Blair Witch – horrorowi spece z Krakowa powracają. Najlepsze gry E3 2019 zdaniem redakcji

Jakub Mirowski

Blair Witch – horrorowi spece z Krakowa powracają

Progres, jaki w ostatnich latach zaliczyło studio Bloober Team, to prawdziwie inspirująca historia sukcesu – krakowski zespół z firmy znanej z tytułów dość pośledniej jakości przeistoczył się w specjalistów od eksploracyjnych horrorów. Jego najnowszy projekt, Blair Witch, raczej nie zrewolucjonizuje branży, niemniej w połączeniu z popularną serią filmów grozy może odnieść spory sukces – tym bardziej że dotychczasowe materiały prezentują się obiecująco.

Jako były glina ruszymy do lasu na zachodzie Stanów Zjednoczonych, by odnaleźć zaginionego chłopca. Rutynowe poszukiwania szybko przerodzą się jednak w koszmar za sprawą wiedźmy z Blair – tajemniczej istoty, która zamieszkuje mroczną puszczę. W przetrwaniu pomoże nam kamera i krótkofalówka, a także pies, któremu będziemy mogli wydawać proste polecenia. Nie zabraknie naturalnie zagrywek standardowych dla każdego horroru – jak latarka gasnąca w najmniej odpowiednim momencie czy przemykające w ciemności cienie... Obiecująco zapowiada się walka, bo choć deweloperzy nie ujawnili żadnych szczegółów, zdradzili, że będziemy musieli obejść się bez tradycyjnej broni palnej i białej.

Okiem FSM-a: Bloober Team doskonale rozumie moje gamingowe potrzeby. Tworzy ładne, nieskomplikowane gry dla jednego gracza, w których wszystko podporządkowane jest mrocznej atmosferze. Zaledwie 3 miesiące po solidnym Layers of Fear 2 ma pojawić się gra, o której nie wiedziałem, że chcę w nią zagrać. Fenomen filmu Blair Witch Project rozpoczął modę na klimaty viralowe i found footage. Sequel był beznadziejny, remake z 2016 roku interesujący, ale bez przebłysków dawnego geniuszu. No i były też trzy gry wydane niedługo po pierwszym filmie, których faktyczna jakość została dawno utopiona w morzu wspomnień. Wydaje się jednak, że gatunek chodzonego horroru jest dla tego świata idealny, a krakowska ekipa bardzo dobrze czuje się w takich klimatach. Wszystko wskazuje na to, że znowu dostaniemy bardzo ładną i mroczną produkcję, która jednak będzie zawierać więcej „gry w grze’. Zagadki powiązane z małą kamerką, obecność psiego towarzysza, możliwość odpędzania zagrożenia... Brzmi to bardzo dobrze i chciałbym otrzymać tytuł o jakości przynajmniej na poziomie pierwszego Outlasta.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

74

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Jak podobały Ci się targi E3 2019?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl