Arma 3. Tego nie da ci Battlefield - FPS-y dla hardkorów

- Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów
- Squad
- Post Scriptum
- Hell Let Loose
- Escape from Tarkov
- Arma 3
- Insurgency: Sandstorm
Arma 3

- Producent: Bohemia Interactive Studio
- Tryb rozgrywki: single player / co-op / multiplayer
- Rok wydania: 2013
- Platforma: PC
Gdzie i jak walczymy?
Stara, dobra Arma 3, mimo 8 lat na karku, wciąż zasługuje na to, by uwzględnić ją w tego typu zestawieniu. To symulator żołnierza z bitwami na pełną skalę, gdzie mamy okazję wcielić się w piechura, kierowcę czołgu, pilota śmigłowca i odrzutowca – niby to samo, co w Battlefieldzie, ale wszystko to można robić w trybie single player bądź co-op, a ogromne mapy często zmuszają do wymiany ognia na naprawdę duże odległości.
Dziś początkowa zawartość z kampanią fabularną na wzorowanej na Grecji wyspie mocno się już zestarzała. Siłą Army 3 są jednak niezliczone dodatki oraz mody tworzone przez prężnie działającą społeczność. Dzięki temu grę można dostosować do własnych oczekiwań, ściągając zawartość odpowiadającą konkretnym konfliktom zbrojnym – zarówno historycznym, jak i fikcyjnym. Małą niedogodnością może być jedynie konieczność wyszukania właściwych dodatków i zapanowania nad nimi tak, by wszystko stworzyło spójną całość – mapy, jednostki, misje.
Jaki jest poziom hardcore’u?
Poziom trudności z oryginalnej wersji gry, czyli strzelaniny na dalekie dystanse czy śmierć od jednej kuli, dziś nie jest już niczym niezwykłym, aczkolwiek wciąż można podziwiać chociażby ilość możliwości wychylania się zza przeszkód. Rozgrywka za to potrafi zmienić się diametralnie po zainstalowaniu różnych modyfikacji – zwłaszcza Advanced Combat Environment 3 (ACE3). Mod ten dodaje dziesiątki elementów wpływających na realizm – od zaawansowanej balistyki pocisków, przez różne sposoby trzymania broni, poziomy bólu, krwawienia, zmęczenia, po wpływ wagi ekwipunku, zacięcia broni, a nawet możliwość utraty słuchu od huku eksplozji. Do dziś Arma 3 pozwala na chyba najbardziej kompleksowe dostosowanie rozgrywki do naszych wymagań.