Company of Heroes 2: Gra Sowietami w Multiplayerze
Aktualizacja:
Gra Sowietami

Jeśli ukończyłeś kampanię, to z racji posiadania już wiedzy o jej jednostkach, w pierwszych starciach z żywym przeciwnikiem najlepiej próbować gry właśnie Armią Czerwoną. Rosjanie rozbudowują się szybciej i taniej. W bezpośrednim starciu są jednak słabsi od Niemców, dlatego ich taktyka powinna opierać się na jak najszybszym zajmowaniu terenów i rozciągnięciu sił wroga, a następnie atakowaniu w przewadze na oddzielone od siebie oddziały niemieckie.
Early Game
Zaraz po rozpoczęciu zacznij przejmować saperami pobliski teren. Zaciągnij z 2-3 oddziały poborowych, jeszcze jeden oddział saperów i znów poborowych. Wysyłaj ich masowo do przejmowania terytorium, w tym na tyły wroga. Na tym etapie nawet Punkty Zwycięstwa nie są zbyt istotne, najważniejsze by rozciągać Niemców i być dosłownie wszędzie wokół nich. Unikaj walki 1v1 z grenadierami, tym bardziej, że bardzo możliwe jest posiadanie przez nie wsparcia z cekaemu. Cofaj się i nie walcz w takiej sytuacji, a atakuj dopiero, gdy masz przewagę i możesz z łatwością zaatakować z przynajmniej dwóch stron. Na cekaemy dobrze sprawdzą się także koktajle Mołotowa, które wymuszą przemieszczenie się ich obsługi.
Rozwiń miotacze ognia u swoich saperów i rozpocznij budowę Dowództwa Karabinów Wsparcia, skąd wyciągnij na plac boju M3A1. M3 z ekipą saperów wyposażonych w miotacz będzie stanowić potężną przeciwwagę dla cekaemów i grenadierów. Wykorzystuj je do odcinania drogi z tyłu, gdy z przodu atakujesz piechotą.
Mid Game
Ogólna strategia pozostaje bez zmian. Unikaj wyrównanej walki z Niemcami, cofaj się by ich rozciągnąć i atakuj tylko w przewadze, przy wsparciu M3. Przy odrobinie szczęścia powinieneś już zdobyć jakiś niemiecki cekaem. W DKW prawdopodobnie do dyspozycji masz też elitarną piechotę (szturmowców lub gwardzistów) od dowódcy. Utwórz więc jeden lub dwa oddziały i przemieszczaj je razem z cekaemem, by ten oferował im wsparcie.
Dbaj o swoje M3. Powinno być ciągle w ruchu. Dwa strzały z Panzerfausta mogą szybko zamienić go w kupkę złomu, więc bądź mobilny i kreatywny. Na tym etapie przeciwnik również prawdopodobnie będzie już dysponował jakimiś pojazdami, w tym, co całkiem możliwe, Stugiem. By je skontrować rozwiń granaty ppanc. dla poborowych. Nie jest to najlepsza broń przeciwczołgowa świata, ale na Stugi i ciężarówki powinna wystarczyć. Gdy z kolei zobaczysz cięższe puszki, jak Panzer IV, to najwyższy czas na inwestycje w mocniejszy sprzęt. Jeśli masz pod kontrolą składy z paliwem i sporo go zaoszczędziłeś rozpocznij od razu budowę Dowództwa Batalionu Pancernego. W innym wypadku wytocz ZiSy z Kompani Broni Wsparcia.
Late Game
Jeżeli masz już DBP nie zostanie nic innego jak masowe inwestycje w niezawodne T-34, które prawdopodobnie przesądzą o wygranej. Na tym etapie problemem mogą być tylko Elefanty, Tygrysy lub sporo Panter. Gdyby zaszła potrzeba wybuduj jeszcze ostatni budynek, z którego wyciągnij SU-85. Przydatna może też się okazać Katiusza.
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
