Dark Messiah: Prolog cz.3
Aktualizacja:
Celne kopnięciem w miejsce, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę i Nieumarły lotem niekontrolowanym spada poniżej! Zeskakuję za nim i prostym ciosem przyszpilam pacjenta do podłoża, niczym preparowanego motylka do deseczki. Odszedł tam skąd przybył - w Zaświaty! Niestety ze sterty ludzkich kości podnosi się bliźniak świeżo "skasowanego szkieletora". W tym Czymś jest znacznie więcej wigoru, niż u poprzednika. Atakuje niezwykle żwawo, wobec czego, cenne są wskazówki Phenriga, które polecam maksymalnie szybko wcielać w życie. Cenną umiejętnością jest odrzucanie celnym kopnięciem Nieumarłego. Zależnie od skuteczności w eliminacji Nieumarłych szybko otworzy się przejście do sąsiedniej sali. W kilku wykonanych podejściach w tym fragmencie gry przejście otwarło się po likwidacji od dwóch, do pięciu przeciwników. Poznacie też przy okazji skuteczność ataku Power Strike, którego moc zależna jest od aktualnego poziomu Adrenaliny(pasek obrazujący poziom Adrenaliny w kolorze nazwijmy go "mlecznym" znajdujący się po lewej stronie ekranu, sąsiadujący bezpośrednio ze wskaźnikiem stanu zdrowia w kolorze krwi).
![]() Żwawy "szkielecik"! Nie ma to tamto!
| ![]() Następny do strzyżenia! Wszystko powodu niesprzątanych odpadów organicznych.
|
![]() Adrenalina sięgnęła zenitu! Czas na atak specjalny - widoczny wskaźnik stopnia hm, hm - pobudzenia?
| ![]() Stoi na warcie i myśli uparcie, co jest lepsze - okowita, czy też żarcie.
|
![]() Motylem jestem!
| ![]() Dobre kopnięcie odrzuca przeciwnika i odbiera mu inicjatywę w ataku!
|
Sąsiednia sala została otwarta. Poziom egzaminu idzie w górę wraz z pojawieniem się nowych przeciwników. Pierwszy czeka już na mnie po wejściu, odwrócony tyłem. Po stoczeniu kilku walk z rycerzami i łucznikiem z ekipy spod znaku Black Guard's otwiera się przejście do następnej lokacji. Podpowiadam: dobrze jest dokładnie spenetrować pole walki, gdyż można w ten sposób wejść w posiadanie różnych przedmiotów, jak chociażby łuk z kołczanem pełnym strzał. Na pewno się przyda w przyszłości. Po przekroczeniu progu i autozapisie otrzymuję informację o uzyskanym 1 Skill Point, czyli jednym punkcie Umiejętności, do wykorzystania przy rozwoju postaci Saretha. Naciśnięcie klawisza Tab powoduje pojawienie się na ekranie Inventory and Skill Tree (zawartość plecaka i posiadanych przedmiotów, oraz Drzewko Umiejętności). Samo Drzewko wyposażone jest w trzy zakładki: Combat Skill, Magic Skill, Misc Skill.Zgodnie z własną koncepcja rozwoju postaci można inwestować we wzrost jej umiejętności w zakresie walki różnymi broniami, stylami, z wykorzystaniem różnorakiego pancerza. Alternatywą jest rozwój w kierunku zdolności magicznych. Trzecia zakładka pozwala rozwijać zdolności mentalno - fizyczne, jak między innymi spostrzegawczość, skradanie, czy też kondycja. Możliwości zresztą jest znacznie więcej. Kwestię kierunku rozwoju umiejętności postaci zalecam przemyśleć, gdyż zbytnia uniwersalność, polegająca na idealnym zrównoważeniu umiejętności średnio sprawdza się w rozgrywce. Po podniesieniu swoich zdolności radzę w dobroci mojego serca dobrze przyjrzeć się skrzyni z prymitywnym emblematem smoka, która stoi na lewo od zwisającego z sufitu pomieszczenia kolejnego łańcucha.
Po potraktowaniu jej mieczem, w środku znalazłem, jakże cenne buteleczki Health Potion, czyli mikstury leczące. Po zabraniu zdobyczy do plecaka wspinam się w górę po łańcuchu, na wyższy poziom. Zeskakuję zgrabnie (mam nadzieję!) Z łańcucha i wchodzę do przedsionka wyposażonego w dobrze mi znane Kamienne drzwi z wyżłobieniem do umieszczenia Spider Key. Otwieram kamienne wrota i wchodzę do środka.
![]() Combat Skill
| ![]() Magic Skill |
![]() Misc Skill
| ![]() Skrzynia z emblematem smoka.
|
![]() Po rozłupaniu skrzyneczki wchodzimy w posiadanie Heath Potion.
| ![]() W przedsionku.
|
![]() Użycie po raz kolejny "pajęczego klucza" otwiera kamienne wrota.
| ![]() U kresu drogi! Doszedłem!
|
Blask Shantriri Crystal rozświetla całą kaplicę, w której na ołtarzu spoczywa. Zbliżam się ostrożnie i rozpoczynająca się cutscenka przenosi nas do komnaty Mistrza Phenriga. Warto prześledzić ja z uwagą. W trakcie rozmowy wyraził on umiarkowane zadowolenie z przebiegu próby, której zostałem poddany, zaznaczając jednocześnie, że był to zaledwie pierwszy krok na dalekiej drodze ku wypełnieniu Przeznaczenia. Po chwili poznamy znaczenie odnalezionego Kryształu Shantirii i kulisy nowego zadania. Mistrz Phenrig nakazuje niezwłoczne udanie się do Zamku Stonehelm, w którym to przebywa Czarodziej Menelag. Korzystając ze swoich mocy Mistrz przywołuje urodziwą Xanę - zjawiskowo śliczną niewiastę stworzoną przez Magię! Będzie mi ona, według jej słów własnych sojusznikiem i przyjacielem. W sytuacjach zwanych "gardłowymi" jej zadaniem będzie pomoc. Od tej pory dane mi będzie słyszeć jej Głos w trudnych momentach. Niewątpliwie takie wsparcie cenne będzie, wobec zadań, jakie otrzymam od Mistrza. Czas ruszać w drogę.
![]() Tyle zachodu i bibelocik na biurko?! Nie może być!
| ![]() Mistrz z spokojem i wrodzoną skromnością zaprezentował mi nędzny fragment swoich umiejętności.
|
![]() Przywołana postać, jako żywo nie przypomina leśnego ducha, na pewno nie!
| ![]() Ciekawe, czy uroda dorówna Intelektowi?
|
Odpoczynku zbyt wiele nie zaznałem, a rano w miłym towarzystwie skok w siodło na grzbiecie rumaka i udaję się w drogę do Zamku Stonehelm. Póki, co, pogoda sprzyja i przy okazji można spokojnie rozejrzeć się po okolicy. Iście sielski obraz!
Komentarze czytelników
Napisałem petycję w sprawie aktualizacji do gry Dark Messiah Multiplayer. Od ostatniego update'u minęło
sporo czasu i dużo jest do zrobienia. Wasz podpis pod petycją byłby bezcenny. Zajmie wam to
maksymalnie minutę, ale dzięki temu zwiększycie szanse na to, żeby developer rozważył naszą
propozycję. Postarajmy się wspólnie o to, by w końcu zaaktualizowali tą grę. Podpisywać się możecie do
końca marca, także liczę na was! :)
http://www.gopetition.com/petitions/about-dark-messiah-update.html
Ok rozdział 2 - tym razem 2 secrety zmissowane. Kiepski ten poradnik.
1 - ciekawe, że autora nie zastanawiało po co ghoul wbiegł po ścianie? Miedzy innymi po to, żeby gracz się tam pofatygował i zlootował skrzynie. Przejście jest w korytarzyku na prawo od drabinki prowadzącej na wieże maga.
2 - Będąc na poddaszu posiadłości ( wejście po linie na deski podtrzymujące strop ) wystarczy skoczyc w lewo na połozone piętro niżej regały, a tam stół z masą sprzętu. Regały odsuwają się po uprzednim uruchomieniu lewarka.
PS - masakra w holu też nie była zbytnio sensowna, skoro można było przeciąc line i potańczyc dookoła huśtającego się, gigantycznego żyrandola, dzięki któremu nie musimy nawet dobywac broni, bo guardsi 'sami' się załatwią.
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Poradnik został zaaktualizowany o wszystkie zakończenia. Może jednakże zdarzyć się, że nie wszystkie "secret area" zostały w nim uwidocznione. Wiadomo, rzeczą ludzką jest nie dojrzeć wszystkiego. W posłowiu Autor zasygnalizował taką możliwość i jest takie postępowanie ok., tym bardziej, że dotyczy jednostkowych przypadków.
no coz wlasnie jestem w trakcie eksploracji podziemi z pajakami i stwierdzilem ze autor poradnika nie odwiedzil kilku lokacji bo nie widze wzmianki o sekretnym miejscu ktore znalazlem w jednym z tuneli
Czy jest możliwość zaaktualizowanie poradnika ??. Chodzi mi o napisanie wszyskich możliwych zakończeń i opisanie wszyskich ukrytych miejsc.Bo 3 raz przechodze inna postacia: wojownik mag teraz zabojcą i chciałem się upewnic czy wszyskie sekrety odkryłem.Please !!!
Świetna gra, fajny poradnik. Ze dwa razy naprawdę mi się przydał. Autor śmiesznie opisał niektóre momenty i brawa mu się należą za włożoną prace. Właśnie zakończyłem Messiah'a. Szkoda, że taki krótki.
Pozdrawiam :)
Jak dla mnie to opis przejścia gry, a nie poradnik. Raczej przewodnik. W poradniku były by opisane bronie, magia, autor napisał by, co lepiej rozwijać itd itp. Troche za ubogo jak na poradnik.
Mam pytanie odnośnie "https://www.gry-online.pl/poradniki/dark-messiah-of-might-and-magic/&PART=440&PAGE=1" ponieważ nie wiem do jakiej ja mam wejść windy... jeżeli ktoś wie (a musi jeżeli to przeszedł) to proszę o odpowiedź tu na forum bądź na mojego e-maila - jak komu lepiej.
Z góry dzięki.
Miri -> Jak juz mistrzu wytykasz błędy zwiazane z fabula gry, to moze bys tak z łaski swojej dorzucil opcje 'spoiler' co? Nie przeczytalem przez to calego Twojego tekstu, ale i tak przy tym co zdazylem przeczytac deko mi to spartoliło przyjemnosc grania w gierke ktora na dobra sprawe jeszcze czeka u nas na wejscie na polki (chyba ze ktos zamowil droga jak diabli edycje angielska, albo ma pirata).
A i jeszcze jedno - 7zl to nie taki znowu majatek, poza tym nikt nie kaze Ci placic przegladajac go w wersji WWW. I slowo 'niekompetencja' jest dla mnie grubo przesadzone, bo owszem autor strzelil lekkie niedopatrzenie, ale wydaje mi sie ze gracz ktory nie patrzy tępo w poradnik, tylko mysli nad tym co robi - sam zauwazy inne mozliwosci prawda? No chyba ze myslenie zostało wylaczone...
Pozdrawiam,
K
Jestem pelen podziwu dla tworcy tego poradnika :) Trzeba byc na prawde uzdolnionym czlowiekiem zeby napisac poradnik przystepny dla ludzi i jeszcze ze screenami. Gratuluje :)
Zmuszony jestem przyznać, że Autor poradnika zawalił sprawę, nie umieszczając chociażby na samym końcu swojej pracy informacji o możliwości kilku alternatywnych wobec siebie zakończeń i to jest oczywiste. Nie zmienia to jednak faktu, a w trakcie tej dyskusji obok tego materiału przeczytałem niemal wszystkie inne dotyczące tej gry, że to właśnie tenże Autor zwrócił uwagę i co ważniejsze twierdzenie to udokumentował, że rozgrywkę można prowadzić na kilka zupełnie od siebie niezależnych sposobów, tak więć nie odsądzałbym go zupełnie od czci i wiary, co nie zmienia faktu, że w kwestii zakończeń dał ciała. Nawiasem mówiąc, czytuję go w jednym z zinów dosyć regularnie i nie podejrzewam, aby okoliczność ta była przez niego zamierzona. Sam poradnik jest w istocie kawałkiem przyzwoitej roboty i tu nie podzielam opinii, że cena za wejście w jego posiadanie jest wygórowana. W tym miejscu, mając na uwadze porównanie do ceny studenckiego obiadu delikatnie rzecz ujmując stwierdzam, że jest ono nietrafione i to w sposób dosyć szpetny. Zaśmierdziało mi, że użyję tego kolokwialnego określenia populizmem (tym rodem z LSD, czy jak to się nazywa, nie śledzę wyczynów matołów, którym się nad ranem ubrdało, że z braku lepszego zajęcia zostaną politykami). Autor tej myśli nie wziął pod uwagę ceny, jaką CODZIENNIE uiszczają wszyscy, którzy nabywają GW i informacje z innych źródeł (o Internecie nie wspominam, a przecież za niego także się płaci) o istnieniu, nie istnieniu całkowitym, lub braku chwilowym wzwodu u jednego z "Wodzów" politycznej rzeczywistości. To temat jednak na osobną dyskusję i pewnikiem nie na łamach GOL-a, który chwalić Stwórcę zajmuje się tym, co Nam najbliższe, czyli Światem Gier Elektronicznych. I to właśnie jest piękne - GOL! A co z pozostałymi ze świata pierwszych stron? Azor z nimi tańcował! Wielorasowy!
Ps.
Miri!
Dzięki za podpowiedź co do rzeczonych zakończeń, nie omieszkam ich wykorzystać, jako, że ta gra jest tego warta.
Byłam ciekawy czy znalazłem wszystkie sekrety, ittemy, często się zdarza, że w poradnikach nie ma wszystkich alternatyw. Dlatego kupiłem, i owszem jest ładnie zrobiony. Ale jak pisałem, brakuje rzeczy najważnejszej : alternatywnych ZAKOŃCZEŃ. Wyobraźcie sobie, że w poradniku do KOTOR'a brakuje przejścia ciemną Stroną Mocy. Ciekawe czy też Byście bronili autora i twierdzili, ze mimo to jest dokładny. My nie mówimy tu o braku jednego sekretu, czy jakiegoś "Ester Egg'a", tu brakuje Zakończeń i to kilku.
Zwlaszcza, że na końcu wyświetlają się RÓZNE filmiki. Pal licho jak by były takie same.
Do Mistrza Giętej Riposty - cena wynosi 6 zł + VAT = 7.32 zł - jak dla mnie to DUŻO, na szczęście mam służbową komórkę z dużymi limitami. Ale dla licealisty/studenta 7 zł to wartość OBIADU - czyli dużo. Stąd moje oburzenie, nie mówimy tu o 1 złotym, mówimy o 7 złotych. Jak za tą cenę to Poradnik powinien być PERFEKCYJNY. Zwłaszcza, że autor doskonale opisał sekrety i przejście - i nagle mu się od nie chcialo przechodzić jeszcze raz końcówki ?
Więc dokończę :
Opcja 1
Jak nam zaproponują pozbycie się XANY, ODMAWIAMY zabijamy Leannę, nie dotyczy nas zdarzenie w świątyni. Po wygranej walce zabieramy Czaszkę i walimy do portalu, gdzie przekazujemy ją Tatusiowi.
To opcja dla tych totalnie złych. :))
Opcja 2
Mozemy też pozbyć się XANY (szkoda, jest bardzo sexy :)) ) i mimo to uwolnić Tatę. :)
Opcja 3
Zostawiamy XANĘ i NIE otwieramy portalu, wystarczy zabrać Czaskę z ołtarza i położyć ją spowrotem.
Opcja 4
Dla totalnych swiętoszków, pozbywamy się XANY i nie otwieramy portalu. To jest ścieżka, którą opisał Autor.
Niemale pieniadze?
A ile taki poradnik kosztuje na golu?
Miri może masz i racje, ale poco kupujesz stąd poradnik jak znasz lepsze źródła za darmo?
Kompletną bzdurę napisałeś. Poradnik jest bardzo dokładny i jest w nim wiele elementów, wcześniej NIGDZIE nie opisanych. I to by było na tyle.
Nie wiem co jest niekompletnego w tym poradniku skoro opisuje przejście gry od pocżątku do końca.
Sam poradnik jest dokładny, obszerny i dopracowany.
Jak na coś za co się bierze pieniądze i to nie małe, to autor się nie popisał.
PO PIERWSZE - GDZIE SĄ OPISANE INNE ZAKOŃCZENIA ?
Można nie zgodzić się na wyrzucenie Xany z naszego ciała, ja osobićie wolę jednak ponętnego Succuba niż Lennę. :)
Niezależnie od dokonanego wyboru (zostawiamy sobie Xanę czy nie), możemy też zdecydować na wyposzczenie Tatusia lub nie.
Wsumie jest KILKA zakończeń :
Dobre : Nie wypuszczamy Taty.
Złe : Wypuszczamy
Dobre/Złe : Pozostawiamy Xanę w sobie.
Jak dla mnie, pobieranie pieniędzy za NIEKOMPLETNY poradnik jest niepoważne i pachnie mi zwykłym naciągactwem. Jeśli był by to komplet, słowa bym nie napisał, ale tak ?
Zwłaszcza, że można znaleść WSZYSTKO w sieci, ZA DARMO.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















