Data wydania: 7 czerwca 2016
Kontynuacja bestsellerowej gry akcji studia EA DICE z 2008 roku, która połączyła niezwykle dynamiczny charakter rozgrywki z wykorzystaniem elementów sztuki parkouru. Fabułę gry osadzono w quasi-totalitarnych realiach świata niedalekiej przyszłości, w którym nie ma rządów, a władzę sprawują potężne korporacje.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Studio EA DICE znane jest dziś pecetowym graczom głównie jako twórca bestsellerowej serii Battlefield oraz nowej wersji osadzonej w świecie Gwiezdnych wojen sieciowej strzelaniny Star Wars Battlefront. Mało kto jednak pamięta, że zanim deweloper stał się formalnie częścią koncernu Electronic Arts, pod nazwą Digital Illusions stworzył wiele niezwykle udanych produkcji, jak choćby dwie niedoceniane serie wyścigowe. Spod ręki szwedzkich deweloperów wyszła także jedna z najoryginalniejszych gier akcji ostatnich lat, a mianowicie wydany w 2008 roku Mirror’s Edge.
Wydany na PC, PS4 itd. Mirror’s Edge Catalyst jest kolejną odsłoną wspomnianej wyżej marki, choć podkreślić należy, że gra nie była pomyślana jako oficjalna kontynuacja pierwowzoru, a raczej jako jej ulepszona i rozbudowana wersja – co podkreślać miał także roboczy tytuł gry: po prostu Mirror’s Edge. Produkcja ukazała się wiosną 2016 roku na pecetach oraz konsolach ósmej generacji, a poszczególne wersje – w przeciwieństwie do wielu współczesnych produkcji multiplatformowych – pod względem wizualnym praktycznie się nie różnią.
Pod względem fabularnym Mirror’s Edge Catalyst nie jest sequelem Mirror’s Edge, a zupełnie nową grą, wykorzystującą świat, bohaterów oraz elementy fabuły i mechaniki poprzedniczki. Akcję tytułu osadzono w Mieście Szkła, jednej z wielu metropolii futurystycznego, quasi-totalitarnego świata, w którym pełnię władzy sprawują potężne i wpływowe korporacje, zrzeszone w tzw. Konglomeracie. Żyjące w ciągłym strachu społeczeństwo poddawane jest nieustannej inwigilacji, a wszelkie przejawy nieposłuszeństwa wobec władzy są brutalnie tłumione.
Gracze wcielają się ponownie w postać znanej z pierwowzoru „biegaczki” imieniem Faith, która do perfekcji opanowała sztukę poruszania się po wielkomiejskiej dżungli, dzięki czemu na co dzień para się pracą kuriera, drobnymi kradzieżami oraz szpiegostwem przemysłowym. To właśnie jej zdolności oraz niezwykła determinacja sprawiają, że Faith może stać się tytułowym katalizatorem zmian, które mają doprowadzić do rewolucji i końca totalitarnych rządów korporacji. W toku rozgrywki nasza protagonistka zwiedza szereg zakamarków miasta, od dachów wieżowców do mrocznych, podziemnych tuneli, a jej głównym przeciwnikiem są agenci firmy KrugerSec – zbrojnego ramienia Konglomeratu, na którego czele stoi charyzmatyczny Gabriel Kruger.
Najważniejszą zmianą w stosunku do pierwszego Mirror’s Edge jest rezygnacja ze sztywnego podziału na misje. Akcję gry osadzono bowiem tym razem w rozległym otwartym świecie, po którym możemy swobodnie się poruszać, zaś zadaniom z głównego wątku fabularnego towarzyszy cała masa zleceń pobocznych i aktywności dodatkowych. Znacznie większy nacisk położono także na ewolucję postaci głównej bohaterki, która z młodej i niewinnej dziewczyny skrzywdzonej przez system, w toku rozgrywki przeobraża się w odważną bojowniczkę o wolność. Rozwój ów przekłada się też na jej zdolności – podczas eksploracji świata gry bohaterka gromadzi doświadczenie, które potem przeznaczamy na zakup nowych umiejętności, pozwalających jej np. na dotarcie do początkowo niedostępnych miejsc.
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów serii pozostał oczywiście realistycznie odtworzony model poruszania się, wykorzystujący szeroką gamę typowo parkourowych sztuczek. Jednocześnie w Mirror’s Edge Catalyst zrezygnowano całkowicie z broni palnej, której w „jedynce” można było używać przeciwko wrogom. W grze wciąż nie brakuje okazji do konfrontacji z różnymi rodzajami przeciwników, jednak tym razem rozprawiamy się z nimi wyłącznie za pomocą siły fizycznej, korzystając ze sprytu i umiejętności bohaterki. W związku z tym znacząco rozbudowano mechanikę walki, która pozwala na znacznie skuteczniejsze i bardziej precyzyjne wyprowadzanie ciosów. Jednocześnie podczas starć możemy wykorzystywać także elementy otoczenia, np. zrzucając przeciwników z dachu, nokautując ich podczas zjazdu na linie czy też uderzając nimi o ściany.
Poza rozgrywką jednoosobową Mirror’s Edge Catalyst oferuje też pewne elementy multiplayerowe. Kwestia funkcjonalności sieciowej różni się od tego, co wstępnie zapowiadał producent. Gracz otrzymuje do dyspozycji jedynie tzw. Social Play, czyli komponent asynchroniczny, niepozwalający na grę wieloosobową w trybie rywalizacji czy współpracy. Dzięki niemu możemy jednak tworzyć własne wyzwania poprzez umieszczanie na mapie punktów kontrolnych, w których rywalizować mogą nasi znajomi oraz inni gracze (zawartość jest pobierana losowo). Istnieje też możliwość zapisania swoich czasów na publicznej tabeli wyników i konkurowania w ten sposób z ludźmi z całego świata.
Druga funkcja dostarczana przez Social Play to Beat L.E. Pozwala ona na umieszczenie w świecie gry znaczników widocznych także dla innych graczy, które mogą służyć do oznaczania ciekawych miejsc. Ponadto wraz z postępami w rozgrywce i zdobywaniem osiągnięć gracz ma możliwość odblokowywania emblematów.
Wydany na platformie PC, PS4 itd. Mirror’s Edge Catalyst wykorzystuje potencjał najnowszej generacji silnika Frostbite (znanego głównie z serii Battlefield czy ostatnich odsłon Need for Speed). Równocześnie autorzy starali się zachować charakter rozgrywki oraz unikatowy „sterylny” wygląd miasta z wydanego w 2008 roku pierwowzoru. Zrezygnowano jednak w dużej mierze z animowanych scenek przerywnikowych, zastępując je cut-scenkami stworzonymi na silniku gry. Warto też zaznaczyć, że podczas przechodzenia pomiędzy poszczególnymi sektorami rozległego otwartego świata nie towarzyszą nam żadne ekrany ładowania.
Autor opisu gry: Łukasz Szliselman
Platformy:
PC Windows 7 czerwca 2016
Xbox One 7 czerwca 2016
PlayStation 4 7 czerwca 2016
Xbox 360 Anulowana
PlayStation 3 Anulowana
Producent: EA DICE / Digital Illusions CE
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Mirror’s Edge Catalyst to gra tylko i aż dobra. Szukanie innowacji i próba wzbogacenia sprawdzonej formuły z poprzedniego Mirror’s Edge poprzez wprowadzenie otwartego świata nie wyszło produkcji na zdrowie. Najlepiej jest gdy pokonujemy liniowe, oskryptowane poziomy, zaś samo eksplorowanie Miasta Szkła z czasem robi się strasznie monotonne. Innymi słowy – powinno być lepiej, ale fani Assassin’s Creed będą zadowoleni.
11 września 2022
Na powrót niektórych kultowych marek czekaliśmy całymi latami. Tylko po to, żeby na końcu poczuć rozczarowanie, złość i żal. Oto dziesięc takich przykładów.
15 maja 2022
Sequeli powstaje dziś tak wiele, że trudno, by każdy z nich prezentował wysoką formę. Czasami jedna słaba produkcja może mocno zaszkodzić budowanemu przez lata wizerunkowi kultowej marki. Oto lista słabych kontynuacji bardzo dobrych gier.
31 maja 2016
Dla sporej grupy naszych Czytelników czerwiec upłynie pod znakiem delektowania się Krwią i winem, ale nie możemy zapominać, że poza Wiedźminem świat się nie kończy. Co ciekawego zaoferują nam wydawcy gier w czerwcu? Sprawdźcie sami.
14 kwietnia 2016
Wybraliśmy się do Szwecji, aby sprawdzić w akcji nadchodzącą wielkimi krokami, nową odsłonę cyklu Mirror's Edge. Co zmieniło się po ośmiu latach w pierwszoosobowym symulatorze parkouru?
7 sierpnia 2015
Mirror's Edge Catalyst zapewne nie odniesie wielkiego komercyjnego sukcesu, ale będzie jedną z gier, która odświeży portfolio EA i zapewni nam sporą porcję rozgrywki na poziomie.
W ramach jesiennej wyprzedaży na Steamie o 90% przeceniono Mirror's Edge Catalyst. Warto skorzystać z okazji i zagrać w ten tytuł, zanim w grudniu straci on wszystkie funkcje sieciowe.
gry
Adrian Werner
25 listopada 2023
Nowa szefowa studia DICE udzieliła pierwszego wywiadu od objęcia stanowiska pod koniec zeszłego roku. Obiecuje dalsze wsparcie BF2042, ale też wprost informuje, że nie ma co liczyć na Mirror’s Edge 3 ani na Star Wars Battlefront 3.
gry
Marek Makuła
21 czerwca 2022
Redaktorzy serwisu Digital Foundry przetestowali funkcję FPS Boost konsol Xbox Series X/S w sześciu kolejnych tytułach. Na liście znalazły się trzy odsłony cyklu Battlefield, dwa Titanfalle oraz Mirror’s Edge Catalyst.
gry
Bartosz Świątek
26 kwietnia 2021
Jeden tweet z konta EA France wystarczył, by fani serii Mirror’s Edge zaczęli zacierać ręce z myślą o kontynuacji. Firma zdementowała jednak rodzące się plotki o nowej części.
gry
Przemysław Dygas
13 kwietnia 2021
Według przedstawiciela Electronic Arts, gra Mirror’s Edge Catalyst, która zadebiutowała w sklepach w ubiegłym miesiącu, sprostała oczekiwaniom wydawcy pomimo mieszanych opinii krytyków oraz graczy.
gry
Michał Kułakowski
12 lipca 2016
Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy nt. Mirror’s Edge Catalyst, na bieżąco uzupełniane kolejnymi informacjami na temat tej gry akcji studia DICE. W trzeciej aktualizacji, popremierowej, zestawiamy oceny przyznane przez krytyków.
gry
Krzysztof Mysiak
23 czerwca 2016
Overwatch trzeci tydzień z rzędu nie chce oddać prowadzenia na brytyjskiej liście przebojów handlu detalicznego. Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem najchętniej kupowanych tytułów w ubiegłym tygodniu na terenie Zjednoczonego Królestwa.
gry
Przemysław Zamęcki
13 czerwca 2016
Nadszedł wreszcie dzień, na który fani Mirror’s Edge czekali od ośmiu lat. Do sprzedaży w Polsce trafiła dzisiaj kontynuacja zatytułowana Mirror’s Edge Catalyst. Produkcja dostępna jest na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
gry
Adrian Werner
9 czerwca 2016
Najnowsze sterowniki dla kart grafiki firmy Nvidia poprawiają wydajność gier Mirror's Edge Catalyst oraz Edge of Nowhere. Ponadto zatroszczono się o wsparcie dla nadchodzącego GeForce'a GTX 1070 i nowe funkcje VR.
Tech
Kamil Zwijacz
8 czerwca 2016
Firma AMD wydała nową wersję sterowników do swoich kart grafiki. Oprogramowanie AMD Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 dedykowane jest głównie wydanej niedawno grze Mirror's Edge Catalyst, oferuje jednak także szereg usprawnień w innych produkcjach.
Tech
Janusz Guzowski
7 czerwca 2016
Popularne pliki do pobrania do gry Mirror's Edge Catalyst.
trainer Mirror's Edge Catalyst - v1.02 +9 TRAINER - 6 lipca 2016
trainer Mirror's Edge Catalyst - v1.01 +9 TRAINER - 17 czerwca 2016
trainer Mirror's Edge Catalyst - v1.01 +4 TRAINER - 9 czerwca 2016
mod Mirror's Edge Catalyst - Thin HUD v.1.0 - 1 grudnia 2019
mod Mirror's Edge Catalyst - Takedowns Always in 1st Person v.1.0.1 - 1 września 2021
mod Mirror's Edge Catalyst - Classic Visuals v.1.0.1 - 1 grudnia 2019
mod Mirror's Edge Catalyst - Disable Runners Flow Color Correction v.1.0.2 - 1 grudnia 2019
mod Mirror's Edge Catalyst - Better Skies v.3 - 14 stycznia 2020
mod Mirror's Edge Catalyst - MAGrope Plus v.1.0.0 - 11 grudnia 2021
mod Mirror's Edge Catalyst - No Visual Environment Effects v.1.0.1 - 1 grudnia 2019
Wymagania sprzętowe gry Mirror's Edge Catalyst:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-3250 3.50 GHz/AMD FX-6350 3.9 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 650 Ti/Radeon R9 270x lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/3 GB Radeon R9 280x lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 10 64-bit.
PlayStation 4
Wspiera:
PlayStation Network
Xbox One
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1440 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 13199 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Mysiak
Recenzent GRYOnline.pl
2016.06.06
Pierwsze Mirror’s Edge było grą niesamowicie intensywną, wizjonerską i niemal artystyczną – tymczasem Catalystowi trudno przypisać podobne cechy. Na szczęście nie oznacza to, że DICE zupełnie dało ciała, tworząc nowe przygody Faith.
Seep
Ekspert
2022.05.28
Faith po raz kolejny w akcji i znów miło było przeżyć tą przygodę. Catalyst zainteresował mnie trochę mniej niż pierwsza odsłona, ale to wciąż Mirror's Edge. Fabularnie spoko, graficznie spoko, mimo, że mało tutaj zieleni, ale widoki zacne. Fabuła sama w sobie dość krótka bo tylko 6 godzin zajęło mi je zrobienie. System ulepszeń Faith jak najbardziej ciekawy, im dalej tym nam łatwiej poprzez uzyskanie nowych umiejętności. System walki bardzo fajny, ale przeciwnicy niekoniecznie wymagający, nasze uniki sprawiały, że mogliśmy walczyć nawet z hordą tych zwykłych ochroniarzy od Krugera. Typiara z Czarnego Listopada bardzo denerwująca, to chyba najgorszy moment w rozgrywce kiedy tam docieramy. Szczerze mówiąc odnośnie zieleni to dopiero na samym końcu gry widzimy ją w głównej siedzibie Krugera. I to chyba wszystko, polecam!https://www.youtube.com/watch?v=QPGWsXf-LRc&t=25s - mój gameplay z gry.
May_Day
Ekspert
2021.02.15
Po pierwszych kilku godzinach grania chodziła mi po głowie myśl, że jest to gra zepsuta przez otwarty świat, ale z czasem porzuciłem tę myśl. Nowy Mirror's Edge ma prawdopodobnie najlepszy system parkouru w historii gier, a estetyka miasta bije na głowę to, co widzieliśmy dotychczas w grach. Nie jest to jednak dzieło wybitne. Wciskana tu i ówdzie na siłę fabułka jest tylko po to, żeby była, a z bogactwem nowych postaci, historii i smaczków Miasto Szkła nie jest już tak tajemnicze, a szkoda.
GeDo
Ekspert
2020.12.26
Udana kontynuacja Mirror's Edge.Największa nowosc względem jedynki to otwarte miasto po którym mozna sie swobodnie poruszac,wykonywac misje poboczne i zbierac rozne przedmioty cos na wzór serii Assassin's Creed.Grafika jest ładna,muzyka fajna,sam parkour bardzo przyjemny.Postac zdobywa nowe umiejetnosci i jest do odblokowania całkiem fajna encyklopedia zawarta w grze gdzie dowiadujemy sie informacji o roznych postaciach i wydarzeniach w swiecie gry.Fabularnie jest srednio,poprzednia czesc była liniowa i fabuła wypadała tam lepiej,tu jest masa czynnosci pobocznych które nas od niej odciągają i spowalniają akcje,dodatkowo mocno wydłuzajac całą gre.Klimat miasta przyszłosci jest bardzo dobry a i samo miasto bardzo fajnie sie prezentuje.Jedna z najlepszych gier o bieganiu i wspinaczce .Polecam.
game _hunter
Ekspert
2017.04.07
Świetna gra. O wiele lepsza od poprzedniej części. Główne zalety: "otwarty świat", muzyka oraz bardzo dobra grafika.
pieterkov
Ekspert
2016.10.07
W porównaniu do ME i Dying Light to ujma na honorze.-beznadziejna, nieinteresująca fabuła-nieprecyzyjne sterowanie (mysz) - jest problem z podstawowymi operacjami typu skok ze ściany na ścianę, skok w bok itp. Wszystko jest fajnie jak biegniemy do przodu lub mamy do wykonania odbicie do tyłu - skok, Q, skok. Ale jak mamy wbiec na ścianę i odbić się w bok - już jest problem, bo ruch myszą w bok nic nie daje - mamy ruch w prawo może z 15 stopni, na dalszy ruch jest blokada więc NIE DA SIĘ obrócić w bok. -bohaterka wielokrotnie wykonuje nie to co chcemy. Chcemy wbiec na ścianę, bohaterka przebiega obok niej, chcemy krótki przeskok, bohaterka robi wybicie, wyskakując w przepaść. Szczególnie widać to na małych przestrzeniach gdzie precyzyjne manewrowanie jest niezbędne, a bohaterka zachowuje się jak rozpędzony pociąg.-czasy wczytywania po kilkanaście sekund po każdej śmierci (częstszej niż w Dark Souls)-fatalny level design. Wielokrotnie oznaczenia na czerwonych barierkach sugerują, że mamy z nich skoczyć, tymczasem prowadzą prosto w przepaść. W ME 1 była przyjemność z samodzielnego znajdowania drogi, tutaj musimy polegać na autopilocie, bo inaczej zabłądzimy. Do celu zazwyczaj prowadzi tylko 1 droga, a jak chcemy kombinować i przykładowo obiegniemy przeszkodzę nie z tej strony okazuje się, że trafiamy na ślepy zaułek i i tak musimy wracać do trasy narzuconej przez grę-zbugowany autopilot. Regularnie się przywiesza i przestaje pokazywać trasę w połowie biegu. Biegniemy wyzwanie czasowe, strzela do nas ochrona i nagle nie wiemy gdzie biec bo się autopilot wstrzymał.........-nierówny poziom trudności. Niektóre misje poboczne są banalne i kończymy je za 1 podejściem ze sporym zapasem czasu, inne są NIEMOŻLIWIE trudne. Szczególnie upierdliwe były dla mnie misje dywersji które robiłem po KILKADZIESIĄT razy i nie dałem rady do tej pory większości z nich ukończyć. Co gorsza to nie jest gra na skill - bo "granie" sprowadza się tutaj do skoku w odpowiednim momencie i nie da się tego zrobić inaczej lub szybciej. Mimo tego gra narzuca ekstremalnie krótkie limity czasowe i pomimo powtarzania trasy nie jesteśmy w stanie jej fizycznie pokonać w takim czasie.-backtracking. Regularnie biegamy tymi samymi trasami i po kilku godzinach rzygać się chce gdy biegniemy tym samym korytarzem. 1 część może i była liniowa, ale przynajmniej każdy poziom i korytarz były inne. Tutaj ciągle wracamy na te same tereny i biegamy w kółko po znanych poziomach.-kupa niepotrzebnych, wybijających z rytmu gadżetów np. wciągarka, huśtawka na linie czy też całkowicie zbędna moim zdaniem wciągarka do niszczenia słabszych ścian. W czasie biegu musimy się zatrzymać, żeby zerwać lub "wyciągnąć" ścianę niczym jakiś mięśniak!Podsumowując - gra nie daje żadnej frajdy - ciągle giniemy, fabuła nas nie pcha do przodu, co chwilę musimy się zatrzymywać by zebrać znajdźkę poboczną. Levele są tak małe, że zazwyczaj jest jedna skrzynka obok drugiej, a zaraz za nimi gridleak do zebrania. Jest to po prostu śmieszne. W porównaniu do precyzji dying lighta, gdzie nie było ŻADNYCH problemów z nawigacją nawet w ciasnych uliczkach ta gra to jeden wielki przereklamowany gniot. Kupcie za 20zł, to sobie pobiegacie kilkanaście godzin, ale nic więcej.P.S. Full HD, GTX1070 + i5 @4.4Ghz = spadki do 50 klatek na hiper, poza tym w miarę stabilne 60.
SULIK
Ekspert
2016.06.07
Jak zobaczyłem, że ME2 jest dostępne demo dla EA access to się ucieszyłem, że ponownie zakup EAA był dobrym wyborem.... niestety dość szybko się rozczarowałem. Może jestem zmęczony - nie wiem, ale jakoś ta część zupełnie mi nie "siada" w porównaniu do części pierwszej.Grafika w pierwszej części była dobra jak na swoją archaiczność, tutaj już jest przesada z archaicznością, nie mówiąc już właśnie o tym co wspomnieli poprzednicy - słabe tekstury w wielu miejscach i pustka.Trzecia sprawa - po co pchać się w "otwarty" świat ?
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
Mikołaj Baran
GRYOnline.pl Team
2021.09.14
ereboss
Ekspert
2020.05.27
kęsik
Ekspert
2017.07.28
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2017.06.17
Butryk89
Ekspert
2016.10.12
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2016.08.05
Mateusz Kapka
GRYOnline.pl Team
2016.06.07
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (13 199)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
44% rekomendacji (103)
PC Gamer
Samuel Roberts
Hardcore Gamer
Matt Whittaker
Digital Trends
Mike Epstein
GamesRadar+
Leon Hurley
Polygon
Arthur Gies
soulstealer_ Legionista
Oprawa graficzna oraz system wspinaczki zostały wykonane wyśmienicie, i osobiście nie mam się jak do nich przyczepić. Widoki na drapaczach chmur zapierają dech w piersiach, a sterowanie sprawia dużo frajdy, i satysfakcji.
Walka przyjemna i wymaga od gracza zastosowania różnych kombinacji by pokonać dany rodzaj przeciwnika. Z pomocą przychodzą umiejętności, które pozwalają urozmaicać ataki, wspinaczkę, a także przekazują cenne rady na temat wrogów. Oczywiście nie oczekuje tutaj olbrzymiego drzewa jak w Path of Exile, bo nie do każdej gry to pasuje, ale mimo wszystko osobiście dałbym trochę większy wybór.
Bohaterowie są za to dobrze zarysowani i różnorodni, każda postać zachowuje się na swój sposób, i działa według swoich poglądów.
Misję natomiast są powtarzalne i z czasem nużące. Idź tam, zrób to, i tyle ma gra do zaoferowania - zdecydowanie za mała różnorodność. Ilość dostaw do wykonania potrafi przytłoczyć, a co za tym idzie, także ciągłe powracanie do tych samych miejsc. Jeśli chodzi zaś o samą fabułę to jestem odrobinę rozczarowany i mam wrażenie, że twórcy mogliby pozwolić sobie na trochę więcej.
Optymalizacja świetna - przy najwyższych ustawieniach, licznik FPS rzadko spadł poniżej 60.
Długość gry - przejście zajęło mi niecałe 15h wraz z wykonaniem wszystkich pobocznych misji oraz dostaw.
Fajna giera, lecz po dłuższej przerwie może być ciężko ze zmuszeniem się do powrotu do gry.
Martin von Carstein Pretorianin
Jako dodatek do mego poprzedniego komentarza:
https://www.youtube.com/watch?v=yJAN9SMcXzM&t=72s
Soundtrack, kawałki "ambient". Twórca - Solar Fields.
Jeden z najlepszych, a może najlepszy, soundtracków jakie w życiu słyszałem.
remag Konsul
Spoko gra. Aczkolwiek wyśmienitej (moim zdaniem) pierwszej części nigdy nie dorówna.
P. S.: Jakie znowu polskie napisy i dialogi skoro gra w Polsce została wydana tylko z polskimi napisami?
kupczyndas Centurion
Nie rozumiem hejtu na tą grę nie grałem w starszą część ale tą mi się podobała fabuła okej mogłaby być lepsza ale nie jest źle kupiłem za parę złoty w ps store i nie żałuję bo grało mi się przyjemnie polecam