Dark Messiah: Zakończenie nr 3
Aktualizacja:
Zakończenie nr 3
Pamiętacie jedno, jedyne miejsce w tym Poradniku, gdzie pozwoliłem sobie umieścić wytłuszczone w kolorze czerwonym zdanie z prośbą o zapisanie stanu gry w tym miejscu? Ci z Graczy, którzy posłuchali mojej sugestii będą mieli okazję i dostęp do zakończeń nr 3 i 4. Przypomnę, że chodzi tu o moment uwolnienia Leanny z leża Pajęczycy w siedzibie Nekromantów pod miastem Stonehelm . Wczytujemy zapisaną grę i ....
![]() ... i stoimy koło pokonanej Pajęczycy. | ![]() Jest Leanna! Pora ten rozdział zamknąć. Definitywnie zamknąć!
|
![]() Kilka uderzeń Chłeptacza Dusz, jak miecz mój się zowie i ... | ![]() Leanna dołączyła do swojego wuja Menelaga w Krainie Cieni.
|
Znajduję się obok cielska pokonanej Pajęczycy . Myszkuję w poszukiwaniu Leanny po całym gnieździe przerośniętego robala i po chwili znajduję dziewczynę pajęczyną oplecioną na jednej ze ścian groty. Xana poddaje w wątpliwość kwestie uwolnienia jej i wspólnego marszu dalej, ale nie wie jednego. Ja już podjąłem decyzję. Leanna musi umrzeć! Podchodzę do niej i nie słuchając próśb o uwolnienie tnę mieczem kilka razy. Dziewczyna umiera, a ja słyszę głos szczęśliwej Xany , która roztacza wizje przyszłości. Dziwne. Powracam na zasadniczą ścieżkę przejścia gry wcześniej opisaną w niniejszym poradniku i podążam nią już tylko z Xaną . Tajemnicę wyjaśnię sam! Powracam do portalu po drodze wycinając w pień personel - Nekromantów i Black Guards . Wykorzystując Słowo Mocy poznane dzięki dziennikom Arantira przechodzę na drugą stronę Portalu i poprzez kanały wychodzę w płonącym Stonehelm . Przedzieram się przez miasto walcząc Ghoulami i Nekromantami podążając na spotkanie z Percy'm, który może pokazać mi wejście do Necropolis . Pod Świątynią Ylatha zostałem zaatakowany przez akolitę, zatem wiedzą już, że Leanna nie żyje. Jest i Percy , ale i tak całe miasto pokonujemy każdy z osobna. Spotykam w końcu ponownie mojego przewodnika i razem docieramy do domu nad kanałem. Otwieram śluzę wodną po pokonaniu paru intruzów, wskakuję do kanału i podpływam do kraty. Percy ją podnosi i ja dostaję się do mrocznego korytarza. Marsz naprzód, walka z Pao Kai i dzięki mechanizmowi ukrytemu na strychu twierdzy otwieram wielkie wrota świątyni po drugiej stronie placu. Szalony bieg i jestem w środku. Nie jestem sam. Niespodzianka! Naprzeciw wychodzi mi Leanna ! To przecież niemożliwe - sam własnoręcznie pozbawiłem jej życia, a jednak .... Podchodzi bliżej i już wiem, że to, co widzę to w istocie Leanna , która stała się Lichem ! Atakuje mnie bez litości chcąc oddać z nawiązką, to, co otrzymała ode mnie. Walczę z determinacją w własne życie i w końcu ostatecznie, Leanna zostaje odesłana w zaświaty.
![]() Leanna! Ja ją przecież zabiłem ... | ![]() Córka Menelaga - Lichem!
|
![]() Chce zemsty i ma rację, a na dodatek przywołuje pomocników.
| ![]() Pora po raz drugi zakończyć byt Leanny - definitywnie!
|
![]() Po walce, jeszcze tylko przekręcić kilka razy koło podnoszące żelazną kratę i ... | ![]() ... droga do Necropolis stoi otworem! |
Zbiegam schodami na dół i stoję na progu wejścia do Necropolis. Wita mnie przeraźliwy głos pełny męki i cierpienia. Pytam, kim on zacz i w ten sposób poznaję historię Istvana, syna Króla Vradka. Postanawiam pomóc potępionemu. Penetrując Necropolis i walcząc z Black Guards, oraz Nekromantami znajduję dwie zawleczki żelazne. Pierwsza na poziomie wejścia do Necropolis, nieopodal miejsca spotkania pierwszego w tej okolicy Black Guards, po prawej stronie. Zwolnienie jej spowoduje pojawienie się paru intruzów, ale walka szybko studzi na dobre ich żywotność. Druga zawleczka znajduje się nieco wyżej. Widzę wiszącego już na jednym łańcuchu Istvana nad Otchłanią. Zwalniam zawleczkę i doczesne szczątki Istvana spadają wprost do Otchłani.Po pokonaniu kolejnego Nekromanty podchodzę do wielkiego posągu i opuszczam dźwignię po jego lewej stronie, umieszczona w małym murku. Zostają uruchomieniowe ukryte schody i po chwili jestem poziom niżej. Idę w prawo i widzę oślepiający blask. Staje na krawędzi Otchłani i słyszę głos Istvana, który dziękuje mi za uwolnienie go od cierpień. Naznacza mnie w tajemny sposób, aby ojciec jego Król Vradek będący Lichem rozpoznał mnie i udzielił pomocy w decydującej rozgrywce przeciwko Arantirowi. Ruszam dalej.
![]() Półka po prawej stronie - w oddali widać sworzeń mocujący łańcuch, którym spętany jest Istvan.
| ![]() Sworzeń uwolniony, ale łoskot, który wywołał swoim upadkiem zwabia Nekromantów.
|
![]() Drugi łańcuch, zabezpieczony sworzniem w uchwycie.
| ![]() Oto i Istvan! Cierpi straszliwie!
|
![]() Pora zakończyć te cierpienia!
| ![]() Koło posągu widzę po lewej stronie dźwignię. Czas za nią pociągnąć ... |
![]() Oto i schody!
| ![]() Otchłań. Istvan dziękując mi naznacza mnie tajemnie, by ojciec jego - Król Vradek pomógł mi w potrzebie
|
![]() Umierający golem, to chyba ostatni ... | ![]() Król Vradek - potężny Lich w podzięce za uwolnienie z mąk syna Istvana pomógł mi w starciu z innymi Lichami.
|
okonując kolejne lokacje i patrolujących je Black Guards i Nekromantów docieram w końcu do Sali z wielkim Portalem widocznym z oddali. Likwiduję dwóch przeciwników i staję przed Arantirem. Nie słucham nawet jego bełkotu. Zwycięzca może być tylko jeden! W końcu, po ciężkiej walce z Nekromantą i przywoływanym na odsiecz przez niego Nieumarłym Smokiem Arantir pada przed ołtarzem dysząc ciężko! W tym miejscu koniecznie zapisz graczu stan gry - będzie on niezbędny do zakończenia nr 4! Biorę w dłonie Czaszkę Siódmego Smoka zwaną Ciernistym Czerepem i obiegam Ołtarz. Biegnę w stronę głosu Kha Beletha - głosu Mojego Ojca!
![]() Arantir ruszył do walki przywołując Nieumarłego Smoka!
| ![]() Przegrałeś Arantirze! To już KONIEC!
|
![]() Czaszka Siódmego Smoka na Ołtarzu
| ![]() Pusty Ołtarz - Ciernisty Czerep mam ja!
|
![]() Obiegam Ołtarz i pomiędzy słupami biegnę w stronę głosu Kha Beletha - Mojego Ojca!
| ![]() Teraz szybko w górę!
|
Wbiegam na płomieniste schody i kieruję się w górę. Na szczycie widzę w podłodze okrągły otwór. Używam Ciernistego Czerepu i o to On! Xana drżącym głosem melduje Ojcu, że szczęśliwie doprowadziła mnie do Niego, abym mógł go uwolnić. A to niespodzianka i to kolejna. Czyżby tak straszliwie pomylił się Menelag każąc jej podążyć ze mną, aby mnie chronić i zniszczyć Kha Beletha? To ja w końcu okazałem się Mrocznym Mesjaszem! Uwalniam Ojca i staję po jego prawicy, jako prawowity Pierworodny zrodzony z grzechu dla grzechu.
![]() Czas użyć Ciernisty Czerep - Ojciec czeka
| ![]() Tatusiu! Pinokio! - Sorry to nie to powitanie ... |
![]() Melduję wykonanie zadania.
| ![]() A teraz, a teraz wszystkim damy dokładnie w ... |
Tak kończy się ta historia przy udziale finałowego filmiku. Towarzysząca mi Xana okazała się sprzymierzeńcem mojego Ojca, ale dlaczego ja w tym wszystkim wcześniej się nie zorientowałem? Widocznie najciemniej jest po latarnią.
Komentarze czytelników
Napisałem petycję w sprawie aktualizacji do gry Dark Messiah Multiplayer. Od ostatniego update'u minęło
sporo czasu i dużo jest do zrobienia. Wasz podpis pod petycją byłby bezcenny. Zajmie wam to
maksymalnie minutę, ale dzięki temu zwiększycie szanse na to, żeby developer rozważył naszą
propozycję. Postarajmy się wspólnie o to, by w końcu zaaktualizowali tą grę. Podpisywać się możecie do
końca marca, także liczę na was! :)
http://www.gopetition.com/petitions/about-dark-messiah-update.html
Ok rozdział 2 - tym razem 2 secrety zmissowane. Kiepski ten poradnik.
1 - ciekawe, że autora nie zastanawiało po co ghoul wbiegł po ścianie? Miedzy innymi po to, żeby gracz się tam pofatygował i zlootował skrzynie. Przejście jest w korytarzyku na prawo od drabinki prowadzącej na wieże maga.
2 - Będąc na poddaszu posiadłości ( wejście po linie na deski podtrzymujące strop ) wystarczy skoczyc w lewo na połozone piętro niżej regały, a tam stół z masą sprzętu. Regały odsuwają się po uprzednim uruchomieniu lewarka.
PS - masakra w holu też nie była zbytnio sensowna, skoro można było przeciąc line i potańczyc dookoła huśtającego się, gigantycznego żyrandola, dzięki któremu nie musimy nawet dobywac broni, bo guardsi 'sami' się załatwią.
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Poradnik został zaaktualizowany o wszystkie zakończenia. Może jednakże zdarzyć się, że nie wszystkie "secret area" zostały w nim uwidocznione. Wiadomo, rzeczą ludzką jest nie dojrzeć wszystkiego. W posłowiu Autor zasygnalizował taką możliwość i jest takie postępowanie ok., tym bardziej, że dotyczy jednostkowych przypadków.
no coz wlasnie jestem w trakcie eksploracji podziemi z pajakami i stwierdzilem ze autor poradnika nie odwiedzil kilku lokacji bo nie widze wzmianki o sekretnym miejscu ktore znalazlem w jednym z tuneli
Czy jest możliwość zaaktualizowanie poradnika ??. Chodzi mi o napisanie wszyskich możliwych zakończeń i opisanie wszyskich ukrytych miejsc.Bo 3 raz przechodze inna postacia: wojownik mag teraz zabojcą i chciałem się upewnic czy wszyskie sekrety odkryłem.Please !!!
Świetna gra, fajny poradnik. Ze dwa razy naprawdę mi się przydał. Autor śmiesznie opisał niektóre momenty i brawa mu się należą za włożoną prace. Właśnie zakończyłem Messiah'a. Szkoda, że taki krótki.
Pozdrawiam :)
Jak dla mnie to opis przejścia gry, a nie poradnik. Raczej przewodnik. W poradniku były by opisane bronie, magia, autor napisał by, co lepiej rozwijać itd itp. Troche za ubogo jak na poradnik.
Mam pytanie odnośnie "https://www.gry-online.pl/poradniki/dark-messiah-of-might-and-magic/&PART=440&PAGE=1" ponieważ nie wiem do jakiej ja mam wejść windy... jeżeli ktoś wie (a musi jeżeli to przeszedł) to proszę o odpowiedź tu na forum bądź na mojego e-maila - jak komu lepiej.
Z góry dzięki.
Miri -> Jak juz mistrzu wytykasz błędy zwiazane z fabula gry, to moze bys tak z łaski swojej dorzucil opcje 'spoiler' co? Nie przeczytalem przez to calego Twojego tekstu, ale i tak przy tym co zdazylem przeczytac deko mi to spartoliło przyjemnosc grania w gierke ktora na dobra sprawe jeszcze czeka u nas na wejscie na polki (chyba ze ktos zamowil droga jak diabli edycje angielska, albo ma pirata).
A i jeszcze jedno - 7zl to nie taki znowu majatek, poza tym nikt nie kaze Ci placic przegladajac go w wersji WWW. I slowo 'niekompetencja' jest dla mnie grubo przesadzone, bo owszem autor strzelil lekkie niedopatrzenie, ale wydaje mi sie ze gracz ktory nie patrzy tępo w poradnik, tylko mysli nad tym co robi - sam zauwazy inne mozliwosci prawda? No chyba ze myslenie zostało wylaczone...
Pozdrawiam,
K
Jestem pelen podziwu dla tworcy tego poradnika :) Trzeba byc na prawde uzdolnionym czlowiekiem zeby napisac poradnik przystepny dla ludzi i jeszcze ze screenami. Gratuluje :)
Zmuszony jestem przyznać, że Autor poradnika zawalił sprawę, nie umieszczając chociażby na samym końcu swojej pracy informacji o możliwości kilku alternatywnych wobec siebie zakończeń i to jest oczywiste. Nie zmienia to jednak faktu, a w trakcie tej dyskusji obok tego materiału przeczytałem niemal wszystkie inne dotyczące tej gry, że to właśnie tenże Autor zwrócił uwagę i co ważniejsze twierdzenie to udokumentował, że rozgrywkę można prowadzić na kilka zupełnie od siebie niezależnych sposobów, tak więć nie odsądzałbym go zupełnie od czci i wiary, co nie zmienia faktu, że w kwestii zakończeń dał ciała. Nawiasem mówiąc, czytuję go w jednym z zinów dosyć regularnie i nie podejrzewam, aby okoliczność ta była przez niego zamierzona. Sam poradnik jest w istocie kawałkiem przyzwoitej roboty i tu nie podzielam opinii, że cena za wejście w jego posiadanie jest wygórowana. W tym miejscu, mając na uwadze porównanie do ceny studenckiego obiadu delikatnie rzecz ujmując stwierdzam, że jest ono nietrafione i to w sposób dosyć szpetny. Zaśmierdziało mi, że użyję tego kolokwialnego określenia populizmem (tym rodem z LSD, czy jak to się nazywa, nie śledzę wyczynów matołów, którym się nad ranem ubrdało, że z braku lepszego zajęcia zostaną politykami). Autor tej myśli nie wziął pod uwagę ceny, jaką CODZIENNIE uiszczają wszyscy, którzy nabywają GW i informacje z innych źródeł (o Internecie nie wspominam, a przecież za niego także się płaci) o istnieniu, nie istnieniu całkowitym, lub braku chwilowym wzwodu u jednego z "Wodzów" politycznej rzeczywistości. To temat jednak na osobną dyskusję i pewnikiem nie na łamach GOL-a, który chwalić Stwórcę zajmuje się tym, co Nam najbliższe, czyli Światem Gier Elektronicznych. I to właśnie jest piękne - GOL! A co z pozostałymi ze świata pierwszych stron? Azor z nimi tańcował! Wielorasowy!
Ps.
Miri!
Dzięki za podpowiedź co do rzeczonych zakończeń, nie omieszkam ich wykorzystać, jako, że ta gra jest tego warta.
Byłam ciekawy czy znalazłem wszystkie sekrety, ittemy, często się zdarza, że w poradnikach nie ma wszystkich alternatyw. Dlatego kupiłem, i owszem jest ładnie zrobiony. Ale jak pisałem, brakuje rzeczy najważnejszej : alternatywnych ZAKOŃCZEŃ. Wyobraźcie sobie, że w poradniku do KOTOR'a brakuje przejścia ciemną Stroną Mocy. Ciekawe czy też Byście bronili autora i twierdzili, ze mimo to jest dokładny. My nie mówimy tu o braku jednego sekretu, czy jakiegoś "Ester Egg'a", tu brakuje Zakończeń i to kilku.
Zwlaszcza, że na końcu wyświetlają się RÓZNE filmiki. Pal licho jak by były takie same.
Do Mistrza Giętej Riposty - cena wynosi 6 zł + VAT = 7.32 zł - jak dla mnie to DUŻO, na szczęście mam służbową komórkę z dużymi limitami. Ale dla licealisty/studenta 7 zł to wartość OBIADU - czyli dużo. Stąd moje oburzenie, nie mówimy tu o 1 złotym, mówimy o 7 złotych. Jak za tą cenę to Poradnik powinien być PERFEKCYJNY. Zwłaszcza, że autor doskonale opisał sekrety i przejście - i nagle mu się od nie chcialo przechodzić jeszcze raz końcówki ?
Więc dokończę :
Opcja 1
Jak nam zaproponują pozbycie się XANY, ODMAWIAMY zabijamy Leannę, nie dotyczy nas zdarzenie w świątyni. Po wygranej walce zabieramy Czaszkę i walimy do portalu, gdzie przekazujemy ją Tatusiowi.
To opcja dla tych totalnie złych. :))
Opcja 2
Mozemy też pozbyć się XANY (szkoda, jest bardzo sexy :)) ) i mimo to uwolnić Tatę. :)
Opcja 3
Zostawiamy XANĘ i NIE otwieramy portalu, wystarczy zabrać Czaskę z ołtarza i położyć ją spowrotem.
Opcja 4
Dla totalnych swiętoszków, pozbywamy się XANY i nie otwieramy portalu. To jest ścieżka, którą opisał Autor.
Niemale pieniadze?
A ile taki poradnik kosztuje na golu?
Miri może masz i racje, ale poco kupujesz stąd poradnik jak znasz lepsze źródła za darmo?
Kompletną bzdurę napisałeś. Poradnik jest bardzo dokładny i jest w nim wiele elementów, wcześniej NIGDZIE nie opisanych. I to by było na tyle.
Nie wiem co jest niekompletnego w tym poradniku skoro opisuje przejście gry od pocżątku do końca.
Sam poradnik jest dokładny, obszerny i dopracowany.
Jak na coś za co się bierze pieniądze i to nie małe, to autor się nie popisał.
PO PIERWSZE - GDZIE SĄ OPISANE INNE ZAKOŃCZENIA ?
Można nie zgodzić się na wyrzucenie Xany z naszego ciała, ja osobićie wolę jednak ponętnego Succuba niż Lennę. :)
Niezależnie od dokonanego wyboru (zostawiamy sobie Xanę czy nie), możemy też zdecydować na wyposzczenie Tatusia lub nie.
Wsumie jest KILKA zakończeń :
Dobre : Nie wypuszczamy Taty.
Złe : Wypuszczamy
Dobre/Złe : Pozostawiamy Xanę w sobie.
Jak dla mnie, pobieranie pieniędzy za NIEKOMPLETNY poradnik jest niepoważne i pachnie mi zwykłym naciągactwem. Jeśli był by to komplet, słowa bym nie napisał, ale tak ?
Zwłaszcza, że można znaleść WSZYSTKO w sieci, ZA DARMO.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






























