Obiekt Argentu | Opis przejścia | Doom
Aktualizacja:
Obiekt Argentu
Wyzwania
Słuszna droga
Użyj kamienia wyzwania runy.
Pierwsze Wyzwanie Runy napotkasz niemal na samym początku etapu. Po otwarciu pierwszej śluzy, zeskocz przez wyrwę w barierce, a następnie przedostań się na drugą stronę przepaści. Kamień runiczny będzie tam na ciebie czekał. Ta misja polega na zabiciu 15 przeciwników zanim czas dobiegnie końca. Zadanie zaczniesz tylko z 15 sekundami, ale na szczęście każde udane zabójstwo doda ci kilka sekund. Żeby wykonać to wyzwanie staraj się podbiegać do wrogów jak najbliżej, żeby zabijać ich jednym strzałem, bez potrzeby wykonywania Zabójstw Chwały. Oszczędzisz w ten sposób sporo czasu. W nagrodę otrzymasz runę Próżnia, która zwiększa zasięg przyciągania przedmiotów.
Z lotu ptaka
Zdobądź automapę Obiektu Argentu.
Znajdziesz ją niedaleko pomieszczenia z trzecim filtrem argentu. Chodzi o oświetloną na niebiesko lokację z kilkoma wyrzutniami grawitacyjnymi. Z jednej strony lokacji są drzwi prowadzące na powierzchnię planety, a z przeciwnej strony drzwi do pomieszczenia z Automapą.
Pasowanie
Dokonaj na dwóch Rycerzach Piekieł Zabójstw Chwały "śmierć z przestworzy".
Zadanie najłatwiej wykonać na pierwszym Rycerzu Piekieł jakiego spotkasz. Pojawi się on na placu z wielką skrzynią po środku. Biegając wokół skrzyni możesz osłabić wroga kilkoma celnymi strzałami, a gdy zostanie ogłuszony wejdź na podwyższenie i wykonaj Zabójstwo Chwały. Żeby zdobyć drugie takie zabójstwo najlepiej wczytać grę od ostatniego punktu zapisu i powtórzyć operację.
Wyłącz filtry argentu

Po rozpoczęciu etapu idź cały czas prosto, aż do zamkniętej śluzy. Żeby ją otworzyć, użyj panelu z prawej.

Za drzwiami musisz zeskoczyć poziom niżej przez wyrwę w barierce. Jak dobrze przeszukasz półkę skalną, znajdziesz wzmocnienie pancerza.

Dalsza droga wymaga sporo skakania. Musisz najpierw przeskoczyć na platformę naprzeciwko, a następnie doskoczyć do skał z lewej.

Gdy dotrzesz na sam szczyt skały, przeskocz na wyższy poziom platformy, a następnie do miejsca z lewej.

Kawałek dalej zobaczysz pierwsze Wyzwanie Runy - Próżnia. Są to specjalne zadania, dzięki którym zdobędziesz wzmacniające cię runy. W tym przypadku misja polega na zabiciu 15 przeciwników zanim czas dobiegnie końca. Zadanie zaczniesz tylko z 15 sekundami, ale na szczęście każde udane zabójstwo doda ci kilka sekund. Żeby wykonać to wyzwanie staraj się podbiegać do wrogów jak najbliżej, żeby zabijać ich jednym strzałem, bez potrzeby wykonywania Zabójstw Chwały. Oszczędzisz w ten sposób sporo czasu. W nagrodę otrzymasz runę Próżnia, która zwiększa zasięg przyciągania upuszczanych przez wrogów przedmiotów. Włóż ją w jedyne dostępne miejsce menu run. Zdobyte runy można dodatkowo wzmocnić realizując określony cel. W tym przypadku ulepszenie runy wymaga podniesienia 300 przedmiotów. Pamiętaj tylko, że licznik ten rośnie wyłącznie wtedy jak dana runa jest używana.

Po wykonaniu dodatkowego zadania skręć w lewo. Dotrzesz w ten sposób do budynku, przed którym leży pierwszy Dziennik zapytań.

Podnieś go, a następnie pociągnij za dźwignię ukrytą za beczkami kawałek z lewej. Odblokujesz w ten sposób Klasyczną Mapę. Wejście do niej znajdziesz wewnątrz budynku.

W środku jest też Wyrzutnia rakiet, którą możesz zabrać jeśli nie zdobyłeś jej na poprzednim etapie. Po podniesieniu wszystkiego wyjdź z drugiej strony pomieszczenia.

Na zewnątrz natkniesz się na sporą grupę demonów. Najpierw wystrzel dwie rakiety przed siebie, a następnie jedną w beczki z prawej. Powinieneś w ten sposób zabić demony z tarczami. Na pozostałych wrogów użyj bardziej konwencjonalnego uzbrojenia. Na końcu starcia czeka cię pojedynek z Piekielnym Rycerzem. Jest to najlepszy moment na zaliczenie wyzwania Pasowanie. Aby to zrobić, zabij szybko Diablika, który pojawi się chwilę po rycerzu, a następnie obij większą bestię biegając wokół podwyższenia na środku lokacji. Gdy stwór zostanie ogłuszony, wdrap się szybko na platformę i wykonaj Zabójstwo Chwały z powietrza. Czas ogłuszenia rycerza jest bardzo krótki, więc musisz się śpieszyć. Po jego pokonaniu możesz wczytać grę od ostatniego punktu zapisu i powtórzyć operację, żeby zaliczyć drugie wymagane do wyzwania zabójstwo.

Dalsza droga prowadzi cały czas prosto. Dojdziesz w ten sposób do dużej otwartej przestrzeni, gdzie w oddali zobaczysz Gniazdo Juchy.

Zanim jedna pójdziesz je zniszczyć, idź wzdłuż ściany po lewej. Będzie tam pomieszczenie z Elitarnym Strażnikiem i kilkoma cennymi przedmiotami.Twoim kolejnym celem jest wspomniane wcześniej gniazdo. Po jego zniszczeniu pojawi się spora armia demonów. Podczas walki pomagaj sobie wyrzutnią rakiet oraz piłą, która świetnie sprawdza się przeciwko Piekielnym Burzycielom.

Gdy starcie dobiegnie końca, stań naprzeciwko niebieskiej bariery i spróbuj ją obejść z lewej strony. Odkryjesz w ten sposób zejście do schronu na dole. W środku czeka na ciebie Dron Polowy, u którego warto wykupić naprowadzane rakiety (Naprowadzanie).

Podczas wspinaczki z powrotem na górę, odbij na chwilę na półkę skalną z prawej. Znajdująca się tam ścieżka zaprowadzi cię do kolejnego Elitarnego Strażnika.
Pierwszy filtr argentu

Po powrocie do niebieskiej bariery będziesz mógł zrealizować główne zadanie, czyli wyłączy trzy filtry Argentu. Na początku udaj się do budynku naprzeciwko bariery.

Wewnątrz czeka cię krótka walka, po której będziesz mógł podnieść Dziennik zapytań. Gdy to zrobisz, wejdź do pomieszczenia z lewej i wyłącz pierwszy filtr.
Drugi filtr argentu

Po wyjściu na zewnątrz udaj się do budynku z lewej. Będzie to spory hangar. W jego lewym rogu znajduje się Bateria Argentu, do której możesz dojść obchodząc z prawej strony stojące w środku konstrukcje. Dalsza droga prowadzi w górę.

Niedaleko jednej z maszyn powinieneś zobaczyć platformę oznaczoną zielonymi światłami. Wejdź na nią z dachu maszyny, a następnie wspinaj się dalej kierując się zielonymi oznaczeniami.

Będąc na szczycie udaj się na początku w lewo, żeby zniszczyć kolejny filtr w pomieszczeniu za drzwiami.
Trzeci filtr argentu

Na lewo od niego jest większa hala, a wewnątrz niej drugie Wyzwanie Runy. Tym razem twoim zadaniem jest zniszczenie 30 beczek przy pomocy pistoletu. W nagrodę otrzymasz runę Zamęt i zagubienie, która wydłuża czas ogłuszenia wrogów. Podczas wyzwania staraj się cały czas przemieszczać, strzelając do beczek w zasięgu wzroku. Gdy będzie ci brakowało już trzech celów, zostaną one podświetlone, żeby ułatwić ci poszukiwania.

Po zakończeniu tego wyzwania odszukaj dziurę w podłodze prowadzącą do odwiedzonego wcześniej pomieszczenia.

Teraz będą tam dwie stojące na sobie skrzynie.

Wejdź po nich na górę, a następnie wskocz na półkę nad lampami wiszącymi pod sufitem. Znajdziesz w ten sposób kolekcjonerską figurkę Pan z UAC.

Możesz teraz wrócić do zniszczonego przed chwilą filtra i skręcić tym razem w prawo. Dotrzesz tam na mały plac z kolejnym Gniazdem juchy. Najpierw z pomocą rakiet pozbądź się wrogów z tarczami, a następnie zniszcz gniazdo. Przeciwników będzie naprawdę sporo, więc warto jak najszybciej podnieść zbroje z prawej. Znajdują się tam również duże skrzynie, wokół których można biegać, żeby uniknąć ostrzału.

Gdy walka dobiegnie końca, wskocz na chodnik znajdujący się na prawo od wejścia.

Niedaleko będą drzwi, a za nimi kolejna grupa potworów. Po zabiciu wszystkich bestii, wejdź schodami na górę i skorzystaj tam z Drona polowego oraz podnieś Dziennik zapytań.

Dalsza droga prowadzi na sam dół. Znajdziesz tam drzwi prowadzące na zewnątrz. Idąc cały czas prosto i zabijając kilka napotkanych demonów, wdrap się na dwa skalne stopnie, a następnie przeskocz na drugą stronę ścieżki. Z lewej strony znajdziesz amunicję, a z prawej dziurę prowadzącą poziom niżej.

Zanim jednak zeskoczysz w dół, przejdź ostrożnie po krawędzie z lewej strony (obok skrzynki z amunicją). Zaprowadzi cię ona do miejsca ukrycia drugiej figurki. (Pan Agent).

Na dole skręć w lewo i cały czas trzymaj się lewej ściany. Na końcu zobaczysz chodnik, do którego możesz doskoczyć.

Zrób to, a następnie idź przed siebie, przeszukując po drodze trzeciego Elitarnego Strażnika.

Po krótkiej chwili dojdziesz do oświetlonego na niebiesko miejsca, gdzie znajdziesz trzecie Gniazdo Juchy. Zniszcz je, a podczas walki z demonami które się pojawią, skorzystaj z powerupa Pośpiech oraz rozstawionych w okolicy wyrzutni grawitacyjnych.

Gdy walka dobiegnie końca, możesz wybrać dwie ścieżki. Drzwi z prawej zaprowadzą cię do ostatniego filtra oraz kolejnego Dziennika zapytań.

Zanim jednak zrealizujesz trzeci cel, przejdź przez drzwi na drugim końcu lokacji, a następnie skręć szybko w prawo.

Wąską ścieżka zaprowadzi cię do Superstrzelby, która przyda ci się podczas walki z demonami pojawiającymi się po zniszczeniu trzeciego filtra. Wśród wielu przeciwników będzie nieznany ci wcześniej Przywoływacz. Stwór ten unosi się nad ziemią oraz bardzo szybko teleportuje. Postaraj się zlikwidować go w pierwszej kolejności przy pomocy zdobytej przed chwilą Strzelby albo Wyrzutni rakiet. Aby uniknąć jego pocisków, wykorzystaj grawitacyjne wyrzutnie.
Wyłącz procesor argentu

Gdy walka dobiegnie końca, zbadaj pomieszczenie naprzeciwko drzwi prowadzących do Superstrzelby (są schowane w rogu).

Za nimi znajdziesz Automapę potrzebną do zaliczenia jednego z wyzwań.

Ostatni cel tej misji to zniszczenie procesora argentu. Aby to zrobić, udaj się do magazynu, w którym było drugie Wyzwanie Runy. Na lewo od nich znajdują się drzwi, a za nimi ostatnie Gniazdo juchy.

Zanim je jednak zniszczysz, pozbądź się wszystkich pobliskich wrogów i zlokalizuj Szał. Znacznie ułatwi ci on walkę po zniszczeniu gniazda.

Jak ostatni demon zginie, udaj się do korytarza po drugiej stronie i przeszukaj leżącego tam Elitarnego Strażnika. Wspomniany korytarz zaprowadzi cię do procesora, który musisz zniszczyć. Gdy to zrobisz, pójdź jeszcze kawałek dalej przed siebie i zakończ etap.
0
- Doom - poradnik do gry
- Doom - poradnik do gry
	
- Opis przejścia
		
- UAC | Opis przejścia | Doom
 - Dział Zasobów | Opis przejścia | Doom
 - Odlewnia | Opis przejścia | Doom
 - Obiekt Argentu | Opis przejścia | Doom
 - Wieża Energii Argentu | Opis przejścia | Doom
 - Sanktuarium Kadingir | Opis przejścia | Doom
 - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia | Doom
 - Kompleks Badań | Opis przejścia | Doom
 - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia | Doom
 - Cyberdemon - boss | Opis przejścia | Doom
 - Kraina Tytanów | Opis przejścia | Doom
 - Nekropolia | Opis przejścia | Doom
 - Piekielny Strażnik - boss | Opis przejścia | Doom
 - Centrum przetwarzania VEGI | Opis przejścia | Doom
 - Argent D'Nur | Opis przejścia | Doom
 - Władczyni Pająków - boss | Opis przejścia | Doom
 
 
 - Opis przejścia
		
 
 - Doom - poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
SULIK Senator
Zastanawiam się coraz poważniej nad zakupem.
Jaki jest czas przejścia szybkiego, normalnego i wolnego ?
Interesuje mnie tylko single player
Cyrax2097 Junior
SULIK, ja w to właśnie gram i powiem szczerze, że od czasu Return To Castle Wolfenstein nie grałem w dobrego fpsa. W Doom idziesz z gnatem i wszystko rozwalasz przy zajebistej muzyce.Non stop AKCJA! Doom1 i Doom2 przechodziłem kilkadziesiąt razy, Doom3 raz( chodzisz, czytasz, zbierasz jakieś cholerne kody do szafek, sama nuda...) a Doom4 na pewno przejdę jeszcze kilka razy. Teraz robią gry ładne ale nie miodne.Przykład? Wolę pograć w Duke Nukem 3d niż w najnowszego Far Cry. Doom ma obie te cechy. Teraz mam nadzieję, że ID Software wpadnie na genialny pomysł i zrobi Quake 1 nową grafiką:D
Areskola Junior
Cholera nie wiem po co tu wchodziłem tylko spoilerów sobie narobiłem jakaś masakra gra jest wyjechana w kosmos, od razu kupuj jeśli masz czas i sprzęta!, ogólnie jestem w połowie gry i jest nieźle tylko niepotrzebnie popatrzyłem na tą pajęczyce myślałem że będzie lepiej ale no cóż już wiem jaki diabeł jest na końcu niepotrzebnie tu właziłem!
KINGU825 Junior
A ja mam taki problem przeszedłem misje 6 sanktuarium kadingir kilka razy i wyzwanie śladami trupa zdobądź następująca liczbe żetonów pretorskich 4. Znalazlem 4 strażników ale zaliczyło mi 2/4 i powtarzam misja kilka razy ale strażnicy nie są juz aktywni co mam zrobić zeby zaliczyc zadanie
KINGU825 Junior
Skonczylem ta misje juz piec razy i nie pominąłem zednego sekretu i strażnika a mimo to mam ze niby odnalazłem 2 żetony pretorskie i nie wiem co zrobic nie chce mi sie od nowa przechodzic gry a znalazlem 4 żetony czterech straznikow
Karbulot Legionista
Poradnik zawiera błąd. W trzeciej lokacji, odlewni mamy jeden sekret o jakim tu nie wspomniano, a mianowicie wyrzutnię rakiet ukrytą tam, gdzie jest dziennik zapytań #2.
Karbulot Legionista
Kolejny brak jednego sekretu w poradniku. Superzdrowie w lokacji Kompleks badań.
yarocorpse Centurion
Mam tego dość. 20 prób przeskoczenia wyrwy w moście do Wieży Energii Argentu. Nie mam bladego pojęcia jak to zrobić. W poradniku jest rewelacyjny opis - "Po przeskoczeniu szerokiej wyrwy"...blablabla. Tylko jak ją k....a przeskoczyć?
verify Generał
A znalazles odrzutowe buty? Wtedy mozna wykonywac podwojne skoki. Wystarczy nacisnac 2x spacje.
Kreteciek Pretorianin
Nie no super poradnik XD. "Czeka Cię starcie. Po starciu idź dalej." XD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
