Terytorium w Company of Heroes 2 | Podstawowe informacje
Aktualizacja:
Terytorium

Kolejną podstawową kwestią jest mapa, na której toczy się grę i sektory ją dzielące. Poszczególne terytoria dostarczają zasobów i wyznaczają punkty o istotnym znaczeniu strategicznym. By przejąć kontrolę nad terytorium należy przemieścić jednostkę w region punktu. Jeśli nie znajdują się w nim jednostki wroga, wkrótce zostanie przejęte. Co ważne, punkty może przejmować tylko piechota, piechota w ciężarówce lub radzieckie czołgi w trybie bezpiecznym.
Kontrola terytorium wyznacza swego rodzaju linię frontu i działa na zasadzie linii zaopatrzenia. Tzn. ze każdy sektor potrzebuje bezpośredniego połączenia z bazą, by dostarczał zasoby. Jeśli któraś część terenów zostanie odcięta (prawa część mapy ze zdjęcia) pozostanie pod kontrolą gracza, ale nie będzie przynosić żadnych korzyści. Odcięte sektory migają na mini mapie, by łatwiej było je zauważyć.
Poszczególne terytoria dzielimy na:
- Baza - stanowi centrum dowodzenia, w którym zaczyna się grę, dostarcza zasobów ludzkich. Jest to jedyne terytorium w grze, którego nie można zdobyć, ani stracić. Tylko na jej terenie można stawiać nowe budynki produkcyjne.
- Standardowy punkt terytorialny - oznaczone na mapie symbolem okręgu. Dostarczają paliwa i amunicji. Dodatkowo można zbudować na nich skład zwiększając przyrost zasobów. Co jest prawdopodobnie ważniejsze, punkt ze składem nie może zostać przejęty, dopóki skład nie zostanie zniszczony. Dzięki temu skład spowalnia postępy wroga pozwalając przygotować kontratak.
- Punkt z paliwem/amunicją - oznaczone symbolem amunicji lub paliwa. Dostarczają więcej poszczególnego zasobu, niż zwykle punkty, ale nie można ich rozbudować.
- Stanowisko naprawcze - oznaczone symbolem dwóch kluczy francuskich. Pojazdy, które znajdą się w jego zasięgu działania będą naprawiane.
- Szpital polowy - oznaczony na mapie ikoną krzyża. Żołnierze znajdujący się w pobliżu będą leczeni.
- Wieża strażnicza - oznaczona symbolem wieży. Działa jako punkt obserwacyjny, by mieć większe pole widzenia.
- Punkt zwycięstwa - oznaczony gwiazdką. Na mapie znajdują się 3 takie punkty. Kontrola przynajmniej dwóch zapewni zwycięstwo w grze.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany23874 Legend
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
zanonimizowany930281 Junior
niepodoba mi sie dwójka
MarKre Junior
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
Pietrek88 Legionista
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
zanonimizowany946570 Junior
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
zanonimizowany946570 Junior
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
zanonimizowany814802 Legionista
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
xao Pretorianin
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
yadin Legend
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Lysy_0202 Junior
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
