Biomutant: Koniec Świata/End of the World - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Biomutant znajdziecie dokładny opis przejścia głównego zadania fabularnego Koniec Świata (End of the World).
Znaki zwiastujące koniec świata widoczne są wszędzie. Natura przygotowuje odwet, nadchodzi sądny dzień, a Wy musicie po raz ostatni stanąć oko w oko z Lupa-Lupinem.
- Zaakceptuj własne przeznaczenie (Accept your destiny)
- Pokonaj Lupa-Lupina (Defeat Lupa-Lupin)
- Posłuchaj sumienia (Follow your conscience)
Zaakceptuj własne przeznaczenie (Accept your destiny)

Udajcie się do obozu Lupa-Lupina. Na miejscu spotkacie Sifu sojuszniczego plemienia, który będzie chciał, abyście podjęli decyzję, co stanie się ze schwytanym Lupa-Lipnem. W trakcie Waszej rozmowy mięsożerca wyrwie się z uwięzi i rzuci się do ataku.
Pokonaj Lupa-Lupina (Defeat Lupa-Lupin)

W trakcie ostatniej walki (zadanie fabularne Mięsożerca), Lupa-Lupin został pokonany i pochwycony przez korzenie Drzewa Życia. Niestety, pojmanie drapieżnika wzmocniło tylko jego moc i Lupa-Lupin jest znacznie potężniejszy, niż dotychczas. Walka z tym przeciwnikiem została podzielona na dwie fazy, a w każdej z nich musicie pozbawić bossa paska zdrowia podzielonego na trzy części.
Pierwsza faza pojedynku

Na początku pierwszej fazy pojedynku z Lupa-Lupinem możecie liczyć na pomoc wojowników sojuszniczego plemienia, którzy natychmiast ruszą do ataku. Plemienni wojownicy nie tylko wyrządzają obrażenia, ale także odwracają uwagę bossa.

Lupa-Lupin pomimo swoich olbrzymich rozmiarów jest bardzo sprawnym przeciwnikiem i w ułamku sekundy może zaszarżować na Waszego bohatera - bądźcie przygotowani na zrobienie uniku w bok, gdy zauważycie nad jego głową charakterystyczne ikony białych błyskawic.

W trakcie walki w bliskim kontakcie uważajcie na zamaszyste ataki łapami, a także na potężne uderzenia zza głowy. Co więcej, Lupa-Lupin będzie starał się złapać swój cel i zmiażdżyć go.

Gdy pozbawicie Lupa-Lupina pierwszej części paska zdrowia, do walki wmiesza się Sifu sojuszniczego plemienia. W trakcie tego etapu boss nie będzie dysponował żadnymi nowymi umiejętnościami.

Gdy Lupa-Lupin pokona Sifu, będziecie musieli kontynuować walkę z bossem w pojedynkę. W końcowym etapie tej fazy walki boss będzie korzystał z mrocznej energii, którą może skumulować, a następnie cisnąć po ziemi w stronę swojego przeciwnika. Możecie uniknąć otrzymania obrażeń poprzez zrobienie uniku w bok.
Druga faza pojedynku
Druga faza walki z Lupa-Lupinem toczy się na małej arenie pod Drzewem Życia i jest znacznie trudniejsza. Poza szybko lecącymi pociskami, którymi boss atakował w poprzedniej fazie, Lupa-Lupin będzie dysponował nowymi umiejętnościami.
Przed rozpoczęciem walki warto przejść do menu przedmiotów zużywalnych i dodać do szybkiego paska wyboru moduły, które zwiększą obrażenia broni dystansowej i uzupełnić zapas apteczek.

Jedną z nowych umiejętności Lupa-Lupina jest możliwość szybkiego przemieszczania się po obszarze areny. Boss zamienia się w kulę fioletowej energii i natychmiast przenosi się w wybrane przez siebie miejsce - jeśli staniecie mu na drodze, otrzymacie obrażenia.

Zdecydowanie łatwiej walczy się przy pomocy broni dystansowej, ponieważ będziecie poza zasięgiem wielu ataków Lupa-Lupina. Walcząc w zwarciu, uważajcie na szybkie ataki łapami, uderzenia zza głowy, a także gwałtowne chwyty.

Należy tutaj zaznaczyć fakt, że Lupa-Lupin może blokować ataki psioniczne i inne ataki specjalne, co w znacznym stopniu zniweluje wyrządzane obrażenia. Przeciwnik blokuje w momencie, gdy zasłoni twarz rękoma.

Gdy pozbawicie bossa pierwszej części paska zdrowia, Lupa-Lupin wścieknie się i będzie atakował z jeszcze większą furią, wykorzystując przy tym mroczną moc. Gdy przeciwnik zacznie uderzać w ziemię, będziecie musieli przeskakiwać nad stworzonymi przez niego falami uderzeniowymi.

Na ostatnim etapie pojedynku z Lupa-Lupinem musicie uważać na jedną nową umiejętność, atak z wyskoku. Boss zbiera moc, a następnie wyskakuje wysoko w powietrze i z impetem spada na ziemię, wywołując ogromny wstrząs.

Gdy zdrowie Lupa-Lupina spadnie do zera, walka z finałowym bossem gry Biomutant dobiegnie końca, a Wy będziecie musieli zdecydować, jaki los spotka pokonanego drapieżnika.
- Spoczywaj w pokoju (Rest in peace): pozwalacie Lupa-Lupinowi umrzeć i wzmacniacie ciemną aurę;
- Żyj i pozwól żyć (Live and let live): oszczędzacie pokonanego przeciwnika i wzmacniacie jasną aurę.
Posłuchaj sumienia (Follow your conscience)

Po wyjściu na powierzchnię lektor w kilku krótkich zdaniach podsumuje Wasze poczynania i wybory, które podjęliście w trakcie przechodzenia gry. Udajcie się za swoim sumieniem do jaskini pod Drzewem Życia i obejrzyjcie zakończenie gry Biomutant.
0
- Biomutant - poradnik do gry
- Biomutant: Opis przejścia
- Biomutant: Zadania główne
- Biomutant: Wszystkie zadania główne - lista
- Biomutant: Prolog - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Bunkier 101 - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Inny świat/Another World - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Sojusz/An Alliance - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Początek wojny plemion/The Tribe War Begins - solucja
- Biomutant: Wojna plemion/The Tribe War - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Ciuchciownia/The Chugyard - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Gizmo - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Zachodni Światożerca/The Western Worldeater - solucja
- Biomutant: Przedawniony/Out-Of-Date - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Glutomir/Goop - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Wschodni Światożerca/The Eastern Worldeater - solucja
- Biomutant: Mięsożerca/The Meat Eater - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Noko - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Północno-Wschodni Światożerca/The Northeastern Worldeater - solucja
- Biomutant: Zium/Whiz - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Północno-Zachodni Światożerca/The Northwestern Worldeater - solucja
- Biomutant: Drzewo Życia/The Tree of Life - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Arka/The Ark - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Koniec Świata/End of the World - solucja, opis przejścia
- Biomutant: Zadania główne
- Biomutant: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Morgenszter Junior
Odnośnie zadania związanego ze "Ślizgosiupnią" tam jest po z rozpoczęciem 9 etapów... ja utknąłem osobiście na 7 xD
marin Legionista
Też miałem drobny problem w tym zadaniu a konkretnie w momencie w którym powinienem był dostać się do takiej groty ze skrzynią koło wioski sęk w tym że chodziłem koło tych takich stalaktytów oraz stalagmitów blokujących wejście do groty na piechotę przez co nie mogłem ich rozwalić. Wystarczyło wsiąść na wierzchowca oraz użyć tej kotwicy do rzucania która jest bronią plemienną tych mrocznych plemion.
mwilam Centurion
Odnośnie bablania i narratora, w ostatnim patchu pojawiła się opcja wyłączenia narratora lub/i bełkotania więc ten wpis, że się nie da jest już nieaktualny.
PS: weźcie też pod uwagę to, że sporo osób gra używając klawiatury i myszki więc tam gdzie opisujecie użycie klawiszy/gałek kontrolera warto dodać np. w nawiasie jak to wygląda na klawiaturze i myszce.
plolak Generał
Pokonalem 3 bossów i mam pytanie czy muszę zdobyć wszystkie posterunki żeby ruszyć fabułę do przodu i dostać dostęp do ostatniego bossa?
mirek190 Junior
Wschód mapy to baaardzo szerokie pojęcie chyba, rece opadaja, trzeci taz chciałem sie wspomuc poradnikiem i klops...
raziig Junior
Gierka fajna ale z poradnikiem jest mała niezgodność bo jak wykona się walkę plemion w momencie wyboru o przyłączenie się innych plemion napisane jest brak możliwość otrzymania broni plemiennej a to nie prawda bo przybyłem do fortu plemienia którego nie podbiłem przed wyborem nadal te broni otrzymacie brak możliwości jest z ubiorem plemiennym. Gram na wersji ps4
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
