Gloomwood: Poprzednie lokacje - czy można powracać, skróty, backtracking
Gloomwood to gra bez tradycyjnego podziału na misje i nasz poradnik wyjaśnia – czy można powracać do poprzednich lokacji. To istotna kwestia pod kątem chęci zaliczenia gry w 100%.
Aktualizacja:
Podczas przechodzenia Gloomwood może być zainteresowani czy w grze jest opcja powracania do obszarów z poprzednich etapów. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy czy jest dozwolone ponowne eksplorowanie lokacji, które wcześniej się już opuściło (np. Croup's Fishery czy Coast Caves).
Przejścia pomiędzy lokacjami

W Gloomwood nie ma klasycznej listy etapów do zaliczenia, ani podziału na misje, które przechodzi się tylko jeden raz.
Świat gry zbudowany jest z lokacji, które połączone zostały przejściami (przykładowe na obrazku). Sąsiadujące ze sobą obszary dzieli zawsze ekran ładowania, ale nie powinniście ich traktować jako osobne etapy, a bardziej jako osobne części większego świata.
Skróty i backtracking

Gloomwood pozwala powracać do wcześniejszych obszarów. Możecie po skorzystaniu z przejścia z lokacji A do lokacji B bezproblemowo wykonać odwrotną operację, tzn. powrócić z B do A.
Powracanie do starych lokacji może służyć przede wszystkim zajęciu się pominiętą zawartością gry. Może to być np. dokładniejsze zbadanie mijanych budynków lub dotarcie do nowych skarbów. Przykładowo w etapie Coast Cliffside możecie ustalić kombinację do sejfu z pierwszej lokacji Croup's Fishery i dopiero wtedy "legalnie" splądrować wspomniany sejf.


Z powracaniem do odkrytych już obszarów powiązane są skróty, które możecie sukcesywnie odblokowywać. Mogą to być małe skróty w obrębie tej samej lokacji lub większe pozwalające łatwiej powrócić do wcześniejszych obszarów. Przykładowo na samym początku eksploracji Coast Cliffside możecie znaleźć jaskinię ze skrótem do piwnicy pod Croup's Fishery (opisaliśmy to w naszej solucji). Możecie dzięki temu zaoszczędzić mnóstwo czasu, bo nie trzeba przechodzić ponownie przez kopalnię w Coast Caves.
Skróty ułatwiają też zapisywanie gry, bo możecie dzięki nim sprawniej powracać do odkrytych już fonografów (Phonographs). Pozwoli to Wam częściej zabezpieczać się przed śmiercią i innymi zagrożeniami.
0
- Gloomwood - poradnik do gry
- Gloomwood: Poradnik do gry
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Zapisywanie gry - jak sejwować, fonografy (Phonographs)
- Gloomwood: Broń palna - jak zdobyć rewolwer, pistolet z tłumikiem, strzelbę?
- Gloomwood: Walka - czy jest obowiązkowa, ścieżka pacyfisty
- Gloomwood: Źródła światła - czy można gasić pochodnie i lampy?
- Gloomwood: Kod 0451 z immersive simów - czy można wprowadzić?
- Gloomwood: Poprzednie lokacje - czy można powracać, skróty, backtracking
- Gloomwood: Leczenie - jak odzyskać punkty zdrowia (Health)?
- Gloomwood: Amunicja do rewolweru, pistoletu, strzelby - jak zdobywać?
- Gloomwood: Obracanie przedmiotów w inwentarzu - jak aktywować akcję?
- Gloomwood: Rzut przedmiotem - jak wykonać akcję?
- Gloomwood: FAQ
- Gloomwood: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stranger. Senator

Dzięki, rozbudujemy opis przy okazji aktualizownania poradnika. Próbowałem je niszczyć tylko bronią białą. ;)
Bielow86 Junior
Ważne aby zaznaczyć (a nie ma o tym słowa w poradniku), że latarnię i inne źródła światła [ale nie pochodnię czy lampy z sufitu] można niszczyć strzałami z rewolweru, strzelby a także specjalnymi nabojami z sejfu z Undertaker Pistol.
mamrobaki Legionista
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za poradnik!
Stranger. Senator

Dzięki za podpowiedź, zaktualizujemy poradnik.
Co do samej idei pisania poradników na bazie wersji early access itp. to obecnie nie jest już tak, że tworzymy 1 wersję poradnika i zamykamy go na amen. Nasze poradnik mogą ewoluować razem z grami, które opisują i otrzymywać zupełnie nową lub mocno zmodyfikowaną treść.
mamrobaki Legionista
W przypadku potworów można rzucić głowę lub inne kończyny przeciwników, żeby odciągnąć uwagę, albo za ich pomocą wciągnąć je w pułapkę.
Ogólnie to trochę osobliwy pomysł pisać poradnik - biorąc pod uwagę, że mechaniki jeszcze zapewne ulegną zmianie (już twórcy mówią o rozwinięciu systemu save oraz o pracy nad AI przeciwników).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.