Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
Aktualizacja:
Misja 01 - Stalingradzki dworzec

Cele główne:
1. Odbij Stalingrad
2. Zniszcz Panzer IV
3. Oczyść dworzec
Cele bonusowe:
1. Uratuj uwięzionych cywili
2. Zniszcz niemiecki czołg używając niemieckiego działa ppanc.
3. Ukończ misję bez wzywania dodatkowych oddziałów szturmowych

1. Misję rozpoczniesz z dwoma oddziałami szturmowymi. Jest to silna i wytrzymała piechota, wyposażona dodatkowo w granaty. Pierwszym zadaniem jest podążanie za czołgiem T-34. Wykorzystaj pobliskie ruiny jako osłony (zielona tarcza przy jednostce oznacza bardzo dobrą osłonę, żółta średnią, czerwona żadnej) i maszeruj za tankiem. Po parudziesięciu metrach czołg wybuchnie (uważaj by żołnierze nie stali koło niego), a zaraz potem włączy się filmik.
Na samym środku drogi Niemcy umieścili mocno umocnione stanowisko z cekaemem. Marsz piechoty na wprost karabinu jest samobójstwem. Karabin należy oflankować i zaatakować z boku, gdzie będzie bezbronny. Na tym etapie misji uzyskasz zdolność do przyzywania nowych oddziałów szturmowych. By wykonać zadanie bonusowe (3) nie możesz jednak z niej skorzystać. Graj powoli, trzymaj się za osłoną i wykorzystuj granaty(klawisz E), gdy tylko będą dostępne nie wystawiając się na bezpośredni ostrzał, a z łatwością wykonasz bonus. Jeżeli natomiast chcesz po prostu jak najszybciej przejść misję, to w związku z tą zdolnością, nie musisz się specjalnie przejmować stratami wśród żołnierzy. Gdy tylko zdolność będzie dostępna, aktywuj ją i wezwij na pole kolejny oddział.

W tym miejscu najlepiej podzielić wojska na dwie części i wysłać w górę mapy jej prawym i lewym krańcem. Pamiętaj o wykorzystywaniu osłon, a gdy tylko znajdziesz się blisko ckm użyj granatu i pozbądź się jego obsługi.

Dalej napotkasz dwie haubice. Wobec ich siły karabiny szturmowców prezentują się jak pistolety na wodę. Trzeba po raz kolejny przebić się na flanki i pozbyć się ich obsługi. Droga do nich jest obsiana niemiecką piechotą, więc nie spiesz się niepotrzebnie i spokojnie przesuwaj się od zasłony do zasłony. Niemcy nie będą się ruszać, więc idealnym rozwiązaniem jest rzucenie granatu, wybicie składu, przejście do następnej osłony, poczekanie aż granat znów będzie dostępny i powtórzenie całej procedury. Przemieszczaj siły w dwóch grupach, na lewej i na prawej stronie mapy.

W międzyczasie w lewej części mapy aktywuje się zadanie bonusowe (1). Pobliski budynek jest ostrzeliwany przez Niemców, należy zdążyć mu z pomocą nim wszyscy obrońcy zostaną wybici. Czasu jest dość sporo, więc po raz kolejny nie ma powodu do pośpiechu. Granaty załatwią sprawę. Co więcej, bezpośrednio obok oswobodzonego budynku znajduje się idealne przejście do jednej z haubic.

2. Na pole bitwy wjedzie Panzer IV, z którym twoi żołnierze są pozbawieni jakichkolwiek szans. By go spacyfikować należy zdobyć broń przeciwpancerną. Znajdziesz ją w wyższych partiach mapy. Problem polega na tym, że jest chroniona przez kolejne stanowisko z ckmem, którego tym razem nie sposób oflankować ze względu na otaczający go mur. By temu zaradzić użyj granatu dymnego, który zasłoni jednostki, a następnie szybko przedostań się za mur obok karabinu. W tym miejscu rzuć przez ścianę granat i problem z karabinem będzie rozwiązany, a droga do działa stanie otworem.

Armatka jest chroniona przez załogę, ale działa ppanc. nie stanowią żadnego zagrożenia dla pobliskiego oddziału piechoty. Pozwól ochronie oddać życie za ojczyznę, a następnie przejmij działo i przesuń je w prawo by mieć czystą linię strzału na tył Pantery i wykonać zarazem zadanie bonusowe (2).
3. Po obejrzeniu kolejnego filmiku przerywnikowego rozpocznie się ostatnia faza misji, w której należy odbić pobliski dworzec. Chronią go trzy karabiny maszynowe wzmocnione dodatkowo samochodami pancernymi. Wykorzystaj swoje zdobyczne działo, by pozbyć się ich z bezpiecznej odległości (pamiętaj by trzymać obsługę działa za osłoną!). W międzyczasie kontynuuj flankowanie piechotą, a gdy będziesz blisko używaj granatów. Stanowiska obronne szybko pójdą w rozsypkę.

W gości przyjdzie jeszcze jeden Panzer IV. Potraktuj go działem (jeśli uległo zniszczeniu znajdziesz zapasowe w pobliżu miejsc, gdzie stacjonowały kaemy.), a wkrótce przejdzie do historii, podobnie jak i pierwsza misja. Ale droga do ostatecznego zwycięstwa jest jeszcze bardzo daleka.
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
