Misja 05 - Stalingrad | Kampania w Company of Heroes 2
Aktualizacja:
Misja 05 - Stalingrad

Cele główne:
1. Zabezpiecz obrzeża
2. Zdobądź mosty
3. Zatrzymaj niemiecką kontrofensywę
4. Zniszcz bazę przeciwnika
Cele bonusowe:
1. Zabezpiecz północny most
2. Znajdź i zniszcz wrogą artylerię
3. Ukończ misję nie używając Katiuszy
Przede wszystkim w tej misji należy pamiętać o jednym utrapieniu, tzw "Rozkazie 227". Co jakiś czas, o czym zostaniesz poinformowany słownie, w kwaterze głównej będzie się pojawiał komisarz NKWD. Wszystkie jednostki, które się wycofają, gdy oficer jest na posterunku zostaną rozstrzelane. Uważaj więc na swoich żołnierzy bardziej niż zazwyczaj, by nie stracić w głupi sposób doświadczonych jednostek. Standardowo używaj mobilizacji, by świeżymi rekrutami łatać dziury w lepszych oddziałach.
1. Na początek należy zdobyć trzy pobliskie punkty. Grę rozpoczyna się z M3A1, które wyposażone w saperów z miotaczem ognia świetnie się nada do ich zdobywania. Oferuj mu wsparcie w postaci gwardzistów i oczywiście cekaemu, a szybko powinieneś Spacyfikować pierwszy punkt najbliżej bazy. Warto też zrekrutować dwa oddziały snajperów i chociaż jedno działko ppanc.

Punkt na zachodzie jest już mocniej broniony, z żołnierzami pochowanymi w pobliskich budynkach. Tu świetnie się sprawdzi nasza płonąca ciężarówka. Pojedź dołem i objedź budynki wyjeżdżając od tyłu, by szybko spalić załogę, jak to widać na zdjęciu.

Po zdobyciu dwóch punktów do arsenału dołączą dwie Katiusze. Są to ciężarówki wyposażone w dość mocne, acz bardzo niecelne, rakiety dalekiego zasięgu. Zawsze należy trzymać je na swoich tyłach, z racji że są bezbronne w bezpośrednim ataku. Jeśli chcesz wykonać bonus (3), pozbądź się ich od razu i zwerbuj w to miejsce dwa moździerze. Nieco dalej na zachód znajduje się też pierwszy punkt z niemiecką artylerią, których zniszczenie także należy do celów bonusowych (2a).Możesz wypróbować na nim Katiuszę albo zniszczyć go bardziej tradycyjnymi metodami, czyli np. używając strzelców wspartych cekaemem i/lub snajperem

Ostatni punkt również szybko spacyfikuje pod "opałem" z M3A1. Oczywiście nie zapominaj o wsparciu ataku innymi jednostkami. W okolicy zaczną się pojawiać pierwsze działka i lekkie pojazdy Niemców, więc kontruj je przy użyciu ZiS-ów i wsparciu ckm-u. Jeśli napotkasz StuGa, łatwo go zneutralizować jeżdżąc wokół niego swoim M3A1. StuG nie może kręcić lufą, a nie jest wystarczająco szybki by zdążyć się obrócić. Odwracaj jego uwagę wykonując wokół niego kółka, a w tym czasie ZiSy powinny zamienić go w pył. W razie potrzeby pamiętaj także o regularnych naprawach ciężarówki.

2. Rozpocznie się kolejna faza, polegająca na zdobyciu mostów do miasta. Przed ruszeniem na główne mosty warto skończyć kwestię artylerii (2b) i oswobodzić trzeci most (1), przez który dostaną się wartościowe posiłki. Oba te miejsca można zbombardować katiuszami lub moździerzami, by szybko pozbyć się obrońców.

Zdobycie mostów może być kłopotliwe ze względu na działa i cekaemy pochowane w bunkrach. Po raz kolejny przydatne okażą się moździerze/katiusze. Wykorzystuj też snajperów i ich flary by widzieć co znajduje się z przodu. Ciężarówki i piechota wraz ze wsparciem z tyłu szybko powinny spacyfikować wcześniej ostrzelane z daleka punkty. Na koniec, nim zdobędziesz drugi most upewnij się, że na obu masz mniej więcej po połowie sił dobrze pochowanych za osłonami.

3. Rozpocznie się skomasowana niemiecka ofensywa na obu mostach. Z bardziej pozytywnych nowin, zostanie odblokowana produkcja T-34, w które od razu warto zainwestować. Dwa czołgi dostaniesz z urzędu, po jeden na każdy most. Przydadzą się, bo Niemcy będą dysponować StuGami. Postaraj się trzymać na każdym moście po dwa ZiSy. Przyda się też regularny ostrzał mostów z moździerzy. Nie próbuj na tym etapie manewrów flankowania i nie wychodź za most. Docelowo, ciężki sprzęt powinien być zniszczony zanim dotrze w region punktu terytorialnego, a piechota po wejściu na niego, powinna być wykańczana cekaemami.

4. Nie pozostaje nic innego jak ostatecznie dobić przeciwnika. Zostaniesz wyposażony w nową zdolność, samolot Ił-2, który wesprze ofensywę. Wykorzystuj flary snajperów, by sprawdzać co znajduje się z przodu i powoli ruszaj do przodu niszcząc wszelki opór. Samą bazę można zniszczyć z daleka przy pomocy katiusz/moździerzy. Nawet jeśli jakieś wojska pozostaną jeszcze na mapie, to i tak gra zostanie zakończona.
0
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Kampania
- Misja 01 - Stalingradzki dworzec | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 02 - Spalona ziemia | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 03 - Pomoc jest w drodze | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 04 - Zima cudów | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 05 - Stalingrad | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 06 - Następstwa Stalingradu | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 07 - Droga lądowa do Leningradu | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 08 - Polowanie na Tygrysy | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 09 - Cisza radiowa | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 10 - Lublin | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 11 - Za linią wroga | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 13 - Halbe | Kampania w Company of Heroes 2
- Misja 14 - Reichstag | Kampania w Company of Heroes 2
- Kampania
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany23874 Legend
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
zanonimizowany930281 Junior
niepodoba mi sie dwójka
MarKre Junior
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
Pietrek88 Legionista
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
zanonimizowany946570 Junior
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
zanonimizowany946570 Junior
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
zanonimizowany814802 Legionista
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
xao Pretorianin
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
yadin Legend
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Lysy_0202 Junior
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
