Company of Heroes 2: Terytorium

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Terytorium

Kolejną podstawową kwestią jest mapa, na której toczy się grę i sektory ją dzielące - Terytorium w Company of Heroes 2 | Podstawowe informacje - Company of Heroes 2 - poradnik do gry

Kolejną podstawową kwestią jest mapa, na której toczy się grę i sektory ją dzielące. Poszczególne terytoria dostarczają zasobów i wyznaczają punkty o istotnym znaczeniu strategicznym. By przejąć kontrolę nad terytorium należy przemieścić jednostkę w region punktu. Jeśli nie znajdują się w nim jednostki wroga, wkrótce zostanie przejęte. Co ważne, punkty może przejmować tylko piechota, piechota w ciężarówce lub radzieckie czołgi w trybie bezpiecznym.

Kontrola terytorium wyznacza swego rodzaju linię frontu i działa na zasadzie linii zaopatrzenia. Tzn. ze każdy sektor potrzebuje bezpośredniego połączenia z bazą, by dostarczał zasoby. Jeśli któraś część terenów zostanie odcięta (prawa część mapy ze zdjęcia) pozostanie pod kontrolą gracza, ale nie będzie przynosić żadnych korzyści. Odcięte sektory migają na mini mapie, by łatwiej było je zauważyć.

Poszczególne terytoria dzielimy na:

  • Baza - stanowi centrum dowodzenia, w którym zaczyna się grę, dostarcza zasobów ludzkich. Jest to jedyne terytorium w grze, którego nie można zdobyć, ani stracić. Tylko na jej terenie można stawiać nowe budynki produkcyjne.
  • Standardowy punkt terytorialny - oznaczone na mapie symbolem okręgu. Dostarczają paliwa i amunicji. Dodatkowo można zbudować na nich skład zwiększając przyrost zasobów. Co jest prawdopodobnie ważniejsze, punkt ze składem nie może zostać przejęty, dopóki skład nie zostanie zniszczony. Dzięki temu skład spowalnia postępy wroga pozwalając przygotować kontratak.
  • Punkt z paliwem/amunicją - oznaczone symbolem amunicji lub paliwa. Dostarczają więcej poszczególnego zasobu, niż zwykle punkty, ale nie można ich rozbudować.
  • Stanowisko naprawcze - oznaczone symbolem dwóch kluczy francuskich. Pojazdy, które znajdą się w jego zasięgu działania będą naprawiane.
  • Szpital polowy - oznaczony na mapie ikoną krzyża. Żołnierze znajdujący się w pobliżu będą leczeni.
  • Wieża strażnicza - oznaczona symbolem wieży. Działa jako punkt obserwacyjny, by mieć większe pole widzenia.
  • Punkt zwycięstwa - oznaczony gwiazdką. Na mapie znajdują się 3 takie punkty. Kontrola przynajmniej dwóch zapewni zwycięstwo w grze.

Company of Heroes 2

25 czerwca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2022-06-25
14:30

Lysy_0202 Junior

Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją

Komentarz: Lysy_0202
2017-02-19
05:59

yadin Legend

yadin

W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.

Komentarz: yadin
2013-10-09
00:27

xao Pretorianin

xao

Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?

Komentarz: xao
2013-10-03
10:56

zanonimizowany814802 Legionista

Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)

Komentarz: zanonimizowany814802
2013-10-02
20:52

zanonimizowany946570 Junior

Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.

Komentarz: zanonimizowany946570
2013-10-02
20:10

zanonimizowany946570 Junior

Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]

Komentarz: zanonimizowany946570
2013-07-18
14:09

Pietrek88 Legionista

Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki

Komentarz: Pietrek88
2013-07-18
10:26

MarKre Junior

@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).

Komentarz: MarKre
2013-07-06
14:26

zanonimizowany930281 Junior

niepodoba mi sie dwójka

Komentarz: zanonimizowany930281
2013-07-03
10:46

zanonimizowany23874 Legend

Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.

Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm

Komentarz: zanonimizowany23874
2013-07-03
09:55

sechu2 Pretorianin

#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.

Komentarz: sechu2
2013-07-03
07:49

zanonimizowany489780 Generał

W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)

Komentarz: zanonimizowany489780
2013-07-02
17:32

Szkan Junior

@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )

Komentarz: Szkan
2013-07-02
14:03

zanonimizowany23874 Legend

Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.

M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat

Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.

EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)

Komentarz: zanonimizowany23874
2016-11-17
21:53

sieniX Centurion

sieniX

Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.

Komentarz: sieniX
2013-07-02
13:57

sechu2 Pretorianin

2

Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.

"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"

To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.

Pozdrawiam.

Komentarz: sechu2

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl