Dark Messiah: The Temple of the Spider (10)
Aktualizacja:
Zaglądam skulony jak embrion w ciele rodzicielki do komnaty sąsiedniej. Po prawej widzę dwóch Goblinów zaciekle dyskutujących między sobą. Zostawić ich przy życiu? Niekoniecznie, gdyż przyjdą niechybnie na pomoc kumplom, którzy mnie zwietrzą. Metoda prosta i sprawdzona. Fire Trap w ilości czterech sztuk powinien załatwić sprawę. Jak mówię tak robię. "Miśki" po celnej strzale wypuszczonej z Long Bow Biegną w moja stronę, ale ogień z pułapek odsyła ich w niebyt. Droga wolna. Pakuję się do komnaty i słyszę łoskot łamanego kamienia. Dobry Stwórco! Ściana po prawej stronie komnaty rysuje się i pęka, a po chwili mam przed sobą lekko przykurzonego pyłem skalnym Cyklopa! Jedynym okiem omiata miejsce, gdzie się znalazł i jest gotowy do walki. Brakuje tylko by wrzasnął - No pasaran!Wyskoczyłem "na wariata". Tnę po kostkach niemalże przeciwnika (wyżej i tak nie sięgam!), iskry sypią się z miecza, a towarzysz Cyklop nie zauważa w żaden sposób moich działań, jeno jednym uderzeniem odsyła mnie w sam środek hallu, z którego przyszedłem. Dzięki ci OMO! (dlaczego OMO?, to jakiś zgubny wpływ reklam!). Przez stropnicę do mnie się nie przeciśnie, więc mam czas pomyśleć. Miota się Cyklop jak oszalały, ale nie jest w stanie mnie dopaść. Jak wykończyć drania? Kładę pułapki Fire Trap, po których radośnie przebiega Cyklop, nie zauważając faktu ich istnienia. Rzucony czar, obojętnie czy Fireball, czy też Flame Arrow odbijają się od niego, jak strumienie wody od kaczora i jeszcze można rykoszetem oberwać. Przypominam sobie, że gdzieś w księgach Phenriga, w przepastnej jego bibliotece czytałem o jegomościu Odyseuszu, który starł się z Cyklopem. Oko to jest jego słaby punkt! Rezygnuję z czarów i innych bajerów, biorę w dłonie Long Bow i z doskoku ślę strzałę za strzałą w jedyne oko potwora. Łatwo nie jest, ale po kilku celnych trafieniach Cyklop pada! Wygrałem. Przeszukuję komnatę, ale nie znajduję niczego, co godne jest odnotowania. Otwieram podnoszoną kratę i po chwili jestem na moście, na którym tę kratę goblinowy pomiot przed nosem mi opuścił.
![]() Wandal i to na sterydach!
| ![]() Kilka pułapek powinno ostudzić jego zapędy i zapał
|
![]() Nawet nie zauważył, że pułapki wybuchły! Wyjątkowo gruboskórny typ.
| ![]() Może Fireballem?
|
![]() Tylko Long Bow załatwi sprawę - poczuł trafienie w "lipo"!
| ![]() Kolejna strzała w celu i Cyklop zaczyna broczyć krwią.
|
![]() Początek końca i ... | ![]() Finał! Przeżyłem starcie, w którym teoretycznie byłem bez szans.
|
Wracam do hallu i prawą klatką schodową idę na wyższą kondygnację. Głosy Goblinów utwierdzają mnie w przekonaniu, że kierunek wybrałem właściwy. Skradam się korzystając z cienia, mojego sprzymierzeńca. W chybotliwym świetle ognisk widzę sylwetki Goblinów będących cały czas w ruchu, czujnych i piekielnie niebezpiecznych. Jak to ugryźć?! Korzystając z Dark Vision i skradając się staję na wyższym poziomie. Obie strony korytarza z pomieszczeniami połączone są kamienną kładką nad poziomem niższym. Obserwuję ruchy goblińskiego wartownika, chcąc dociec ilu ich jeszcze w mroku się czai. Postanawiam wydać im walną rozprawę na tej kładce właśnie! W momencie, gdy dotarłem na środek kładki pojawia się około tuzina Goblinów i zaczyna się walka. Cały czas ustawiam się w walce tak, aby kolejnie poczwary w miarę możliwości kopniakiem móc zrzucić z kładki. Plan częściowo wychodzi i część przeciwników, leży poziom niżej roztrzaskana o kamienną podłogę. Ten teren oczyściłem z intruzów. Wracam do schodów, którymi wyszedłem na ten poziom i zaczynam powolną, acz bardzo dokładną eksplorację terenu. Po lewej stronie galerii jest szereg pomieszczeń. W pierwszym znajduję kamienny basen pełen mikstury zdrowia Health Potion. Po wejściu do niego następuje ekspresowy proces zdrowienia. Nic więcej tu nie ma, więc ruszam dalej. Drzwi nr 2 opatrzone są wgłębieniem na Spider Key (Klucz Pająka), z jakim miałem do czynienia w czasie egzaminu u Mistrza Phenriga. Jest tylko mały problem - aktualnie nie mam takiego klucza, pozostaje nadzieja, że wejdę w jego posiadanie. Inaczej, to, co za tymi drzwiami pozostanie dla mnie niedostępne. W komnacie nr 3 widzę pod przeciwną ścianą drewnianą skrzynię, ale jednocześnie zauważam w lewej ścianie otwór, a po przeciwnej stronie na tej samej wysokości osmaliny dymu. Trochę dalej, ponowny komplet - otwór w ścianie i osmaliny. Wygląda to na ogniową pułapkę. Ostrym sprintem przebiegam koło pułapki i widzę język ognia liżący przeciwległą ścianę. Niewiele brakowało, a przysmażyłoby moją własną cześć ciała, zwykle używaną do siadania. W skrzyni jest Scroll of Fire Trap (Zwój Ognistej Pułapki), oraz Full Health Potion. W ścianie prawej jest wyrwa, przez którą wchodzę do sąsiedniej Sali. To Secret Area! Znajduję tu Staff of the Firelord, oraz skrzynię, a w niej Scroll of Charm, dwa egzemplarze Scroll of Fireball, Scroll of Lightning Bolt Scroll of Sanctuary. Nie powiem! Godna skrzyneczka! Idę do drzwi i okazuje się, że także kluczem do nich jest Spider Key. Wracam na galerię i okazuje się, że ostatnie drzwi także oczekują otwarcia pajęczym kluczem. Tu zrobiłem wszystko. Pora przez kładkę na prawą stronę galerii. Ciemnawo trochę, ale używam Dark Vision i już jest nieźle. Pierwsza komnata po prawej, patrząc od strony kładki wyposażona jest w kamienny basen wypełniony jest Miksturą Many, czyli Mana Potion. Maszeruję dalej.
![]() Po wyjściu w górę prawą klatką schodową jestem na galerii. Słyszę głosy patrolujących teren Goblinów.
| ![]() Pułapki Fire Trap na schody o czekam na ochotników - saperów!
|
![]() Wraca mi oddech, a było bardzo "ostro". Część Goblinów "sfrunęła" po celnych kopniakach, część wyciąłem mieczem i teraz jest cichutko. Pora na zwiedzanie okolicy.
| ![]() Basen z mikstura zdrowia. Kąpiel leczy. Niezły goblinowy patent.
|
![]() Znam takie drzwi z egzaminu i Mistrza Phenriga. Potrzebny jest Spider Key, tylko, kto jest w jego posiadaniu?
| ![]() Używając Dark Vision zauważyłem osmaliny na ścianie, a po przeciwnej stronie dysze. Ciekawe, czym one dyszą?
|
![]() Ogień! Oto przyczyna osmalin na ścianach!
| ![]() Staff of the Firelord. Sprzęt dla zawodowca!
|
![]() Skrzynia z "niespodzianką". Lubię wszystkie lokacje oznaczone, jako Secret Area
| ![]() Prawa strona galerii. Kontynuuję przegląd kolejnych komnat i zbieram znalezione przedmioty/
|
![]() Podobny układ pomieszczeń, gwarantuje pojawienie się kolejnych lokacji Secret Area.
| ![]() Kamienny basen z Miksturą Many - Mana Potion! W rękach mam nowe narzędzie, czyli znalezioną Laskę Księcia Ognia i zaraz ją przetestuję na grzbiecie pierwszego Orka!
|
- Dark Messiah of Might and Magic - poradnik do gry
- Dark Messiah: Dark Messiah of Might and Magic - poradnik do gry
- Dark Messiah: Rozdział 5
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (1)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (2)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (3)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (4)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (5)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (6)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (7)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (8)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (9)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (10)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (11)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (12)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (13)
- Dark Messiah: The Temple of the Spider (14)
- Dark Messiah: Rozdział 5
- Dark Messiah: Dark Messiah of Might and Magic - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Napisałem petycję w sprawie aktualizacji do gry Dark Messiah Multiplayer. Od ostatniego update'u minęło
sporo czasu i dużo jest do zrobienia. Wasz podpis pod petycją byłby bezcenny. Zajmie wam to
maksymalnie minutę, ale dzięki temu zwiększycie szanse na to, żeby developer rozważył naszą
propozycję. Postarajmy się wspólnie o to, by w końcu zaaktualizowali tą grę. Podpisywać się możecie do
końca marca, także liczę na was! :)
http://www.gopetition.com/petitions/about-dark-messiah-update.html
Ok rozdział 2 - tym razem 2 secrety zmissowane. Kiepski ten poradnik.
1 - ciekawe, że autora nie zastanawiało po co ghoul wbiegł po ścianie? Miedzy innymi po to, żeby gracz się tam pofatygował i zlootował skrzynie. Przejście jest w korytarzyku na prawo od drabinki prowadzącej na wieże maga.
2 - Będąc na poddaszu posiadłości ( wejście po linie na deski podtrzymujące strop ) wystarczy skoczyc w lewo na połozone piętro niżej regały, a tam stół z masą sprzętu. Regały odsuwają się po uprzednim uruchomieniu lewarka.
PS - masakra w holu też nie była zbytnio sensowna, skoro można było przeciąc line i potańczyc dookoła huśtającego się, gigantycznego żyrandola, dzięki któremu nie musimy nawet dobywac broni, bo guardsi 'sami' się załatwią.
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Pominięty secret - rozdział I po prawej stronie od bramy do posiadłości Menelaga jest drabinka. Wspinamy się nią na dachy, przechodzimy po desce na gzyms i przez otwarte okno wskakujemy na poddasze. Ciężko przeoczyc. shame on you ;)
Poradnik został zaaktualizowany o wszystkie zakończenia. Może jednakże zdarzyć się, że nie wszystkie "secret area" zostały w nim uwidocznione. Wiadomo, rzeczą ludzką jest nie dojrzeć wszystkiego. W posłowiu Autor zasygnalizował taką możliwość i jest takie postępowanie ok., tym bardziej, że dotyczy jednostkowych przypadków.
no coz wlasnie jestem w trakcie eksploracji podziemi z pajakami i stwierdzilem ze autor poradnika nie odwiedzil kilku lokacji bo nie widze wzmianki o sekretnym miejscu ktore znalazlem w jednym z tuneli
Czy jest możliwość zaaktualizowanie poradnika ??. Chodzi mi o napisanie wszyskich możliwych zakończeń i opisanie wszyskich ukrytych miejsc.Bo 3 raz przechodze inna postacia: wojownik mag teraz zabojcą i chciałem się upewnic czy wszyskie sekrety odkryłem.Please !!!
Świetna gra, fajny poradnik. Ze dwa razy naprawdę mi się przydał. Autor śmiesznie opisał niektóre momenty i brawa mu się należą za włożoną prace. Właśnie zakończyłem Messiah'a. Szkoda, że taki krótki.
Pozdrawiam :)
Jak dla mnie to opis przejścia gry, a nie poradnik. Raczej przewodnik. W poradniku były by opisane bronie, magia, autor napisał by, co lepiej rozwijać itd itp. Troche za ubogo jak na poradnik.
Mam pytanie odnośnie "https://www.gry-online.pl/poradniki/dark-messiah-of-might-and-magic/&PART=440&PAGE=1" ponieważ nie wiem do jakiej ja mam wejść windy... jeżeli ktoś wie (a musi jeżeli to przeszedł) to proszę o odpowiedź tu na forum bądź na mojego e-maila - jak komu lepiej.
Z góry dzięki.
Miri -> Jak juz mistrzu wytykasz błędy zwiazane z fabula gry, to moze bys tak z łaski swojej dorzucil opcje 'spoiler' co? Nie przeczytalem przez to calego Twojego tekstu, ale i tak przy tym co zdazylem przeczytac deko mi to spartoliło przyjemnosc grania w gierke ktora na dobra sprawe jeszcze czeka u nas na wejscie na polki (chyba ze ktos zamowil droga jak diabli edycje angielska, albo ma pirata).
A i jeszcze jedno - 7zl to nie taki znowu majatek, poza tym nikt nie kaze Ci placic przegladajac go w wersji WWW. I slowo 'niekompetencja' jest dla mnie grubo przesadzone, bo owszem autor strzelil lekkie niedopatrzenie, ale wydaje mi sie ze gracz ktory nie patrzy tępo w poradnik, tylko mysli nad tym co robi - sam zauwazy inne mozliwosci prawda? No chyba ze myslenie zostało wylaczone...
Pozdrawiam,
K
Jestem pelen podziwu dla tworcy tego poradnika :) Trzeba byc na prawde uzdolnionym czlowiekiem zeby napisac poradnik przystepny dla ludzi i jeszcze ze screenami. Gratuluje :)
Zmuszony jestem przyznać, że Autor poradnika zawalił sprawę, nie umieszczając chociażby na samym końcu swojej pracy informacji o możliwości kilku alternatywnych wobec siebie zakończeń i to jest oczywiste. Nie zmienia to jednak faktu, a w trakcie tej dyskusji obok tego materiału przeczytałem niemal wszystkie inne dotyczące tej gry, że to właśnie tenże Autor zwrócił uwagę i co ważniejsze twierdzenie to udokumentował, że rozgrywkę można prowadzić na kilka zupełnie od siebie niezależnych sposobów, tak więć nie odsądzałbym go zupełnie od czci i wiary, co nie zmienia faktu, że w kwestii zakończeń dał ciała. Nawiasem mówiąc, czytuję go w jednym z zinów dosyć regularnie i nie podejrzewam, aby okoliczność ta była przez niego zamierzona. Sam poradnik jest w istocie kawałkiem przyzwoitej roboty i tu nie podzielam opinii, że cena za wejście w jego posiadanie jest wygórowana. W tym miejscu, mając na uwadze porównanie do ceny studenckiego obiadu delikatnie rzecz ujmując stwierdzam, że jest ono nietrafione i to w sposób dosyć szpetny. Zaśmierdziało mi, że użyję tego kolokwialnego określenia populizmem (tym rodem z LSD, czy jak to się nazywa, nie śledzę wyczynów matołów, którym się nad ranem ubrdało, że z braku lepszego zajęcia zostaną politykami). Autor tej myśli nie wziął pod uwagę ceny, jaką CODZIENNIE uiszczają wszyscy, którzy nabywają GW i informacje z innych źródeł (o Internecie nie wspominam, a przecież za niego także się płaci) o istnieniu, nie istnieniu całkowitym, lub braku chwilowym wzwodu u jednego z "Wodzów" politycznej rzeczywistości. To temat jednak na osobną dyskusję i pewnikiem nie na łamach GOL-a, który chwalić Stwórcę zajmuje się tym, co Nam najbliższe, czyli Światem Gier Elektronicznych. I to właśnie jest piękne - GOL! A co z pozostałymi ze świata pierwszych stron? Azor z nimi tańcował! Wielorasowy!
Ps.
Miri!
Dzięki za podpowiedź co do rzeczonych zakończeń, nie omieszkam ich wykorzystać, jako, że ta gra jest tego warta.
Byłam ciekawy czy znalazłem wszystkie sekrety, ittemy, często się zdarza, że w poradnikach nie ma wszystkich alternatyw. Dlatego kupiłem, i owszem jest ładnie zrobiony. Ale jak pisałem, brakuje rzeczy najważnejszej : alternatywnych ZAKOŃCZEŃ. Wyobraźcie sobie, że w poradniku do KOTOR'a brakuje przejścia ciemną Stroną Mocy. Ciekawe czy też Byście bronili autora i twierdzili, ze mimo to jest dokładny. My nie mówimy tu o braku jednego sekretu, czy jakiegoś "Ester Egg'a", tu brakuje Zakończeń i to kilku.
Zwlaszcza, że na końcu wyświetlają się RÓZNE filmiki. Pal licho jak by były takie same.
Do Mistrza Giętej Riposty - cena wynosi 6 zł + VAT = 7.32 zł - jak dla mnie to DUŻO, na szczęście mam służbową komórkę z dużymi limitami. Ale dla licealisty/studenta 7 zł to wartość OBIADU - czyli dużo. Stąd moje oburzenie, nie mówimy tu o 1 złotym, mówimy o 7 złotych. Jak za tą cenę to Poradnik powinien być PERFEKCYJNY. Zwłaszcza, że autor doskonale opisał sekrety i przejście - i nagle mu się od nie chcialo przechodzić jeszcze raz końcówki ?
Więc dokończę :
Opcja 1
Jak nam zaproponują pozbycie się XANY, ODMAWIAMY zabijamy Leannę, nie dotyczy nas zdarzenie w świątyni. Po wygranej walce zabieramy Czaszkę i walimy do portalu, gdzie przekazujemy ją Tatusiowi.
To opcja dla tych totalnie złych. :))
Opcja 2
Mozemy też pozbyć się XANY (szkoda, jest bardzo sexy :)) ) i mimo to uwolnić Tatę. :)
Opcja 3
Zostawiamy XANĘ i NIE otwieramy portalu, wystarczy zabrać Czaskę z ołtarza i położyć ją spowrotem.
Opcja 4
Dla totalnych swiętoszków, pozbywamy się XANY i nie otwieramy portalu. To jest ścieżka, którą opisał Autor.
Niemale pieniadze?
A ile taki poradnik kosztuje na golu?
Miri może masz i racje, ale poco kupujesz stąd poradnik jak znasz lepsze źródła za darmo?
Kompletną bzdurę napisałeś. Poradnik jest bardzo dokładny i jest w nim wiele elementów, wcześniej NIGDZIE nie opisanych. I to by było na tyle.
Nie wiem co jest niekompletnego w tym poradniku skoro opisuje przejście gry od pocżątku do końca.
Sam poradnik jest dokładny, obszerny i dopracowany.
Jak na coś za co się bierze pieniądze i to nie małe, to autor się nie popisał.
PO PIERWSZE - GDZIE SĄ OPISANE INNE ZAKOŃCZENIA ?
Można nie zgodzić się na wyrzucenie Xany z naszego ciała, ja osobićie wolę jednak ponętnego Succuba niż Lennę. :)
Niezależnie od dokonanego wyboru (zostawiamy sobie Xanę czy nie), możemy też zdecydować na wyposzczenie Tatusia lub nie.
Wsumie jest KILKA zakończeń :
Dobre : Nie wypuszczamy Taty.
Złe : Wypuszczamy
Dobre/Złe : Pozostawiamy Xanę w sobie.
Jak dla mnie, pobieranie pieniędzy za NIEKOMPLETNY poradnik jest niepoważne i pachnie mi zwykłym naciągactwem. Jeśli był by to komplet, słowa bym nie napisał, ale tak ?
Zwłaszcza, że można znaleść WSZYSTKO w sieci, ZA DARMO.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




















