Company of Heroes 2: Reichstag
Aktualizacja:
Misja 14 - Reichstag

Cele główne:
1. Przejmij dzielnicę rządową
2. Oczyść operę Krolla
3. Zdobądź Reichstag
Cele bonusowe:
1. Zlikwiduj niemieckie haubice
2. Ukończ misję nie produkując żadnych pojazdów
3. Przejmij niemieckiego StuGa, Brummbara i Ostwinda
4. Ukończ misję w mniej niż 60 minut

Ostatnia misja gry, w ruinach Berlina, jest dość specyficzna. Przede wszystkim Niemcy są praktycznie skazani na porażkę i bardzo "ciężko" jest nie wygrać tej misji w taki, czy inny sposób. Praktycznie tylko, gdy całkowicie zignorujesz produkcję nowych jednostek żołnierze wroga mogą wysłać jeden czy dwa oddziały, by zniszczyły bazę. Docelowo jednak, ich podstawowym zadaniem jest opóźnianie, tego co nieuniknione, czyli końca Trzeciej Rzeszy. Pochowani są praktycznie w każdym zaułku, często wyposażeni w broń wszelkiej maści. Prawie zawsze nowe regiony powinno się ostrzelać z moździerzy przed ich "zwiedzeniem". Jako pierwszych zawsze wysyłaj też Poborowych w postaci mięsa armatniego. Rzucaj granaty za każdy róg większej ulicy i generalnie bądź czujny, nie zostawiając żadnych terenów miasta niesprawdzonych.
Z racji swojej specyfiki poziom trudności tej misji na dobrą sprawę wyznacza sam gracz, określając czy i ile zadań bonusowych chce wykonać. Wykonanie wszystkich czterech bonusów w ciągu jednej gry jest bardzo ciężkim zadaniem, wymagającym bardzo dobrego micromanagementu, czyli sprawnego zarządzania poszczególnymi jednostkami w czasie walki, oraz, najzwyczajniej w świecie, szczęścia.
Ogólnie taktyka będzie zmienna w zależności od celów, jakie sobie założysz:
1. Zdecydowanie najprostsze zadanie. Na krańcach Berlina operują cztery haubice, które trzeba wyłączyć. Haubice nie stanowią zagrożenia, gdyż są skierowanie do zewnątrz miasta. Będą natomiast strzeżone przed oddziały piechoty wyposażone w różnego rodzaju Panzerfausty, czy miotacze ognia.
2. Prosty do wykonania. Utwórz po dwa oddziały moździerzy, snajperów i saperów. Pozostałe produkowane jednostki ogranicz do szturmowców i gwardzistów. Nie produkuj natomiast cekaemów, czy broni przeciwczołgowej. Znajdziesz ich pełno na ulicach Berlina, a niemiecki sprzęt ogólnie pod względem ofensywnym jest lepszy od radzieckiego. Do obsługi zdobycznych dział wykorzystuj poborowych, by nie marnować wartościowej piechoty.
3. Najbardziej problematyczny cel poboczny, z racji dużej nieprzewidywalności. Aby przejąć czołg musisz najpierw wygonić z niego załogę przeciwnika. By to zrobić czołg musi być bardzo mocno uszkodzony i najlepiej unieruchomiony (taranowanie, celuj w słaby punkt). Najcięższą sprawą jest jednak nie zniszczenie takiego czołgu, więc wstrzymaj ogień pobliskich dział i staraj się ręcznie "wyczuć" odpowiedni poziom obrażeń, jaki trzeba zadać. Stuga znajdziesz już na początku dzielnicy rządowej, Ostwind będzie przed operą, a Brummbar dopiero przed Reichstagiem.
4. Bodaj najtrudniejszy bonus do wykonania. Najprościej wykonać go skupiając się tylko na głównych celach, ignorując niepotrzebne punkty terytorialne. Z pozostawionych punktów będą jednak w miarę regularnie wychodzić żołnierze próbujący jakichś kontrataków, więc trzymaj w rezerwach jakieś skromne oddziały obronne. Generalnie trzeba się bardzo spieszyć, warto więc oprzeć się o kilka szybkich i sprawnych pojazdów (T-70, M5) oraz masowo posyłać przodem piechotę, by związywała siły wroga, które następnie zostaną ostrzelane z tyłu przez cięższą artylerię.

1. Grę rozpoczniesz od razu w czasie walki. Nie szturmuj tylko spokojnie prowadź wymianę ognia zza osłon uzupełniając ewentualne straty poborowymi. Jeśli zależy ci na czasie, to ze wschodniej strony bazy możesz posłać wojska uliczką w górę, która prowadzi do wejścia na most, dzięki czemu okrążysz Niemców.

Po spacyfikowaniu obrońców poślij z jeden lub dwa oddziały na drugą stronę mostu trzymając główne siły poza nim. Jak się okaże most jest zaminowany i trzeba będzie ewakuować wszystkich, którzy na nim są. Na szczęście wybuch go nie zniszczy.

Po spacyfikowaniu punktu za mostem możesz od razu szturmować na budynek ministerstwa lub przejąć najpierw kontrolę nad pobliskimi terenami, by zapewnić sobie spokój na tyłach i zwiększyć dostawy zasobów. Tradycyjnie ostrzeliwuj moździerzami region posterunku przed bezpośrednim atakiem. Przydatne też będą granaty dymne do osłony szarżujących wojaków.

Na północy znajduje się porzucony StuG, którego będzie chciała obsadzić grupka pionierów. Ściągnij ich nim to zrobią i zagarnij czołg dla siebie. Dalej, w kierunku punktu z paliwem, będzie jeszcze kilka niemieckich tanków (w tym Pantera) oraz dział, więc potrzebne będą dość spore siły, by przejąć nad nim kontrolę.

Bezpośrednio na prawo od budynku ministerstwa jest PaK-43, który może szybko zamienić czołgi w kupkę złomu. Możesz go z bezpiecznej odległości zdjąć moździerzami. Alternatywnie zaatakuj masowo piechotą osłoniętą dymem, lub M5 jeśli tworzysz pojazdy.

W samym ministerstwie będą cekaemy i mnóstwo Panzershreków. Użyteczny będzie snajper. Przejmij budynek by ukończyć pierwszą część misji.

2. Wejście do opery będzie mocno bronione. Z prawej strony mapy jest jednak boczna uliczka, którą widać na zdjęciu. Możesz wysłać małe siły główną drogą, a następnie cofnąć ich by sprokurować pogoń Niemców. W tym samym czasie wyjdź z tej uliczki, by zaskoczyć ich od tyłu i okrążyć.

W samej operze przeciwników znajdziesz praktycznie za każdym rogiem. Trzymaj cekaemy i inne działa skierowane we wszystkich kierunkach. Użyteczni będą też snajperzy. Przejmij oba punkty w budynku, a droga na Reichstag stanie otworem.

3. Droga na Reichstag będzie piekielnie mocno broniona masą cekaemów, czołgów (w tym Brummbarem) i PaKami. Na szczęście dostaniesz dostęp do wsparcia z powietrza, które wysoce się przyda. Postaw też niezawodną MŁ-20 na wprost Reichstagu, by ostrzeliwała obrońców. Droga będzie pełna zasieków i min, więc warto zrobić przynajmniej jeden oddział saperów wyposażonych w zestaw do usuwania zagrożeń.

Reichstag nie może zostać zniszczony, więc nie ostrzeliwuj go z daleka, a zamiast tego wykonaj bezpośredni szturm. W ostatniej rozpaczliwej próbie obrony, Niemcy rzucą jeszcze w bój dwa Tygrysy. Skup wszelki ostrzał na nich niszcząc je pojedynczo. Gdy zostaną zlikwidowane gra zostanie ukończona! Gratulację!
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
