Company of Heroes 2: Stalingrad
Aktualizacja:
Misja 05 - Stalingrad

Cele główne:
1. Zabezpiecz obrzeża
2. Zdobądź mosty
3. Zatrzymaj niemiecką kontrofensywę
4. Zniszcz bazę przeciwnika
Cele bonusowe:
1. Zabezpiecz północny most
2. Znajdź i zniszcz wrogą artylerię
3. Ukończ misję nie używając Katiuszy
Przede wszystkim w tej misji należy pamiętać o jednym utrapieniu, tzw "Rozkazie 227". Co jakiś czas, o czym zostaniesz poinformowany słownie, w kwaterze głównej będzie się pojawiał komisarz NKWD. Wszystkie jednostki, które się wycofają, gdy oficer jest na posterunku zostaną rozstrzelane. Uważaj więc na swoich żołnierzy bardziej niż zazwyczaj, by nie stracić w głupi sposób doświadczonych jednostek. Standardowo używaj mobilizacji, by świeżymi rekrutami łatać dziury w lepszych oddziałach.
1. Na początek należy zdobyć trzy pobliskie punkty. Grę rozpoczyna się z M3A1, które wyposażone w saperów z miotaczem ognia świetnie się nada do ich zdobywania. Oferuj mu wsparcie w postaci gwardzistów i oczywiście cekaemu, a szybko powinieneś Spacyfikować pierwszy punkt najbliżej bazy. Warto też zrekrutować dwa oddziały snajperów i chociaż jedno działko ppanc.

Punkt na zachodzie jest już mocniej broniony, z żołnierzami pochowanymi w pobliskich budynkach. Tu świetnie się sprawdzi nasza płonąca ciężarówka. Pojedź dołem i objedź budynki wyjeżdżając od tyłu, by szybko spalić załogę, jak to widać na zdjęciu.

Po zdobyciu dwóch punktów do arsenału dołączą dwie Katiusze. Są to ciężarówki wyposażone w dość mocne, acz bardzo niecelne, rakiety dalekiego zasięgu. Zawsze należy trzymać je na swoich tyłach, z racji że są bezbronne w bezpośrednim ataku. Jeśli chcesz wykonać bonus (3), pozbądź się ich od razu i zwerbuj w to miejsce dwa moździerze. Nieco dalej na zachód znajduje się też pierwszy punkt z niemiecką artylerią, których zniszczenie także należy do celów bonusowych (2a).Możesz wypróbować na nim Katiuszę albo zniszczyć go bardziej tradycyjnymi metodami, czyli np. używając strzelców wspartych cekaemem i/lub snajperem

Ostatni punkt również szybko spacyfikuje pod "opałem" z M3A1. Oczywiście nie zapominaj o wsparciu ataku innymi jednostkami. W okolicy zaczną się pojawiać pierwsze działka i lekkie pojazdy Niemców, więc kontruj je przy użyciu ZiS-ów i wsparciu ckm-u. Jeśli napotkasz StuGa, łatwo go zneutralizować jeżdżąc wokół niego swoim M3A1. StuG nie może kręcić lufą, a nie jest wystarczająco szybki by zdążyć się obrócić. Odwracaj jego uwagę wykonując wokół niego kółka, a w tym czasie ZiSy powinny zamienić go w pył. W razie potrzeby pamiętaj także o regularnych naprawach ciężarówki.

2. Rozpocznie się kolejna faza, polegająca na zdobyciu mostów do miasta. Przed ruszeniem na główne mosty warto skończyć kwestię artylerii (2b) i oswobodzić trzeci most (1), przez który dostaną się wartościowe posiłki. Oba te miejsca można zbombardować katiuszami lub moździerzami, by szybko pozbyć się obrońców.

Zdobycie mostów może być kłopotliwe ze względu na działa i cekaemy pochowane w bunkrach. Po raz kolejny przydatne okażą się moździerze/katiusze. Wykorzystuj też snajperów i ich flary by widzieć co znajduje się z przodu. Ciężarówki i piechota wraz ze wsparciem z tyłu szybko powinny spacyfikować wcześniej ostrzelane z daleka punkty. Na koniec, nim zdobędziesz drugi most upewnij się, że na obu masz mniej więcej po połowie sił dobrze pochowanych za osłonami.

3. Rozpocznie się skomasowana niemiecka ofensywa na obu mostach. Z bardziej pozytywnych nowin, zostanie odblokowana produkcja T-34, w które od razu warto zainwestować. Dwa czołgi dostaniesz z urzędu, po jeden na każdy most. Przydadzą się, bo Niemcy będą dysponować StuGami. Postaraj się trzymać na każdym moście po dwa ZiSy. Przyda się też regularny ostrzał mostów z moździerzy. Nie próbuj na tym etapie manewrów flankowania i nie wychodź za most. Docelowo, ciężki sprzęt powinien być zniszczony zanim dotrze w region punktu terytorialnego, a piechota po wejściu na niego, powinna być wykańczana cekaemami.

4. Nie pozostaje nic innego jak ostatecznie dobić przeciwnika. Zostaniesz wyposażony w nową zdolność, samolot Ił-2, który wesprze ofensywę. Wykorzystuj flary snajperów, by sprawdzać co znajduje się z przodu i powoli ruszaj do przodu niszcząc wszelki opór. Samą bazę można zniszczyć z daleka przy pomocy katiusz/moździerzy. Nawet jeśli jakieś wojska pozostaną jeszcze na mapie, to i tak gra zostanie zakończona.
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
