Dark Messiah: The Temple of the Spider (9)
Aktualizacja:
Korytarz doprowadza mnie do małego otworu w ścianie. Przechodzę przez otwór i teraz też jestem w korytarzu, tyle tylko, że wyłożonym kamieniem. Po lewej za kratą poza moim zasięgiem leża na ziemi jakieś fanciki, ale skręcam w prawo i idę do przodu. Bez Dark Vision ani rusz. W końcu dochodzę do kolejnego otworu w ścianie, kiedyś było to zakratowane okienko, dzisiaj po kratach nie ma ani śladu (pewno złomiarze kratki rąbnęli, aby mieć kaskę na naleweczkę!). Wyglądam ostrożnie i jestem wysoko ponad powierzchnią komnaty, którą mam przed sobą. Bezpośrednio pode mną widzę lustro wody w najniższej części komnaty. Po lewej stronie komnaty widzę podest wznoszący się wysoko ponad lustro wody. Nie ma rady. Skoczyć musze do wody, tylko pytanie jak jest głęboko? Inaczej pożegnam się z kręgosłupem w jednym kawałku. Raz kozie śmierć! Skaczę i po chwili woda zalewa moje oczy. Jest na tyle głęboko, że bezpiecznie wylądowałem. Pływam dookoła, oglądając ściany i szukając punktu zaczepienia, aby opuścić ten basenik. Nic nie ma. No to mam ból głowy. A pod wodą? Pierwsze zanurzenie nic. Wynurzenie i uzupełnienie powietrza w płucach, po czym z powrotem pod wodę. Jest! Dźwignia w ścianie! Opuszczam ja i płynę na powierzchnię, tylko ta powierzchnia mi ucieka! Jasna Niebieska! Podnosi się poziom wody, więc dobijam szybko do lustra wody i po wyrównaniu z podestem widzianym z góry szybko na niego się gramolę! Jest sucho i bezpiecznie, ale natychmiast w ucho wpadają mi chrapliwe dźwięki rozmowy. Schylam się w zaglądam przez okienko do sąsiedniej komnaty. Gobliny! Zamiast patrolować teren dyskutują. I bardzo dobrze. Po chwili zostaje jeden, wyraźnie znudzony stoi na progu komnaty. Zakładam Fire Trap i czekam na rozwój wypadków. Po chwili w pułapkę wchodzi niefrasobliwy wartownik, po czym przechodzi do legendy. Sekundy później roi się od innych Gobelinów, które badają przyczyny śmierci kamrata. Kryję się i przeczekuję wrzawę.
![]() Wreszcie wyjście z "pajęczego" korytarza.
| ![]() Znowu okno z wyłamanymi kratami! Pająki mają się dobrze!
|
![]() Innej drogi nie ma - trzeba skakać!
| ![]() Po lewej podest - mam nadzieję, że skok do wody mnie nie zabije.
|
![]() Nurkujemy! W ścianie jest dźwignia, po której opuszczeniu wdziera się woda i podnosi poziom jej lustra!
| ![]() Dzięki podniesieniu lustra wody mogę wejść na podest.
|
Jest sucho i bezpiecznie, ale natychmiast w ucho wpadają mi chrapliwe dźwięki rozmowy. Schylam się w zaglądam przez okienko do sąsiedniej komnaty. Gobliny! Zamiast patrolować teren dyskutują. I bardzo dobrze. Po chwili zostaje jeden, wyraźnie znudzony stoi na progu komnaty. Zakładam Fire Trap i czekam na rozwój wypadków. Po chwili w pułapkę wchodzi niefrasobliwy wartownik, po czym przechodzi do legendy. Sekundy później roi się od innych Goblinów, które badają przyczyny śmierci kamrata. Kryję się i przeczekuję wrzawę. Jest ich sporo. Po dobrej chwili zakładam ponownie Fire Trap i znowu dwóch mniej. Reszta ekipy już nie zapuszcza się w głąb komnaty, bacznie obserwując "moje" okienko. Po dłuższym czasie "odpuszczają", co jakiś czas zaglądając do środka. Po sprawdzeniu powtarzalności ich działania po gzymsie przechodzę w prawo. Mam przed oczyma komnatę z palącym się ogniskiem i to wszystko. Częściowo jest, jak wszystko wokół zasypane piaskiem. No cóż, czas robi swoje. Skaczę w dół, lądowanie miękkie i w drogę. Zerkam zza rogu w głąb obszernego hallu. Po obu stronach są wejścia do kolejnych pomieszczeń. Penetruję je kolejno, z różnym zresztą skutkiem. W komnacie drugiej po lewej stronie znajduję skrzynię, a w niej A quiver (kołczan), jedna flasza Mana Potion i taka sama buteleczka Mana Heath. Przyda się, w co nie wątpię ani przez chwilę. Ostatnie po lewej i prawej stronie wejścia prowadzą na poziom wyższy sąsiedniej komnaty. Lewe wejście jest zabarykadowane palami, prawe jest wolne. Przed sobą przy wejściu do sąsiedniej komnaty, a konkretnie przy schodach stoi drewniana skrzynia. Wewnątrz znalazłem A quiver (kołczan) i butla Health Potion.
![]() Przez okienko słyszę chrapliwe głosy. To Gobliny! Jestem na miejscu,
| ![]() Zakładam pułapki i czekam na rozwój wydarzeń.
|
![]() Zadziałało! Teraz Gobliny szukają sprawcy eksplozji. Co dalej?
| ![]() Droga wydaje się bezpieczna. Skok w dół. Piach amortyzuje skutki i do przodu.
|
![]() Tak wygląda świątynia na niższych poziomach. Ładnie, ale sporo zakamarków do odwiedzenia.
| ![]() Drugie pomieszczenie po lewej stronie hallu. Jest skrzynia z prezentami. Przydadzą się na pewno.
|
![]() Druga skrzynia na końcu hallu pomiędzy schodami. Jest nieźle. Właściciele niefrasobliwie pilnują swoich rzeczy.
| ![]() Skrzynka wyczyszczona. W sporej komnacie po prawej dwóch Goblinów najwyraźniej się nudzi, więc trzeba znaleźć im sensowne zajęcie. Polowanie na mnie!
|
- Dark Messiah of Might and Magic - poradnik do gry
- Dark Messiah: Dark Messiah of Might and Magic - poradnik do gry
- Dark Messiah: Rozdział 5
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (1)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (2)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (3)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (4)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (5)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (6)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (7)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (8)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (9)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (10)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (11)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (12)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (13)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (14)
- Dark Messiah: Rozdział 5
- Dark Messiah: Dark Messiah of Might and Magic - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Napisałem petycję w sprawie aktualizacji do gry Dark Messiah Multiplayer. Od ostatniego update'u minęło
sporo czasu i dużo jest do zrobienia. Wasz podpis pod petycją byłby bezcenny. Zajmie wam to
maksymalnie minutę, ale dzięki temu zwiększycie szanse na to, żeby developer rozważył naszą
propozycję. Postarajmy się wspólnie o to, by w końcu zaaktualizowali tą grę. Podpisywać się możecie do
końca marca, także liczę na was! :)
http://www.gopetition.com/petitions/about-dark-messiah-update.html
Ok rozdział 2 - tym razem 2 secrety zmissowane. Kiepski ten poradnik.
1 - ciekawe, że autora nie zastanawiało po co ghoul wbiegł po ścianie? Miedzy innymi po to, żeby gracz się tam pofatygował i zlootował skrzynie. Przejście jest w korytarzyku na prawo od drabinki prowadzącej na wieże maga.
2 - Będąc na poddaszu posiadłości ( wejście po linie na deski podtrzymujące strop ) wystarczy skoczyc w lewo na połozone piętro niżej regały, a tam stół z masą sprzętu. Regały odsuwają się po uprzednim uruchomieniu lewarka.
PS - masakra w holu też nie była zbytnio sensowna, skoro można było przeciąc line i potańczyc dookoła huśtającego się, gigantycznego żyrandola, dzięki któremu nie musimy nawet dobywac broni, bo guardsi 'sami' się załatwią.
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Poradnik został zaaktualizowany o wszystkie zakończenia. Może jednakże zdarzyć się, że nie wszystkie "secret area" zostały w nim uwidocznione. Wiadomo, rzeczą ludzką jest nie dojrzeć wszystkiego. W posłowiu Autor zasygnalizował taką możliwość i jest takie postępowanie ok., tym bardziej, że dotyczy jednostkowych przypadków.
no coz wlasnie jestem w trakcie eksploracji podziemi z pajakami i stwierdzilem ze autor poradnika nie odwiedzil kilku lokacji bo nie widze wzmianki o sekretnym miejscu ktore znalazlem w jednym z tuneli
Czy jest możliwość zaaktualizowanie poradnika ??. Chodzi mi o napisanie wszyskich możliwych zakończeń i opisanie wszyskich ukrytych miejsc.Bo 3 raz przechodze inna postacia: wojownik mag teraz zabojcą i chciałem się upewnic czy wszyskie sekrety odkryłem.Please !!!
Świetna gra, fajny poradnik. Ze dwa razy naprawdę mi się przydał. Autor śmiesznie opisał niektóre momenty i brawa mu się należą za włożoną prace. Właśnie zakończyłem Messiah'a. Szkoda, że taki krótki.
Pozdrawiam :)
Jak dla mnie to opis przejścia gry, a nie poradnik. Raczej przewodnik. W poradniku były by opisane bronie, magia, autor napisał by, co lepiej rozwijać itd itp. Troche za ubogo jak na poradnik.
Mam pytanie odnośnie "https://www.gry-online.pl/poradniki/dark-messiah-of-might-and-magic/&PART=440&PAGE=1" ponieważ nie wiem do jakiej ja mam wejść windy... jeżeli ktoś wie (a musi jeżeli to przeszedł) to proszę o odpowiedź tu na forum bądź na mojego e-maila - jak komu lepiej.
Z góry dzięki.
Miri -> Jak juz mistrzu wytykasz błędy zwiazane z fabula gry, to moze bys tak z łaski swojej dorzucil opcje 'spoiler' co? Nie przeczytalem przez to calego Twojego tekstu, ale i tak przy tym co zdazylem przeczytac deko mi to spartoliło przyjemnosc grania w gierke ktora na dobra sprawe jeszcze czeka u nas na wejscie na polki (chyba ze ktos zamowil droga jak diabli edycje angielska, albo ma pirata).
A i jeszcze jedno - 7zl to nie taki znowu majatek, poza tym nikt nie kaze Ci placic przegladajac go w wersji WWW. I slowo 'niekompetencja' jest dla mnie grubo przesadzone, bo owszem autor strzelil lekkie niedopatrzenie, ale wydaje mi sie ze gracz ktory nie patrzy tępo w poradnik, tylko mysli nad tym co robi - sam zauwazy inne mozliwosci prawda? No chyba ze myslenie zostało wylaczone...
Pozdrawiam,
K
Jestem pelen podziwu dla tworcy tego poradnika :) Trzeba byc na prawde uzdolnionym czlowiekiem zeby napisac poradnik przystepny dla ludzi i jeszcze ze screenami. Gratuluje :)
Zmuszony jestem przyznać, że Autor poradnika zawalił sprawę, nie umieszczając chociażby na samym końcu swojej pracy informacji o możliwości kilku alternatywnych wobec siebie zakończeń i to jest oczywiste. Nie zmienia to jednak faktu, a w trakcie tej dyskusji obok tego materiału przeczytałem niemal wszystkie inne dotyczące tej gry, że to właśnie tenże Autor zwrócił uwagę i co ważniejsze twierdzenie to udokumentował, że rozgrywkę można prowadzić na kilka zupełnie od siebie niezależnych sposobów, tak więć nie odsądzałbym go zupełnie od czci i wiary, co nie zmienia faktu, że w kwestii zakończeń dał ciała. Nawiasem mówiąc, czytuję go w jednym z zinów dosyć regularnie i nie podejrzewam, aby okoliczność ta była przez niego zamierzona. Sam poradnik jest w istocie kawałkiem przyzwoitej roboty i tu nie podzielam opinii, że cena za wejście w jego posiadanie jest wygórowana. W tym miejscu, mając na uwadze porównanie do ceny studenckiego obiadu delikatnie rzecz ujmując stwierdzam, że jest ono nietrafione i to w sposób dosyć szpetny. Zaśmierdziało mi, że użyję tego kolokwialnego określenia populizmem (tym rodem z LSD, czy jak to się nazywa, nie śledzę wyczynów matołów, którym się nad ranem ubrdało, że z braku lepszego zajęcia zostaną politykami). Autor tej myśli nie wziął pod uwagę ceny, jaką CODZIENNIE uiszczają wszyscy, którzy nabywają GW i informacje z innych źródeł (o Internecie nie wspominam, a przecież za niego także się płaci) o istnieniu, nie istnieniu całkowitym, lub braku chwilowym wzwodu u jednego z "Wodzów" politycznej rzeczywistości. To temat jednak na osobną dyskusję i pewnikiem nie na łamach GOL-a, który chwalić Stwórcę zajmuje się tym, co Nam najbliższe, czyli Światem Gier Elektronicznych. I to właśnie jest piękne - GOL! A co z pozostałymi ze świata pierwszych stron? Azor z nimi tańcował! Wielorasowy!
Ps.
Miri!
Dzięki za podpowiedź co do rzeczonych zakończeń, nie omieszkam ich wykorzystać, jako, że ta gra jest tego warta.
Byłam ciekawy czy znalazłem wszystkie sekrety, ittemy, często się zdarza, że w poradnikach nie ma wszystkich alternatyw. Dlatego kupiłem, i owszem jest ładnie zrobiony. Ale jak pisałem, brakuje rzeczy najważnejszej : alternatywnych ZAKOŃCZEŃ. Wyobraźcie sobie, że w poradniku do KOTOR'a brakuje przejścia ciemną Stroną Mocy. Ciekawe czy też Byście bronili autora i twierdzili, ze mimo to jest dokładny. My nie mówimy tu o braku jednego sekretu, czy jakiegoś "Ester Egg'a", tu brakuje Zakończeń i to kilku.
Zwlaszcza, że na końcu wyświetlają się RÓZNE filmiki. Pal licho jak by były takie same.
Do Mistrza Giętej Riposty - cena wynosi 6 zł + VAT = 7.32 zł - jak dla mnie to DUŻO, na szczęście mam służbową komórkę z dużymi limitami. Ale dla licealisty/studenta 7 zł to wartość OBIADU - czyli dużo. Stąd moje oburzenie, nie mówimy tu o 1 złotym, mówimy o 7 złotych. Jak za tą cenę to Poradnik powinien być PERFEKCYJNY. Zwłaszcza, że autor doskonale opisał sekrety i przejście - i nagle mu się od nie chcialo przechodzić jeszcze raz końcówki ?
Więc dokończę :
Opcja 1
Jak nam zaproponują pozbycie się XANY, ODMAWIAMY zabijamy Leannę, nie dotyczy nas zdarzenie w świątyni. Po wygranej walce zabieramy Czaszkę i walimy do portalu, gdzie przekazujemy ją Tatusiowi.
To opcja dla tych totalnie złych. :))
Opcja 2
Mozemy też pozbyć się XANY (szkoda, jest bardzo sexy :)) ) i mimo to uwolnić Tatę. :)
Opcja 3
Zostawiamy XANĘ i NIE otwieramy portalu, wystarczy zabrać Czaskę z ołtarza i położyć ją spowrotem.
Opcja 4
Dla totalnych swiętoszków, pozbywamy się XANY i nie otwieramy portalu. To jest ścieżka, którą opisał Autor.
Niemale pieniadze?
A ile taki poradnik kosztuje na golu?
Miri może masz i racje, ale poco kupujesz stąd poradnik jak znasz lepsze źródła za darmo?
Kompletną bzdurę napisałeś. Poradnik jest bardzo dokładny i jest w nim wiele elementów, wcześniej NIGDZIE nie opisanych. I to by było na tyle.
Nie wiem co jest niekompletnego w tym poradniku skoro opisuje przejście gry od pocżątku do końca.
Sam poradnik jest dokładny, obszerny i dopracowany.
Jak na coś za co się bierze pieniądze i to nie małe, to autor się nie popisał.
PO PIERWSZE - GDZIE SĄ OPISANE INNE ZAKOŃCZENIA ?
Można nie zgodzić się na wyrzucenie Xany z naszego ciała, ja osobićie wolę jednak ponętnego Succuba niż Lennę. :)
Niezależnie od dokonanego wyboru (zostawiamy sobie Xanę czy nie), możemy też zdecydować na wyposzczenie Tatusia lub nie.
Wsumie jest KILKA zakończeń :
Dobre : Nie wypuszczamy Taty.
Złe : Wypuszczamy
Dobre/Złe : Pozostawiamy Xanę w sobie.
Jak dla mnie, pobieranie pieniędzy za NIEKOMPLETNY poradnik jest niepoważne i pachnie mi zwykłym naciągactwem. Jeśli był by to komplet, słowa bym nie napisał, ale tak ?
Zwłaszcza, że można znaleść WSZYSTKO w sieci, ZA DARMO.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














