Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Medal of Honor: Warfighter (PC)

Medal of Honor: Warfighter

Bezpośrednia kontynuacja gry Medal of Honor, stanowiącej swoisty restart tej bestsellerowej serii strzelanin FPS, rozwijanej od 1999 roku przez koncern EA. Za powstanie gry odpowiada ponownie studio Danger Close (znane wcześniej jako EA Los Angeles).

Akcji | FPP | współczesne konflikty | FPS | wojenne | multiplayer | strzelanki

Okładka Medal of Honor: Warfighter (PC)

data premiery gry:

23paź2012

PC X360 PS3

Medal of Honor: Warfighter to gra FPS stanowiąca kontynuację wydanego w 2010 roku restartu tej klasycznej już marki. Akcja ponownie została osadzona we współczesnych realiach, a za produkcję całości odpowiada również to samo studio, czyli Danger Close.

Bohaterami gry są komandosi znani z poprzedniej części serii, jednak główną postacią, wokół której kręci się cała historia, jest Preacher, w polskiej wersji znany jako Klecha. Osią konfliktu jest PETN (pentryt) – niebezpieczna substancja wykorzystywana przez terrorystów do przeprowadzania skomplikowanych ataków. Wszystkie scenariusze zawarte w kampanii dla pojedynczego zostały oparte na rzeczywistych wydarzeniach z przeszłości. W trakcie zabawy odwiedzamy m.in. Somalię, Jemen, Bośnię czy Filipiny.

Podczas rozgrywki mamy możliwość udziału w szeroko zakrojonych operacjach wojennych, jak i akcjach przeprowadzanych na znacznie większą skalę. Jedną z nowinek dynamizujących nasze poczynania jest panel szybkich wejść, umożliwiający wejście do kolejnego pomieszczenia poprzez wyważenie drzwi, podłożenie ładunku wybuchowego lub wrzucenie granatu błyskowego. Twórcy postarali się ponadto o ulepszenie sztucznej inteligencji zarówno naszych kompanów, jak i przeciwników, a do prac nad grą zaproszono wojskowych ekspertów z całego świata, co pozwoliło jeszcze dokładniej odwzorować realia pola walki.

Tryb multiplayer pozwala nam na zabawę jedną z dwunastu dostępnych w grze najlepszych sił specjalnych świata. W doborowym towarzystwie brytyjskiego oddziału SAS czy amerykańskich SEALs znalazł się również polski GROM, a do prac nad odwzorowaniem faktycznych możliwości bojowych rodzimej ekipy zaproszono byłego członka tej grupy. Kluczową rolę w rozgrywkach sieciowych odgrywa moduł Fire Team premiujący zabawę we współpracy z partnerem i z zespołem oraz nagradzający wspólne eliminowanie wrogów, dzielenie się nabojami czy też leczenie rannego towarzysza.

Medal of Honor korzysta z silnika graficznego o nazwie Frostbite 2, znanego m.in. z Battlefielda 3. Dzięki temu możemy ujrzeć pieczołowicie wykonane otoczenie, efektownie działające dynamiczne oświetlenie oraz animacje żołnierzy na bazie sesji mocap.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 2 DVD

Ocena gry 6,5 / 10 na podstawie 3508 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,7 / 10 na podstawie 1200 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

Gry podobne do Medal of Honor: Warfighter

Klasyfikacja PEGI Medal of Honor: Warfighter

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Medal of Honor: Warfighter

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core i5 3 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 20 GB HDD, Vista/7

Recenzja gry Medal of Honor: Warfighter - GROM na froncie Call of Duty

Recenzja 29 października 2012, 12:43

Największą zaletą multiplayera są szeroko reklamowane Sekcje Ogniowe (ang. fireteams). Każda ze stron może posiadać maksymalnie 5 dwuosobowych składów. System ten wymusza drużynowe podejście do rozgrywki (samotne wilki umierają szybko i najczęściej w żałosny sposób). Bieganie w duecie premiowane jest dodatkowymi punktami za leczenie oraz uzupełnianie amunicji, a także możliwością odrodzenia się na koledze. Z tą ostatnią opcją wiąże się rewelacyjne, w moim przekonaniu, rozwiązanie problemu szybkich zgonów. Otóż Danger Close zaimplementowało pewnego rodzaju mechanizm bezpieczeństwa – oprócz czasu respawnu uwzględniono także pozycję kompana. Przykładowo, jeżeli walczy on aktualnie z jakimś wrogiem to gra nie pozwoli nam na błyskawiczny powrót. Pozostaje wtedy poczekać, aż kumpel uniknie zadymy i schowa się w jakimś miejscu, lub wybrać wyjście alternatywne, czyli tzw. „odwrót taktyczny”. Początkujący gracze unikną w ten sposób frustracji wynikającej z otrzymania kulki sekundę po wejściu na pole walki. Szkoda tylko, że twórcy zapomnieli dodać opcję zmiany sekcji w lobby – wszystko odbywa się automatycznie.

PC
X360
PS3