Star Wars: Battlefront 2. Nieudane gry, które narobiły smrodu dobrym seriom
- Nieudane gry, które narobiły smrodu dobrym seriom
- Duke Nukem Forever
- Medal of Honor: Warfighter
- Star Wars: Battlefront 2
- Tony Hawk’s Pro Skater 5
- Mass Effect: Andromeda
- Dead Space 3
- Fallout 76
- Alone in the Dark (2008)
- Postal 3 i Postal 4
Star Wars: Battlefront 2

- Rok wydania: 2017
- Producent: EA DICE / Digital Illusions CE / Motive Studios
- Gatunek: strzelanka
- Średnia ocen w serwisie Metacritic: 78/100 (po etapach naprawy gry)
O czym jest Star Wars: Battlefront II?
Sprawdzona formuła sieciowej strzelanki Battlefield w kultowym uniwersum Gwiezdnych wojen zdobyła sympatię graczy już w 2004 roku, gdy za markę odpowiedzialne było studio Pandemic. Sequel wersji robionej już przez DICE i Electronic Arts miał naprawić wszelkie niedoskonałości poprzednika, a więc przede wszystkim zaoferować kampanię fabularną dla pojedynczego gracza oraz usunąć przepustkę sezonową, proponującą nowe mapy tylko osobom decydującym się na dodatkową opłatę. Było też parę innych nowości, w tym bitwy gwiezdnych myśliwców w kosmosie.
Co nie zagrało w sequelu?
Mnóstwo elementów! Dość powiedzieć, że premiera gry wywołała dyskusje w parlamentach różnych krajów, bo media zaczęły dostrzegać problem agresywnych mikrotransakcji w grach przeznaczonych głównie dla nieletnich. Electronic Arts, chcąc sobie jakoś powetować straty związane z brakiem przepustki sezonowej i koniecznością wydawania dalszej zawartości za darmo, dodało do gry kontrowersyjny system kart z bohaterami i ulepszeniami ekwipunku. Wymagający mnóstwa godzin rozwój postaci można było łatwo przyspieszyć, sięgając po portfel i kupując dodatkowe paczki kart, co w grze sieciowej oznaczało niedopuszczalną w oczach graczy mechanikę „pay-to-win”.
Na dodatek zawartości na start wcale nie było tak dużo, a kampania fabularna rozczarowywała w każdym aspekcie, niektórych nawet bardziej niż disneyowska trylogia. Wszelkie zalety gry zostały głęboko pogrzebane pod mikropłatnościami i wszechobecnym grindem rodem z darmowych gier mobilnych. Fala krytyki była tak wielka, że twórcy ostatecznie wycofali się z kontrowersyjnych praktyk i wzięli się za naprawę balansu rozgrywki bez płacenia za rozwój. Po długim czasie Battlefront 2 wyszedł na prostą i dziś jest całkiem dobrą produkcją, ale na trzecią część na razie nie ma co liczyć.
