Nadszedł wreszcie dzień, na który fani Mirror’s Edge czekali od ośmiu lat. Do sprzedaży w Polsce trafiła dzisiaj kontynuacja zatytułowana Mirror’s Edge Catalyst. Produkcja dostępna jest na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
Gracze w Stanach Zjednoczonych już od poniedziałku cieszą się grą Mirror’s Edge Catalyst, czyli kontynuacją wydanego w 2008 roku Mirror’s Edge. Teraz do zabawy wreszcie mogą dołączyć również Polacy, gdyż produkcja właśnie zadebiutowała na rodzimym rynku. Tytuł dostępny jest na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Polski oddział firmy Electronic Arts przygotował lokalizację kinową, a więc z napisami.

Na kontynuację Mirror’s Edge czekaliśmy długich osiem lat, więc nadzieje były spore. Pierwsze recenzje pokazują, że udało się je tylko częściowo spełnić. Generalnie chwalona jest grafika, system parkouru oraz klimat, a krytykowane liczne problemy techniczne, słaba fabuła oraz dosyć sztampowe wyzwania oferowane przez otwarty świat. Nasz redaktor wystawił grze ocenę 7.5.
Przypomnijmy, że Mirror’s Edge Catalyst nie jest bezpośrednią kontynuacją poprzedniej odsłony marki. Mamy tu raczej do czynienia z restartem serii, wykorzystującym lekko zmienione wersje realiów oraz postaci i niewymagającym znajomości pierwowzoru. Ponownie wcielamy się w zarabiającą na życie jako nielegalny goniec bohaterkę imieniem Faith, a tłem akcji jest dystopijne Miasto Szkła.
Gra kładzie znacznie większy nacisk na fabułę, która opowiadana jest za pomocą licznych scenek przerywnikowych generowanych przez silnik, co okazało się niezbyt trafioną decyzją z powodu słabego scenariusza. Znacznie lepsze wrażenie robi porzucenie liniowych poziomów na rzecz otwartej struktury świata. Ponadto usunięto opcję korzystania z broni palnej i zamiast tego podczas konfrontacji korzystamy wyłącznie z systemu walki wręcz, który uległ rozbudowaniu w porównaniu z pierwowzorem.
Produkcja posiada także drobne elementy sieciowe, pozwalające graczom rywalizować na punkty w ramach stale uaktualnianych rankingów oraz tworzyć własne wyzwania.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.