Company of Heroes 2: Cytadela

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 12 - Cytadela

Cele główne - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry

Cele główne:

1. Zdobądź przytułek w mieście

2. Zdobądź centrum

3. Zdobądź poznańską Cytadelę

Cele bonusowe:

1. Zniszcz wszystkie niemieckie haubice.

2. Zdobądź ratusz i plac przed generałem Kołpaczkim

3. Odnajdź i uratuj Bataliony Karne w Poznaniu

Szybka i chaotyczna misja, w której bardziej niż z Niemcami będzie się rywalizować z drugim radzieckim generałem, który również chce zdobyć sławę wyzwoliciela Poznania, oraz z sowieckim dowództwem, popędzającym do jak najszybszego zdobycia miasta. Generalnie wartość pojedynczego oddziału, a nawet pojazdu, w tej misji nie będzie miała większego znaczenia. Liczy się czas, żołnierzy można zastąpić innymi. Nie marnuj więc swojego najcenniejszego zasobu, tylko od razu rozpocznij budowę moździerzy. Trzon armii powinien opierać się na nich i na czołgach. Tradycyjnie warto też będzie zainwestować w M5 z miotaczami. Nie zapominaj także o piechocie. Używaj zdolności przyzywającej żołnierzy, gdy tylko będzie to możliwe i wysyłaj ich do przejmowania pobliskich terytoriów. Ich życie nie ma absolutnego znaczenia, najważniejsze by przejęli punkt. Jeśli im się nie uda po prostu wysyłaj od razu następnych.

Zniszczonym mostem nie będzie można przejść - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Zniszczonym mostem nie będzie można przejść

1. Swoimi moździerzami od razu rozpocznij ostrzał lewego skrzydła muru obronnego, gdzie zlokalizowana jest jedna z haubic niezbędnych do wykonania celu dodatkowego (1a). Główne siły od razu poślij pod bramę, jak się okaże most zostanie zniszczony, w związku z tym trzeba się będzie przebić bezpośrednio przez mur.

Wyłam dziurę w murach miasta - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Wyłam dziurę w murach miasta

Dostaniesz ISU-152, które jest, na dobrą sprawę jedyną jednostką, o którą należy mocniej dbać. Dlatego trzymaj relatywnie blisko niego M5 z ekipą saperów, by w razie czego mogli naprawić uszkodzenia. Użyj go do ostrzelania murów w miejscu, gdzie sugeruje gra. Działaj szybko, jeśli Kołpaczki pierwszy przebije się przez mur zyska cenną przewagę w wyścigu.

Trzeba szybko ustanowić przyczółek za murami - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Trzeba szybko ustanowić przyczółek za murami

Po przebiciu się od razu spróbuj przejąć kontrolę nad pobliskim terytorium. Wyślij też piechotę na skrzydło, które wcześniej ostrzeliwałeś z moździerza, by spacyfikować wszystkie niedobitki, jakie tam zostały. Nie wysyłaj natomiast sił na wschód, by nie wspomagać niepotrzebnie rywala-sojusznika.

Pchaj w głąb miasta - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Pchaj w głąb miasta

2. Teraz trzeba będzie przejąć dwa centralne punkty miasta, rynek i ratusz. Dostaniesz też do dyspozycji wsparcie lotnicze. Nie czekaj tylko od razu przejmij kontrolę nad następnym teren na północ. Uważaj na czołgi (SU-85, ISU-152) i na broń ppanc. wroga (M5 z miotaczami). Regularnie dosyłaj też piechotę i każ jej przejmować kontrolę nad pozostawionym sprzętem. Jeśli masz sporą przewagę nad żółtymi możesz teraz poświęcić chwilę na naprawę bardziej zniszczonych tanków.

Najpierw zaatakuj ratusz - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Najpierw zaatakuj ratusz

W zdobytym punkcie zostaw część czołgów dla obrony przed ewentualnymi atakami. ISU-152 wspartego M5, moździerzami i jeszcze z dwoma mniejszymi czołgami od razu przemieść na wschód, w kierunku ratusza (2b). Będzie on wyjątkowo mocno broniony. Dosyłaj regularnie piechotę, przed szturmem ostrzelaj go też przy użyciu Iła. Część sił powinna związać armia sojusznika szturmująca od południa. Gdy przejmiesz kontrolę nad ratuszem uwolnisz też oddziały karne (3).

Armia Kołpaczkiego zostanie wycofana - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Armia Kołpaczkiego zostanie wycofana

Zaraz po tym 69 armia Kołpaczkiego zostanie wycofana z Poznania i resztę miasta będziesz musiał zdobyć sam. Jednak pozbycie się go wcale nie sprawi, że będziesz mógł zwolnić tempo. Od tego momentu regularnie będziesz informowany o niezadowoleniu sowieckiego dowództwa, że zdobycie miasta trwa tak długo. Po jakiś czasie na ekranie pojawi się również specjalny pasek odmierzający czas, do momentu, w którym dowództwo zakwalifikuje cię za zbyt powolnego i nieudolnego, co będzie równoznaczne z porażką. Z tej racji ciągle należy działać szybko.

Taranowanie T-34 może unieruchomić wrogie Tygrysy - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Taranowanie T-34 może unieruchomić wrogie Tygrysy

Roześlij piechotę we wszystkie terytoria na południu i na wschodzie, które z jakichś powodów są jeszcze pod kontrolą wroga. Na prawym skrzydle znajdziesz też kolejną haubice z bonusu (1b). Przede wszystkim jednak trzeba zdobyć główny plac (2a) i tam ruszaj głównymi siłami. Będzie on również bardzo mocno broniony, w tym przez Tigery. Staraj się odciągać je od głównych sił i wybijać pojedynczo. Użyteczne okażą się tu T-34, które mogą taranować czołgi wroga, unieruchamiając je, kosztem zniszczeń własnych. Nie zapominaj o ISU-152 i o wsparciu lotniczym. Możesz także ustawić potężną haubicoarmatę MŁ-20 za pomocą inżynierów, ale upewnij się, że swoim zasięgiem obejmie także cytadelę.

Przejmij kontrolę nad drugim centralnym punktem miasta - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Przejmij kontrolę nad drugim centralnym punktem miasta

Na rynku przyda się tez bardzo piechota w ramach mięsa armatniego. W pierwszej kolejności pozbywaj się broni przeciwczołgowej oraz wrogich moździerzy. Zabezpiecz teren, a większość miasta będzie już po kontrolą.

Napraw zniszczone czołgi, jeśli czas na to pozwola - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Napraw zniszczone czołgi, jeśli czas na to pozwola

3. W zależności od tego ile masz czasu możesz teraz chwilę złapać oddech i naprawić zużyty sprzęt oraz uzupełnić straty. Upewnij się też, że żadne oddziały wroga nie paradują bezkarnie na tyłach i nie przejmują terytoriów. Do załatwiania niedobitków i przejmowania punktów używaj piechoty i M5. Gdy będziesz gotowy ruszaj na cytadelę.

Oddziały przed zamkiem warto przegonić - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Oddziały przed zamkiem warto przegonić

Wejście do cytadeli możesz spróbować wziąć szturmem przy użyciu batalionów karnych. Większość zostanie brutalnie wybita, ale powinni skutecznie zniszczyć mury za pomocą swoich materiałów wybuchowych i przegonić obsługę ciężkiego sprzętu, dzięki czemu czołgi będą mogły swobodnie wjechać do środka.

Wyślij M5 do zniszczenia ostatniej haubicy - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Wyślij M5 do zniszczenia ostatniej haubicy

Gdy tylko opanujesz teren za pierwszym murem i zwrócisz na sobie uwagę większość wrogich czołgów, wyślij bokiem M5 z miotaczami, by od tyłu wjechało w Niemców i pozbyło się ostatniej haubicy (1c). Będzie to najprawdopodobniej samobójcza misja, ale powinni skutecznie nie tylko zneutralizować haubicę, ale też obsługę innego cięższego sprzętu. Nie przejmuj się ich utratą, zostaną pośmiertnie odznaczeni za odwagę.

Skup się na niszczeniu cytadeli - Misja 12 - Cytadela | Kampania w Company of Heroes 2 - Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Skup się na niszczeniu cytadeli

Finał to już jedno wielkie "kupą, mości panowie!" Używaj wszystkiego, co tylko możesz i kiedy tylko możesz, bezpośrednio w cytadeli ustaw też punkty zbiórki. Najważniejsze, by zdążyć przed końcem terminu. Wszystkie siły wroga nie muszą zostać zniszczone. Niemcy poddadzą się, gdy solidnie przetrzepiesz ich szeregi i mocno uszkodzisz cytadelę.

Company of Heroes 2

25 czerwca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2022-06-25
14:30

Lysy_0202 Junior

Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją

Komentarz: Lysy_0202
2017-02-19
05:59

yadin Legend

yadin

W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.

Komentarz: yadin
2013-10-09
00:27

xao Pretorianin

xao

Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?

Komentarz: xao
2013-10-03
10:56

zanonimizowany814802 Legionista

Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)

Komentarz: zanonimizowany814802
2013-10-02
20:52

zanonimizowany946570 Junior

Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.

Komentarz: zanonimizowany946570
2013-10-02
20:10

zanonimizowany946570 Junior

Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]

Komentarz: zanonimizowany946570
2013-07-18
14:09

Pietrek88 Legionista

Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki

Komentarz: Pietrek88
2013-07-18
10:26

MarKre Junior

@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).

Komentarz: MarKre
2013-07-06
14:26

zanonimizowany930281 Junior

niepodoba mi sie dwójka

Komentarz: zanonimizowany930281
2013-07-03
10:46

Orlando Legend

Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.

Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm

Komentarz: Orlando
2013-07-03
09:55

sechu2 Pretorianin

#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.

Komentarz: sechu2
2013-07-03
07:49

zanonimizowany489780 Generał

W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)

Komentarz: zanonimizowany489780
2013-07-02
17:32

Szkan Junior

@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )

Komentarz: Szkan
2013-07-02
14:03

Orlando Legend

Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.

M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat

Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.

EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)

Komentarz: Orlando
2016-11-17
21:53

sieniX Centurion

sieniX

Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.

Komentarz: sieniX
2013-07-02
13:57

sechu2 Pretorianin

2

Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.

"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"

To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.

Pozdrawiam.

Komentarz: sechu2

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl