie żadnego sklepu czy pasera żeby pozbyć się tego typu rzeczy lub dokonać ich wymiany na inne fanty.
Zróżnicowanie przeciwników w edycji early access jest niewielkie. Przez zdecydowaną większość gry będą to "zwykli" strażnicy wyposażeni w broń palną lub broń białą. Jedyne urozmaicenie pojawia się w jaskiniach, w których przebywają krwiożercze psy.
Na premierę gry w wersji z wczesnego dostępu nie przygotowano podpisów pod dialogami. Samych dialogów możecie i powinniście wysłuchiwać (np. żeby zdobyć cenne wskazówki), ale musicie dobrze znać język angielski (jest on jedynym dostępnym chwilowo językiem - kolejne pojawią się w przyszłości).
0
- Gloomwood - poradnik do gry
- Gloomwood: Poradnik do gry
- Gloomwood: Aneks
- Gloomwood: Sterowanie na PC
- Gloomwood: Wymagania sprzętowe PC
- Gloomwood: Długość gry - czas trwania fabuły i zdobycia 100% sekretów
- Gloomwood: Polska wersja językowa
- Gloomwood: Thief i Gloomwood - główne podobieństwa oraz różnice
- Gloomwood: Early access - zawartość wersji z wczesnego dostępu
- Gloomwood: Ułatwienia dostępu
- Gloomwood: Aneks
- Gloomwood: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Bielow86 Junior
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
mamrobaki Legionista
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
Stranger. Senator

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
mamrobaki Legionista
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.