Company of Heroes 2: Cytadela
Aktualizacja:
Misja 12 - Cytadela

Cele główne:
1. Zdobądź przytułek w mieście
2. Zdobądź centrum
3. Zdobądź poznańską Cytadelę
Cele bonusowe:
1. Zniszcz wszystkie niemieckie haubice.
2. Zdobądź ratusz i plac przed generałem Kołpaczkim
3. Odnajdź i uratuj Bataliony Karne w Poznaniu
Szybka i chaotyczna misja, w której bardziej niż z Niemcami będzie się rywalizować z drugim radzieckim generałem, który również chce zdobyć sławę wyzwoliciela Poznania, oraz z sowieckim dowództwem, popędzającym do jak najszybszego zdobycia miasta. Generalnie wartość pojedynczego oddziału, a nawet pojazdu, w tej misji nie będzie miała większego znaczenia. Liczy się czas, żołnierzy można zastąpić innymi. Nie marnuj więc swojego najcenniejszego zasobu, tylko od razu rozpocznij budowę moździerzy. Trzon armii powinien opierać się na nich i na czołgach. Tradycyjnie warto też będzie zainwestować w M5 z miotaczami. Nie zapominaj także o piechocie. Używaj zdolności przyzywającej żołnierzy, gdy tylko będzie to możliwe i wysyłaj ich do przejmowania pobliskich terytoriów. Ich życie nie ma absolutnego znaczenia, najważniejsze by przejęli punkt. Jeśli im się nie uda po prostu wysyłaj od razu następnych.

1. Swoimi moździerzami od razu rozpocznij ostrzał lewego skrzydła muru obronnego, gdzie zlokalizowana jest jedna z haubic niezbędnych do wykonania celu dodatkowego (1a). Główne siły od razu poślij pod bramę, jak się okaże most zostanie zniszczony, w związku z tym trzeba się będzie przebić bezpośrednio przez mur.

Dostaniesz ISU-152, które jest, na dobrą sprawę jedyną jednostką, o którą należy mocniej dbać. Dlatego trzymaj relatywnie blisko niego M5 z ekipą saperów, by w razie czego mogli naprawić uszkodzenia. Użyj go do ostrzelania murów w miejscu, gdzie sugeruje gra. Działaj szybko, jeśli Kołpaczki pierwszy przebije się przez mur zyska cenną przewagę w wyścigu.

Po przebiciu się od razu spróbuj przejąć kontrolę nad pobliskim terytorium. Wyślij też piechotę na skrzydło, które wcześniej ostrzeliwałeś z moździerza, by spacyfikować wszystkie niedobitki, jakie tam zostały. Nie wysyłaj natomiast sił na wschód, by nie wspomagać niepotrzebnie rywala-sojusznika.

2. Teraz trzeba będzie przejąć dwa centralne punkty miasta, rynek i ratusz. Dostaniesz też do dyspozycji wsparcie lotnicze. Nie czekaj tylko od razu przejmij kontrolę nad następnym teren na północ. Uważaj na czołgi (SU-85, ISU-152) i na broń ppanc. wroga (M5 z miotaczami). Regularnie dosyłaj też piechotę i każ jej przejmować kontrolę nad pozostawionym sprzętem. Jeśli masz sporą przewagę nad żółtymi możesz teraz poświęcić chwilę na naprawę bardziej zniszczonych tanków.

W zdobytym punkcie zostaw część czołgów dla obrony przed ewentualnymi atakami. ISU-152 wspartego M5, moździerzami i jeszcze z dwoma mniejszymi czołgami od razu przemieść na wschód, w kierunku ratusza (2b). Będzie on wyjątkowo mocno broniony. Dosyłaj regularnie piechotę, przed szturmem ostrzelaj go też przy użyciu Iła. Część sił powinna związać armia sojusznika szturmująca od południa. Gdy przejmiesz kontrolę nad ratuszem uwolnisz też oddziały karne (3).

Zaraz po tym 69 armia Kołpaczkiego zostanie wycofana z Poznania i resztę miasta będziesz musiał zdobyć sam. Jednak pozbycie się go wcale nie sprawi, że będziesz mógł zwolnić tempo. Od tego momentu regularnie będziesz informowany o niezadowoleniu sowieckiego dowództwa, że zdobycie miasta trwa tak długo. Po jakiś czasie na ekranie pojawi się również specjalny pasek odmierzający czas, do momentu, w którym dowództwo zakwalifikuje cię za zbyt powolnego i nieudolnego, co będzie równoznaczne z porażką. Z tej racji ciągle należy działać szybko.

Roześlij piechotę we wszystkie terytoria na południu i na wschodzie, które z jakichś powodów są jeszcze pod kontrolą wroga. Na prawym skrzydle znajdziesz też kolejną haubice z bonusu (1b). Przede wszystkim jednak trzeba zdobyć główny plac (2a) i tam ruszaj głównymi siłami. Będzie on również bardzo mocno broniony, w tym przez Tigery. Staraj się odciągać je od głównych sił i wybijać pojedynczo. Użyteczne okażą się tu T-34, które mogą taranować czołgi wroga, unieruchamiając je, kosztem zniszczeń własnych. Nie zapominaj o ISU-152 i o wsparciu lotniczym. Możesz także ustawić potężną haubicoarmatę MŁ-20 za pomocą inżynierów, ale upewnij się, że swoim zasięgiem obejmie także cytadelę.

Na rynku przyda się tez bardzo piechota w ramach mięsa armatniego. W pierwszej kolejności pozbywaj się broni przeciwczołgowej oraz wrogich moździerzy. Zabezpiecz teren, a większość miasta będzie już po kontrolą.

3. W zależności od tego ile masz czasu możesz teraz chwilę złapać oddech i naprawić zużyty sprzęt oraz uzupełnić straty. Upewnij się też, że żadne oddziały wroga nie paradują bezkarnie na tyłach i nie przejmują terytoriów. Do załatwiania niedobitków i przejmowania punktów używaj piechoty i M5. Gdy będziesz gotowy ruszaj na cytadelę.

Wejście do cytadeli możesz spróbować wziąć szturmem przy użyciu batalionów karnych. Większość zostanie brutalnie wybita, ale powinni skutecznie zniszczyć mury za pomocą swoich materiałów wybuchowych i przegonić obsługę ciężkiego sprzętu, dzięki czemu czołgi będą mogły swobodnie wjechać do środka.

Gdy tylko opanujesz teren za pierwszym murem i zwrócisz na sobie uwagę większość wrogich czołgów, wyślij bokiem M5 z miotaczami, by od tyłu wjechało w Niemców i pozbyło się ostatniej haubicy (1c). Będzie to najprawdopodobniej samobójcza misja, ale powinni skutecznie nie tylko zneutralizować haubicę, ale też obsługę innego cięższego sprzętu. Nie przejmuj się ich utratą, zostaną pośmiertnie odznaczeni za odwagę.

Finał to już jedno wielkie "kupą, mości panowie!" Używaj wszystkiego, co tylko możesz i kiedy tylko możesz, bezpośrednio w cytadeli ustaw też punkty zbiórki. Najważniejsze, by zdążyć przed końcem terminu. Wszystkie siły wroga nie muszą zostać zniszczone. Niemcy poddadzą się, gdy solidnie przetrzepiesz ich szeregi i mocno uszkodzisz cytadelę.
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
