Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
Aktualizacja:
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy

Cele główne:
1. Eskortuj sojusznicze czołgi
2. Poluj na Tygrysa w wiosce
3. Poluj na Tygrysa w regionie lotniska
4. Doprowadź bezpiecznie Tygrysa do bazy
Cele bonusowe:
1. Ukończ polowanie nie wzywając dodatkowych oddziałów

1. Podążaj za czołgami zbierając pod drodze wszelką leżącą amunicję (screen). Konwój na dobrą sprawę nie potrzebuje żadnej eskorty, więc nie musisz trzymać się blisko czołgów.

Wkrótce ze stodoły wyskoczy dziki Tygrys. Panzer VI Tiger. Największy i najpotężniejszy czołg w całej grze. Jak się szybko okaże walka z nim jest z góry skazana na porażkę. Eskortowane czołgi szybko skończą w płomieniach. Zostaniesz poinformowany o tym, żeby się wycofać. Zrób to szybko, by nie zwrócić jego uwagi i zachować piechurów przy życiu.

2. Od południa nadejdą skromne posiłki wyposażone w rakiety przeciwpancerne. Od razu można sobie jednak darować wysyłanie piechurów na kociaka. Rakiety ledwie go porysują. Zamiast tego należy skupić się na materiałach wybuchowych i broni przeciwpancernej. Zostaw główne siły na południu, a poborowych wyślij na przeczesywanie wioski. W okolicy, niedaleko punktów terytorialnych znajdują się dwa działka M-42. Nie będą one stanowić wybawienia, bo obrażenia, jakie zadadzą tygrysowi też będą nad wyraz skromne, ale zawsze będzie to półka wyżej niż rakiety piechoty.

Drugie M-42 znajduje się we wschodniej części mapy. Po zdobyciu obu odeślij je na południe do głównych wojsk. Jednym oddziałem piechoty przeszukaj dokładnie resztę wioski i przejmij oba punkty terytorialne. Bardzo cenna będzie każda amunicja. Unikaj Tygrysa i uciekaj od niego, jeśli tylko na siebie wpadniecie. Dysponujesz także dwoma zdolnościami, wykryciem pojazdu i przyzwaniem dodatkowych oddziałów. Jeśli chcesz wykonać bonus (1), nie możesz skorzystać z drugiej zdolności. Z pierwszą też się na razie wstrzymuj. Amunicja dużo bardziej przyda się do zakładania materiałów wybuchowych.

Dobrym miejscem na pułapkę jest np. kościół na samym południu mapy. Używając saperów podłóż wokół niego materiały wybuchowe. Działka ustaw na bokach, by mogły ostrzeliwać Tygrysa z dwóch stron, a gdy ten będzie je atakował przesuwaj je odpowiednio w bok by schodzić z linii strzału. W międzyczasie od tyłu możesz go zajść piechotą, by mogły go trochę okaleczać swoimi rakietkami, ale chowaj ją, gdy tylko Tygrys weźmie ich sobie na cel. Generalnie dobrze jest zabezpieczyć materiałami wybuchowymi główną drogę. Nawet, jeśli nie zużyjesz ich teraz, to przydadzą się w późniejszej części misji. Gdy czołg zostanie wstępnie uszkodzony. Ucieknie na północ. Trzeba będzie go gonić.

3. Tygrys, choć ranny, dalej jest śmiertelnie niebezpieczny. Wycofa się na północ, na pobliskie lotnisko. Bezpośrednio przed lotniskiem znajduje się jeszcze jedno M-42, którym warto się zaopiekować. Przed ostateczną rozgrywką warto, tak jak poprzednio, przejąć oba punkty terytorialne i zebrać całą dostępną amunicję. Gdzie jest Tygrys będziesz wiedział po śladach na śniegu, więc poruszaj się powoli i bezpiecznie, warto tu używać flar snajpera.

Gdy będziesz gotowy ponownie wybierz któryś z pobliskich budynków, gdzie ustaw działka i postaraj się go tam zwabić za pomocą piechoty. Nie zapominaj też o saperach i ich bombach. Ostateczne dobicie Tygrysa będzie długie i męczące, ale w końcu będzie musiał skapitulować.

4. Teraz zniszczony czołg trzeba będzie naprawić i dostarczyć do bazy, w którą zostanie przekształcony region startowy na południu. Obsadź go szybko oddziałem piechoty i rozkaż ekipie saperów go naprawiać. Nim czołg odzyska mobilność trzeba go będzie bronić przed atakami Niemców, którzy nie chcą pozwolić by wpadł w ręce wroga. Przerzuć z bazy wszystkie posiłki w region czołgu. Ustaw działa i pobliskie cekaemy na północ i południe. Do szybkiego przenoszenia jednostek możesz użyć M5, które dostaniesz z urzędu. Można też niskim kosztem wyprodukować jedną ciężarówkę transportową, która może pomieścić kilka oddziałów, ale jest bezbronna.
Wyprodukuj w bazie przynajmniej jednego ZiSa i z oddział lub dwa piechoty, a następnie ustaw ich niedaleko kościoła, gdzie, jeszcze niedawno, trwało pierwsze polowanie na Tygrysa, by stworzyć, chociaż mały, zarys linii obronnej. Pozostałe jednostki skup jednak wokół czołgu i jego ochrony. Cały pozostały region, w tym między kwaterą główną, a czołgiem wpadnie w ręce wroga, ale jest to strata, którą musisz zaakceptować. Po jakimś czasie Tygrys odzyska mobilność, jednak nie ruszaj go na razie. Spokojnie czekaj aż saperzy naprawia go w stu procentach. Dopiero potem rozpocznij wędrówkę na południe.

Region między HQ, a wojskami zostanie odcięty i najpewniej zabudowany przez wroga. Dysponujesz teraz jednak Tygrysem ze 100% HP, nie mówiąc już o wsparciu całej armii wokół niego. Używaj więc śmiało tej potęgi, by niszczyć okopy przeciwnika.

Gdy Tygrys zostanie uszkodzony, przystawaj i ponów naprawy. Pośpiech nie jest w tej misji wymagany. Dużo bezpieczniej i pewniej jest odczekać, ale atakować stu procentowo sprawnym tankiem. Gdy dotrzesz do bazy misja będzie zakończona
- Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Stalingradzki dworzec
- Company of Heroes 2: Spalona ziemia
- Company of Heroes 2: Pomoc jest w drodze
- Company of Heroes 2: Zima cudów
- Company of Heroes 2: Stalingrad
- Company of Heroes 2: Następstwa Stalingradu
- Company of Heroes 2: Droga lądowa do Leningradu
- Company of Heroes 2: Polowanie na Tygrysy
- Company of Heroes 2: Cisza radiowa
- Company of Heroes 2: Lublin
- Company of Heroes 2: Za linią wroga
- Company of Heroes 2: Cytadela
- Company of Heroes 2: Halbe
- Company of Heroes 2: Reichstag
- Company of Heroes 2: Kampania
- Company of Heroes 2: Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Misja 08 - Polowanie na Tygrysy
łatwiej jest biegać po wiosce i zgarnąć ptrsy (rusznice ppanc) i okrążyć tygrysa (nie dawajcie nikogo przed czołg bo mg go szybko posieka) i pomimo małego dmg szybko czołg padnie i się wycofa bo dosyć szybko te rusznice go zbiją
W "Sniper Elite IV" jest wielu żołnierzy z Batallion Jäger. To fikcyjna jednostka wojskowa, ale pewnie studio Rebellion zapożyczyło to z tej gry.
Mam duza prosbe o pomoc: rozwijam sobie biuletyny zwiazane z ciezkimi czolgami i mam do rozwalenia tygrysem 9 sztuk is-2 i 1 sztuke t-34/85 tylko sek w tym ze w ogole nigdzie nie moge juz ich znalezc do zniszczenia na mapach z SI. Komputer ciagle produkuje te swoje nieszczesne SU-76M, SU-85 czy T-34/76.
Gdzie moge w calym CoH2 znalezc IS-2 i T-34/85 na mapie by zaatakowac je Tigerem?
Te poradniki są tak pisane jakby autorzy ich nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego jak surowce ;)
3 pantery to ponad 300 zasobów paliwa ;)
Uważam, że pisanie takich poradników to strata czasu, tym bardziej jeżeli się posiada zbyt małą wiedzę na temat tej gry. Ja bym nie polecał miotaczy ognia z half-truck'iem (tzw.klaun carów), bo trzeba mieć dobre zarządzanie jednostakami, każdy ogarnięty gracz przy nieumiejętnym sterowaniu tej jednostki zniszczy go bez żadnego problemu za pomocą fausta, a podstawową zasadą jest nie tracenie jednostek. Nowi gracze powinni sobie poszukać tematycznego forum do tej gry(Exitii), poczytać posty z tej strony, jeżeli chcą dobrze grać.
Ps. Co do podsumowania poradnika w Late Game, Pantery są zbyt drogie, aby ich było sporo(chyba, że według autora to 2-3), natomiast jeżeli tak jest, to zapewne jesteśmy zepchnięci do bazy i jedyne co możemy zrobić to napisać kulturalnie GG i wyjść z gry.
Pozdrawiam.
Chcecie się nauczyć grać w CoH'a, to zapraszam :
[link]
Witam. Czy mógłby mi ktos napisac dobra taktyke, w miare szczegolowa do gry niemcami i ruskimi w multi 3 na 3 lub 4 na 4? Kupilem ten poradnik, ale jakis cienki, a strasznie slabo gram :P [email protected] z góry dzieki
@Soplic: armata kaliber 88mm typu FLAK stosowana przez niemców bez jakichkolwiek problemów przebije pancerz T34 (76, jak i 85), działa te miały bardzo dużą siłę rażenia i dlatego stanowiły nie lada postrach.
@Szkan - tak samo Stug jak SU-85 są to samobieżne działa szturmowe, a nie niszczyciele ( ogólnie Stug-i posiadały armaty o zbyt małym kalibrze by mogły być niszczycielami).
niepodoba mi sie dwójka
Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali.
Nie tylko. Przykladowo:
http://en.wikipedia.org/wiki/FV_4101_Charioteer
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm
#Asmodeusz Jest więcej niszczycieli z obracaną wieżą jednak tylko amerykanie takie posiadali. Także biorąc pod uwagę wszystkie niszczyciele czołgów. To tych z obracaną wieżą było może około 5% wszystkich niszczycieli. Zatem to co tutaj wypisują brzmi bardzo słabo mimo wszystko.
W sumie jak tak czytam sobie niektóre opisy misji, to powiem tak na przykładzie Lublina, wszelkie kombinowanie daje ułudę stosowania jakiejś taktyki, też tak się bawiłem. Snajperzy, moździerze, miny itd. itp. a tak naprawdę wystarczy 4 T34/85 i naprzód marsz, czy to ciasne uliczki, czy otwarte tereny idziesz i miażdżysz. I ani piechota, ani Elefant, miny, ostrzał rakietowy, a także 88tka, nie stanowią problemu. Trochę to psuje wrażenie, nikt nie zmusza do walcowania wroga, ale trochę to nie w porządku;)
@sechu2 To jest kwestia semantyki. Czołg to po prostu uogólnienie dla wszystkich metalowych puszek na gąsienicach z dużym działem stosowane przez ogól społeczności :) Sam poradnik nie ma być przecież źródłem wiedzy o historii pojazdów wojskowych i ich podziałach, a w prosty i przejrzysty sposób informować graczy o plusach i minusach poszczególnych jednostek z gry. A te są z kolei dokładnie takie, jak w opisie. Stug jest dobry przeciw lekko opancerzonym pojazdom (z ciężkimi już sobie nie radzi), ale jego fatalna mobilność sprawia, że bardzo łatwo go oflankować i zneutralizować… Nawet rosyjski scout car może bezproblemowo robić sobie wokół niego kółka, a ten nie będzie w stanie w żaden sposób mu odpowiedzieć. Inna sprawa, że sama gra nazywa Stuga działem pancernym, a nie niszczycielem (niszczycielem jest nazwany np. Su-85 ;)
Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i interesujący post, pozdrawiam : )
Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy.
M18 Hellcat sie klania - niszczyciel czolgow z obracana wieza
http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Hellcat
Inne tez sie zapewnie znajda jakby odpowiednio poszukac.
EDIT:
w druga strone to tez dziala - sa czolgi nie posiadajace wiezy (np. Strv 103)
Wiem że minęły 3 lata ale muszę napisać. Obrotowa wieża nie jest wyznacznikiem czołgu (pierwsze czołgi wtedy by nimi nie były) to czy coś jest czołgiem definiuje to do jakich zadań został zaprojektowany.
Panowie piszac te poradniki powinnismy wiedziec o czyms takim ze istnieje niszczyciel czolgow i czolg. Niszczyciel czolgow nie ma obracanej wiezy. Natomiast w waszym poradniku cytuje pojawia sie nastepujace zdanie.
"Tani i dość wartościowy czołg. Dobrze sprawdzi się do kontrowania lekko i średnio opancerzonych oddziałów wroga. Z powodu słabej penetracji pocisków będzie miał jednak problemy ze zniszczeniem ciężej opancerzonych tanków. Niestety nie może kręcić lufą, więc bardzo traci na mobilności i łatwo go oflankować"
To jest wartosciowy niszczyciel czolgow i zapewniam, ze nadaje sie on doskonale do zwalczania opancerzonych pojazdow przede wszystkim. Nie posiada obracanej wiezy jako ze jest niszcycielem czolgow a nie czolgiem.
Pozdrawiam.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
