Company of Heroes 2: Halbe
Aktualizacja:
Misja 13 - Halbe

Cele główne:
1. Zabezpiecz drogę do Halbe
2. Okrąż miasto
3. Powstrzymaj Niemców przed ucieczką
Cele bonusowe:
1. Nie pozwól żadnemu Niemcowi uciec z okrążenia
2. Ukończ okrążenie nie wystawiając żadnych nowych jednostek
3. Ukończ okrążenie nim Niemcy się zorientują

1. Bezpośrednio po starcie zostaniesz zaatakowany przez parę oddziałów niemieckich. Choć nie będą stanowić większego zagrożenia, to jednak nie powinieneś ich lekceważyć, szczególnie jeśli planujesz wykonać zadanie bonusowe (2). Po ich likwidacji rozpocznij moździerzem ostrzał terenów na wprost. Jest tam m.in. PaK-43, który musi zostać zneutralizowany, byś otrzymał wsparcie pancerne.

Na razie nie ma potrzeby się spieszyć, więc jeśli chcesz możesz po prostu całkowicie przetrzebić Niemców moździerzem. Jeśli natomiast nie chcesz czekać, to możesz przyspieszyć ten proces wysyłając na pole walki M5 z miotaczem ognia. Zamiast wjeżdżać bezpośrednio drogą wyślij je przez las i zaatakuj od lewej strony. Skup się na obsłudze dział i piechocie z bronią ppanc. Nie wyjeżdżaj także za mocno na północ, na razie skup się tylko na jednostkach pierwszej linii. Gdy zlikwidujesz Paka, dostaniesz T-34, które również możesz podesłać w region walk.

Po pozbyciu się pierwszych jednostek nie przejmuj kontroli nad strefą. Na północy znajduje się jeszcze kilka czołgów, którymi najpierw warto się zając. Obsadź PaKi pozostawione przez Niemców i skieruj je na północ zgodnie ze zdjęciem.

Teraz podeślij jeden oddział na północ by zwróciły na siebie uwagę szkopów i cofnij ich. Dostaniesz do dyspozycji kolejne dwa czołgi, w tym ciężkiego IS-2. Użyj ich oraz zdobycznej broni, by szybko spacyfikować tanki przeciwnika.

Po wyczyszczeniu czołgów będzie ostatnia wolna chwila, w której można jeszcze zwlekać. Dokładnie przejrzyj dostępny region i przejmij każdą pozostawioną broń przez Niemców. Przejmując broń dzielisz swoje oddziały piechoty na dwa, więc używaj M5 by zrekrutować nowych wojaków i uzupełnić stan wszystkich oddziałów do maksimum (uzupełnienia z M5 nie będą się liczyć przeciw bonusowi 2). Napraw także czołgi i dopiero, gdy wszyscy będą w pełnej gotowości bojowej przejmij pobliski punkt terytorialny.

2. Teraz trzeba okrążyć pobliskie miasteczko, by zamknąć kocioł. Gra sugeruje podział wojsk i wysłaniu ich od razu na lewo i na prawo. Jeśli jednak chcesz wykonać bonusy 2 i 3, to prawdopodobnie lepszym rozwiązaniem będzie wysłanie wszystkich sił w jedną stronę. Rozpocznij więc od lewej i poruszaj się całą armią do przodu. Po lasach będzie rozsiane mnóstwo żołnierzy wroga, więc praktycznie zawsze przed wjechaniem w głąb lasu ostrzelaj region moździerzem, zwłaszcza jeśli widzisz na mapie rozstawione barykady. Wysyłaj mobilne M5 przodem w formie zwiadu, by szybko pacyfikowało wszelki ciężki sprzęt, który od razu przejmuj przy użyciu piechoty i uzupełniaj ich skład używając ciężarówki. Bardzo przydatne okażą się też obie zdolności lotnicze.

Gdy dojdziesz do pierwszego punktu zostaw na nim moździerz, ckm, działo ppanc., jeden z czołgów i oddział lub dwa piechoty skierowane w stronę miasta. Resztą natomiast zawróć na południe, tam gdzie zaczynałeś. Uważaj, by nie podjechać blisko Halbe. Wracaj dokładnie tą samą drogą, którą jechałeś na początku.

Tu sytuacja będzie analogiczna. Ściągaj obsługę ciężkiego sprzętu przy użyciu M5, pojazdy przy użyciu czołgów. Przejmuj każdy pozostawiony sprzęt i natychmiast uzupełniaj jego obsługę do maksimum.

Przejmij ostatni punkt i jak poprzednio rozstaw sprzęt w stronę miasta. Użyj też teraz inżynierów, by szybko naprawić czołgi i ciężarówkę. Po przejęciu punktu okrążenie zostanie ukończone.

3. Niemcy rozpoczną rozpaczliwe próby ucieczki na obu stronach. Mając jednak odpowiednio rozstawione siły nie powinieneś mieć problemu ze skutecznym im tego uniemożliwieniem. Żaden Niemiec nie może uciec, by wykonać zadanie bonusowe (1). Używaj samolotów, możesz tez teraz spokojnie wykorzystywać mobilizację i przyzywać nowe oddziały. Wykorzystuj je przede wszystkim do uzupełniania obsługi w ciężkim sprzęcie. Nie zapomnij o naprawianiu czołgów oraz o granatach, czy koktajlach mołotowa, jakimi dysponuje piechota. Po paru minutach misja zostanie pozytywnie zakończona.
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
