Company of Heroes 2: Za linią wroga
Aktualizacja:
Misja 11 - Za linią wroga

Cele główne:
1. Zlikwiduj niemieckich oficerów
2. Ania musi przeżyć
3. Porwij informatora
4. Uwolnij więźniów
5. Doprowadź Anię do punktu ewakuacji
Cele bonusowe:
1. Zmobilizuj wszystkie trzy typy partyzantów
2. Ustrzel kierowcę Opla snajperem
3. Zniszcz wieżę radiową
1. W tej misji obejmiesz kontrolę nad trzema oddziałami polskich snajperów. Dwoma standardowymi zespołami dwuosobowymi oraz postacią specjalną, Anią. Ania jest snajperem weteranem. Świetnie się kamufluje, nawet w ruchu, oraz doskonale strzela. Musi ona przeżyć całą misję (2), więc dokładnie na nią uważaj, a w razie potrzeby używaj sprintu (N), a nawet wycofania. Wszystkie trzy oddziały potrafią też podkładać materiały wybuchowe, jak saperzy, oraz okopywać się tworząc osłonę i znikając z oczu przeciwnika. Należy zabić trzech oficerów, pierwszy znajduje się niedaleko na północ. Oprócz samego oficera jest tam też sporo oddziałów piechoty, którzy stanowią największy problem. Przed likwidacją oficera możesz ustawić materiały wybuchowe na drodze do swoich żołnierzy.

Ustrzel dowódcę, a gdy Niemcy będą wbiegać, wysadź bombę. Tych którzy przeżyją ubij pochowanymi wokół snajperami. Warto żebyś nie stracił żadnego partyzanta, także gdyby sytuacja nie poszła całkowicie pomyślnie, wycofaj się, by zgubić wroga i powtórz atak.

Przejmij kontrolę nad punktem by zyskać stały dostęp amunicji. Zbierz też leżące na kupkach zasoby rozsiane w okolicy. Bardzo ważne jest posiadanie stałej, wysokiej, liczby amunicji, by móc używać wszystkich zdolności snajperów. W tej misji nie ma po co i nie warto się spieszyć. Spokojnie poruszaj się od osłony do osłony. Jeśli zajdzie potrzeba zrób sobie nawet dłuższy postój na odnowienie amunicji. Zawsze powinieneś mieć przynajmniej 30 sztuk przed atakiem na przeciwnika.

Na południe od przejętego punktu znajdziesz porzuconą ciężarówkę. Ustaw się Anią na samym środku drogi i każ jej ustawić osłonę, jak na zdjęciu. Za jakiś czas ze wschodu przejedzie wrogi Opel Blitz. Strzel w niego, by wykonać zadanie bonusowe (2).

Na południe od ciężarówki znajdziesz usypany stos na ognisko. Ania może podpalać takie stosy by zwrócić uwagę pobliskich Niemców. Ustaw swoich snajperów w krzakach, zapal ognisko i czekaj, aż pobliski oddział inżynierów przyjdzie sprawdzić skąd wziął się ogień. Wtedy otwórz swój "ogień" z wszystkich trzech grup, by szybko pozbyć się przeciwników.

Stąd warto odbić na północ, by wykonać cel dodatkowy (3). Do wieży radiowej zbliżaj się powoli, najlepiej Anią, gdyż będzie na niej wrogi snajper. Tak jak poprzednio warto rozłożyć ładunki wybuchowe. Następnie ustrzel snajpera. Niemieccy żołnierze będą dysponować granatami, na które trzeba bardzo uważać. Jeśli rzucą granat pod snajpera, gdy ten leży, nie wahaj się i od razu go wycofuj. Zawsze możesz za chwilę wrócić. Nie zapominaj też o granatach dymnych do osłaniania swoich partyzantów. Gdy pozbędziesz się całej pobliskiej obstawy podłóż bombę pod wieżę i zniszcz ją. Zbierz także pobliskie zapasy amunicji.

Wróć na południe i kieruj się na wschód ku następnemu oficerowi. Po raz kolejny będzie tam snajper i spora ilość piechoty. Najlepiej będzie podzielić wrogie oddziały i zmusić je do gonienia partyzantów po lesie. Wyślij do przodu Anię. Ustrzel snajpera, a gdy pobliska piechota rzuci się za nią w pogoń, uciekaj w las. Odczekaj moment i wróć się. Wrogie oddziały powinny być podzielone, z daleka od siebie, więc łatwo je powystrzelasz.

Nie pozostaje nic innego jak podejść pod dom oficera i ustrzelić go. Następnie przejmij terytorium. Jest ono przy okazji szpitalem polowym, więc wykorzystaj je do uleczenia żołnierzy i uzupełnienia ewentualnych strat.

Ostatni punkt jest najbardziej kłopotliwy. Oprócz standardowego zestawu piechota + snajper znajdują się tam też dwie ekipy moździerzy i transporter, którym spanikowany oficer może uciec niwecząc cały misterny plan. Od południa podejdź tylko Anią, która kamufluje się dużo lepiej, niż pozostali snajperzy. Tych cofnij w miejsce radiostacji i podejdź od wschodu by nie ściągnęli na siebie wzroku snajpera ani moździerzy. Rozkaż im zaminować drogę do obozu, jak to widać na screenie, a następnie schować się gdzieś w pobliżu. Tak przygotowany ustrzel Anią snajpera, a następnie w ramach potrzeb i możliwości ściągaj obsługę moździerzy. Drogą powinni wybiec zwykli piechurzy, których możesz ściągnąć za pomocą pozostałej dwójki oraz jednej z bomb.

Dokładnie pilnuj położenia oficera i transportera. Gdy zacznie uciekać nie zapomnij w odpowiednim momencie aktywować bomby, by zniszczyć ciężarówkę. Ewentualnie możesz powtórzyć manewr z leżeniem na drodze, który użyłeś wcześniej by ściągnąć kierowcę Opla. Po zniszczeniu ciężarówki nie zapomnij o dobiciu oficera. Następnie przejmij punkt, a pierwsze zadanie zostanie wykonane.

3. Od południa wjadą niemieckie posiłki. Ruszaj na północ w kierunku informatora. Staraj się poruszać w ukryciu i trzymać z daleka od ulic, gdzie będzie się roić od niemieckich ciężarówek. Oczyszczenie regionu, w którym przetrzymywany jest informator jest dość standardowe. Pozbądź się najpierw obsługi ciężkiego sprzętu. W razie potrzeby wycofuj się, możesz tez pomóc sobie materiałami wybuchowy, ale nie przesadzaj, by mieć dość amunicji na położenie kilku bomb w najbliższej przyszłości.

Po oczyszczeniu terenu nie wysyłaj Ani do informatora. Najpierw zaminuj obie drogi wjazdowe oraz teren bezpośrednio przed domkiem, tak jak to widać na zdjęciu. Potem schowaj snajperów w pobliskich domach i dopiero teraz podejdź dziewczyną pod dom, w którym przetrzymywany jest Niemiec.

Dwie minuty trzeba będzie wytrzymać ataki szkopów, którzy będą starali się zabić informatora. Nie zużywaj bomb na piechotę. Wkrótce na obu drogach zaczną wjeżdżać pojazdy wroga i te od razu wysadzaj. Zyskasz też możliwość wezwania jeszcze jednej grupy snajperów, co naturalnie zrób. Po dwóch minutach Ania wyjdzie z domku wraz z informatorem. Kolejna część misji będzie zaliczona.

4. Ruszaj w stronę więzienia. Trzymaj się osłon przy drzewach i staraj się nie nawiązywać walki z przemieszczającymi się Niemcami, jeśli nie zostaniesz wykryty. Przed wejściem do obozu znajduje się kolejny stos. Pochowaj w pobliżu snajperów, rozkaż Ani zapalić ognisko a następnie ściągaj ciekawskich Niemców, którzy postanowią sprawdzić, czy w okolicy ktoś nie smaży przypadkiem kiełbasek.

Po pozbyciu się ochrony nie zapomnij o szybkim ustrzeleniu komendanta obozu, by ten nie wezwał posiłków. Następnie podłóż materiały wybuchowe pod bramę więzienia. Uwolnionych partyzantów można zmobilizować kończąc w ten sposób zadanie bonusowe (1).

5. Przebijaj się szybko w stronę ostatniego celu. Wystarczy szybko przemieszczać się całą armią. Napotkane oddziały wroga szybko zostaną spacyfikowane. Po drodze możesz jeszcze odwiedzić szpital polowy, gdyby Ania, czy inne jednostki były ranne. Stamtąd jest już blisko do punktu ewakuacji. Będzie on jeszcze broniony przez kilku żołnierzy. Zabij ich lub po prostu przebiegnij szybko Anią na sprincie.
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
