Red Dead Redemption 2. Najciekawsze systemy moralne w grach wideo

- Systemy moralne w grach, które najbardziej zapadły mi w pamięć
- Demon’s Souls
- Red Dead Redemption 2
- Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Disco Elysium
- Dishonored
- Mass Effect 2
- Black Geyser: Couriers of Darkness
Red Dead Redemption 2

- Gatunek: gra akcji
- Rok premiery: 2018
Moralność bohatera Red Dead Redemption 2 odzwierciedla wskaźnik honoru. Rośnie on, gdy robimy dobre uczynki – takie jak witanie się z napotykanymi NPC, pomaganie tym, którzy tego potrzebują, przekazywanie datków i praca na rzecz obozu gangu oraz podejmowanie określonych decyzji w misjach fabularnych – a maleje na skutek zabijania niewinnych ludzi oraz zwierząt domowych, obrabowywania sklepów itd.
System ten ma relatywnie niewielkie przełożenie na rozgrywkę. Nagradzany jest głównie wysoki wskaźnik honoru, np. poprzez niższe ceny u handlarzy. Co ciekawe, aż do piątego czy szóstego rozdziału gry nie osiągniemy jego maksymalnej wartości, gdyż Arthur Morgan nie jest dostatecznie dobrym człowiekiem. Jeśli jednak starał się postępować dobrze, pod koniec przygody zyska możliwość częściowego odkupienia swoich win i dostęp do zadania „Nie szukaj rozgrzeszenia”.