Biomutant: Zium/Whiz - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Biomutant znajdziecie dokładny opis przejścia głównego zadania fabularnego Zium (Whiz).
Właz ośmionoga jest zablokowany, a Zium nie może opuścić Falostacji (Surge Station), dlatego musicie mu pomóc i zdobyć niezbędne narzędzia. Ciuch-Ciuch powinien zapewnić Wam to, czego potrzebujecie. Kiedy ośmionóg będzie zdatny do żeglugi, upewnijcie się, że został wyposażony w broń - przyda się zarówno coś wybuchowego, jak i odwracającego uwagę. Bum zostawił trochę ogniobłysków, a Skrzelek będzie wiedział, gdzie znaleźć rozpraszające gupoki.
- Odwiedź Ziuma (Visit Whiz)
- Poszukaj mekadłoni na Mekastadionie (Look for Mekafingro at Mekastadium)
- Porozmawiaj z Ciuch-Ciuchem o smarprysku (Talk to Chu-Chu about Grease-Sprinkler)
- Znajdź ogniobłysk w Bumfabryce (Find a Pyrostick at the Bangplant)
- Zapytaj Skrzelka o gupoki (Ask Gill about Guppos)
Odwiedź Ziuma (Visit Whiz)

Zium opowie Wam o swoim wynalazku, ośmionogu (Octopod), który ma Wam pomóc w walce z Puchciem Mętniakiem (Murk Puff). Niestety, właz do maszyny zablokował się, a Zium poprosi, abyście zdobyli dla niego odpowiednie narzędzie.
Poszukaj mekadłoni na Mekastadionie (Look for Mekafingro at Mekastadium)

Główne drzwi będą zamknięte i nie będziecie mogli ich sforsować. Przejdźcie do pokoju widocznego na powyższym obrazku i wejdźcie na wyższy poziom, a następnie zejdźcie schodami na parter.

Aby otworzyć drzwi, musicie dostarczyć do nich prąd poprzez ułożenie prostych puzzli rotacyjnych. Pamiętajcie, aby łączyć poszczególne przełączniki kolorami - pomarańczowy do pomarańczowego, a biały do białego.

Uruchomienie mekadłoni wymaga ułożenia kolejnych niezbyt skomplikowanych puzzli rotacyjnych - zwróćcie uwagę na dwa małe pokrętła, które muszą zostać dopasowane do koloru po lewej stronie klucza. Po uruchomieniu mekadłoni wróćcie do Ziuma.
Porozmawiaj z Ciuch-Ciuchem o smarprysku (Talk to Chu-Chu about Grease-Sprinkler)

Niestety, Ziumowi nie udało się otworzyć włazu do ośmionoga i tym razem poprosi Was o to, abyście odwiedzili Ciuch-Ciucha na Końcu Linii (End-of-the-Line) i dowiedzieli się, jak zdobyć smarprysk. Przyjaciel Wiza pomoże Wam, jeśli znajdziecie dla niego nakrętkę (Wingnut).

Udajcie się do Ciuchciotunelu (Chugtunnel), zeskoczcie na sam dół ruin i rozprawcie się z kilkoma przeciwnikami.

Wejdźcie klatką schodową na wyższe piętro, pokonajcie kilku przeciwników, a następnie przejdźcie pomiędzy skrzydłami wiatraka do dalszej części tej lokacji.

Gdy dojdziecie do pomieszczenia z żółtymi plamami na ścianie, podskoczenie i złapcie się krawędzi, a następnie wskoczcie na wyższe piętro.

Podejdźcie do lokomotywy i rozwiążcie proste puzzle rotacyjne, aby zdobyć nakrętkę. Następnie rozwiążcie drugie puzzle, otwórzcie drzwi i wróćcie do Ciuch-Ciucha.

Ciuch-Ciuch w ramach wdzięczności pozwoli Wam zabrać smarprysk, który znajdziecie w skrzynce przy jego pojeździe. Zabierzcie przedmiot i wróćcie do Ziuma.
Znajdź ogniobłysk w Bumfabryce (Find a Pyrostick at the Bangplant)

Główne drzwi magazynu będą zamknięte, dlatego musicie znaleźć sposób, jak przedostać się na drugą stronę. Udajcie się do pomieszczenia z rakietą, pokonajcie broniącego jej przeciwnika, a następnie wejdzie w interakcję z pociskiem, aby wysadzić drzwi magazynu.

Złapanie ogniobłysków nie jest niestety takie proste. Nie warto uganiać się za fajerwerkami - zamiast tego stańcie w miejscu i poczekajcie, aż ogniobłysk przeleci tuż obok Waszego bohatera i wciśnijcie przycisk odpowiedzialny za interakcję. Po zebraniu trzech ogniobłysków wróćcie do Ziuma.
Zapytaj Skrzelka o gupoki (Ask Gill about Guppos)

Gupoki są potrzebne do odwracania uwagi Puchcia Mętniaka (Murk Puff), a Skrzelek wie, jak je zdobyć. Udajcie się do miejsca wskazanego na mapie świata i porozmawiajcie z nim, a dowiecie się, że musicie odnaleźć Grotę gupoków (Guppo Grotto).

Pójdźcie do miejsca oznaczone na mapie świata, a następnie zjedźcie windą na niższy poziom i ułóżcie puzzle rotacyjne, aby obniżyć poziom wody w zbiorniku.

Zejdźcie na dno zbiornika i poczekajcie, aż gupok podskoczy i złapcie go w siatkę. Po złapaniu 5 ryb rozbijcie ścianę, by wydostać się ze zbiornika i wróćcie do Ziuma.
0
- Biomutant - poradnik do gry
- Biomutant: Opis przejścia
- Biomutant: Zadania główne
- Biomutant: Wszystkie zadania główne - lista
- Biomutant: Prolog - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Bunkier 101 - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Inny świat/Another World - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Sojusz/An Alliance - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Początek wojny plemion/The Tribe War Begins - solucja
- Biomutant: Wojna plemion/The Tribe War - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Ciuchciownia/The Chugyard - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Gizmo - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Zachodni Światożerca/The Western Worldeater - solucja
- Biomutant: Przedawniony/Out-Of-Date - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Glutomir/Goop - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Wschodni Światożerca/The Eastern Worldeater - solucja
- Biomutant: Mięsożerca/The Meat Eater - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Noko - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Północno-Wschodni Światożerca/The Northeastern Worldeater - solucja
- Biomutant: Zium/Whiz - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Północno-Zachodni Światożerca/The Northwestern Worldeater - solucja
- Biomutant: Drzewo Życia/The Tree of Life - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Arka/The Ark - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Koniec Świata/End of the World - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Zadania główne
- Biomutant: Opis przejścia
Komentarze czytelników
marin Legionista
Też miałem drobny problem w tym zadaniu a konkretnie w momencie w którym powinienem był dostać się do takiej groty ze skrzynią koło wioski sęk w tym że chodziłem koło tych takich stalaktytów oraz stalagmitów blokujących wejście do groty na piechotę przez co nie mogłem ich rozwalić. Wystarczyło wsiąść na wierzchowca oraz użyć tej kotwicy do rzucania która jest bronią plemienną tych mrocznych plemion.
mwilam Centurion

Odnośnie bablania i narratora, w ostatnim patchu pojawiła się opcja wyłączenia narratora lub/i bełkotania więc ten wpis, że się nie da jest już nieaktualny.
PS: weźcie też pod uwagę to, że sporo osób gra używając klawiatury i myszki więc tam gdzie opisujecie użycie klawiszy/gałek kontrolera warto dodać np. w nawiasie jak to wygląda na klawiaturze i myszce.
plolak Generał
Pokonalem 3 bossów i mam pytanie czy muszę zdobyć wszystkie posterunki żeby ruszyć fabułę do przodu i dostać dostęp do ostatniego bossa?
mirek190 Junior

Wschód mapy to baaardzo szerokie pojęcie chyba, rece opadaja, trzeci taz chciałem sie wspomuc poradnikiem i klops...
raziig Junior
Gierka fajna ale z poradnikiem jest mała niezgodność bo jak wykona się walkę plemion w momencie wyboru o przyłączenie się innych plemion napisane jest brak możliwość otrzymania broni plemiennej a to nie prawda bo przybyłem do fortu plemienia którego nie podbiłem przed wyborem nadal te broni otrzymacie brak możliwości jest z ubiorem plemiennym. Gram na wersji ps4
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.