Company of Heroes 2: Spalona ziemia
Aktualizacja:
Misja 02 - Spalona ziemia

Cele główne:
1. Broń linii frontu
2. Zniszcz pozostały sprzęt za pomocą materiałów wybuchowych
3. Spal ziemię
4. Broń dziecińca
5. Wycofaj się do mostu
Cele bonusowe:
1. Utrzymaj oddziały szturmowe przy życiu
2. Nie ustaw żadnej miny na drodze.

1. Grę rozpoczniesz z dwoma oddziałami poborowych. Natychmiast skieruj je na linię frontu na północy mapy. Tam użyj zdolności "Połączenie" (M na klawiaturze), by dołączyć swoich żołnierzy do wykrwawiających się oddziałów szturmowych. Jest to bardzo przydatna umiejętność do utrzymania przy życiu doświadczonych żołnierzy. Przez całą misję regularnie będziesz mógł przyzywać nowych poborowych, co naturalnie czyń. Gdy tylko zauważysz, że w którymś oddziale szturmowym zmarł jeden z żołnierzy, od razu używaj połączenia, by uzupełnić straty. Rób to nawet, jeśli poborowi będą zmuszeni przejść przez ostrzał wroga by dotrzeć do oddziału, który mają uzupełnić. Grając Rosją Radziecką warto szybko się nauczyć, że duże straty przy skutecznie wykonanych operacjach są nie tylko akceptowane, ale wręcz wymagane. W miejsce upadłych poborowych po prostu wzywaj nowych. Oddziały szturmowe są zdecydowanie lepszą jednostką i mają "priorytet w przetrwaniu". Nie zapominaj wiec o ciągłej kontroli ich stanu liczebnego (pełny oddział to 6 żołnierzy) i używania połączenia, gdy tylko będzie to możliwe. Ułatwisz sobie tak nie tylko resztę misji, ale wykonasz także zadanie bonusowe (1).
Następnie musisz bronić dwóch pozycji. Nie będzie to specjalnie wymagające. Wystarczy trzymać szturmowców za osłoną, a gdy jakiś oddział podejdzie na zasięg granatu, poczęstować ich prezentem. Po chwili Niemcy się wycofają, ale niestety będzie to tylko chwilowy moment ulgi. Za chwilę pobliski teren skosi Sztukas ze swoimi bombami, a wróg ponowi natarcie. Na tym etapie trzeba się wycofać bardziej w głąb terytorium.
Przenieś wojska w dwa punkty, które musisz bronić dopóki nie zostaną załadowane pobliskie ciężarówki. Dwa oddziały szturmowe w jeden punkt, dwa w drugi. Zwykłych piechurów powoli też przesuwaj w tył, ale pozwól im też trochę spowolnić postępy wroga. W razie potrzeby używaj ich zdolności specjalnej (Ura!), która zapewnia krótkotrwały boost do obrażeń i szybkości oddziału.

Na tym etapie Niemcy zaczną powoli prób flankowania i będą starać się wkroczyć do sektora od tyłu, jak to widać na screenie. Pilnuj każdej strony wejścia na teren punktu terytorialnego. Największym przyjacielem dalej będą tu osłony i granaty.

2. Gdy ciężarówki zostaną spakowane na placu boju pozostanie jeszcze kilka dział i ciężarówek, które nie mogą wpaść w ręce wroga. Otrzymasz dowództwo nad kilkoma oddziałami saperów, którzy potrafią podkładać materiały wybuchowe(X). Użyj ich i podłóż bomby pod zaznaczonymi celami.

Materiały wybuchowe należy aktywować ręcznie klikając na nie lewym przyciskiem myszki. Nim to zrobisz upewnij się, że w pobliżu nie pozostały żadne jednostki (zwłaszcza szturmowcy!) by przypadkiem nie posłać ich na tamten świat. Niszcząc sprzęt zakończysz kolejną część misji

3. Kolejnym zadaniem będzie spalenie pobliskich domów. Wycofaj wszystkie oddziały w region głównego dziecińca, na którym znajduje się baza. W samej bazie można rozwinąć szpital polowy, który bardzo się przyda, więc zrób to od razu. Rozstaw oddziały wokół osłon na dziecińcu. Z jeden lud dwa przerzuć też na prawo, za ulicą przy HQ.

Saperów zaopatrz w leżące poblisko miotacze ognia, a następnie każ im zniszczyć za ich pomocą zaznaczone na mapie budynki(V).

Następnym celem do spalenia będą dwa pola na obrzeżach mapy. Szybko wyślij dwa oddziały w odpowiednie miejsca. Jeśli chcesz możesz wysłać im z pomocą poborowych, jako że na polach, które należy spalić będzie sporo szkopów, ale nie jest to niezbędne i saperzy powinni poradzić sobie sami. Gdyby któremuś oddziałowi groziło zniszczenie natychmiast wycofaj go do bazy i uzupełnij, a pole każ spalić innym saperom.

4. Teraz będziesz miał ok. 2 minuty na przygotowanie obrony przed finalną niemiecką ofensywą. Nie marnuj czasu i natychmiast każ rozstawiać saperom miny na wszystkich drogach do bazy... Lub nie, jeśli chcesz wykonać bonus, (2) ale licz się z tym, że walka będzie dużo bardziej chaotyczna... Rozstawiaj je aż do końca czasu w kilkumetrowych odstępach od siebie. Pozostałe oddziały trzymaj skoncentrowane na głównym dziecińcu blisko sztabu, by w razie potrzeby były leczone i uzupełnione.

Gdy rozpocznie się atak Niemcy będą odbijać się od tak zabezpieczonej bazy jak od ściany. W razie potrzeby przyzywaj nowe oddziały, nie zapominaj też o granatach i innych zdolnościach, zwłaszcza jeśli jakieś ciężarówki wedrą się do środka. Takie ciężarówki po zniszczeniu będą stanowić też świetną osłonę, więc to również wykorzystuj i czekaj spokojnie do ogłoszenia ewakuacji.

5. Gdy zostaniesz poinformowany o ewakuacji, nie pozostanie nic innego jak zaznaczyć wszystkie jednostki i użycie zdolności wycofania (T). Żołnierze sami zaczną biec do mostu, a gdy do niego dotrą włączy się filmik, a misja dobiegnie końca.
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
