Dear Esther – Source. Najlepsze kampanie fabularne stworzone przez fanów

Marek Jura

Dear Esther – Source

  1. Baza: Source (silnik)
  2. Czy projekt ewoluował w samodzielny tytuł: tak

Dear Esther na początku miało być kawałkiem kodu stworzonym przez pracowników The Chinese Room, chcących poeksperymentować z konwencją gry w ramach projektu badawczego na Uniwersytecie w Portsmouth. Projekt ten udało się rozwinąć wykładowcy Danowi Pinchbeckowi dzięki stypendium naukowemu.

Zainteresowanie tą eksperymentalną produkcją okazało się jednak na tyle duże, że komercyjną edycją Dear Esther zajął się Robert Briscoe, były pracownik studia DICE. Koszty produkcji zwróciły się już po sześciu godzinach (!) od premiery, a gra szybko stała się najgłośniejszą niezależną pozycją początku 2012 roku. Zgarnęła przy tym całe mnóstwo nagród, udowadniając, że sukces artystyczny może iść w parze z komercyjnym. Nawet jeśli stoją za tym nie wielkie korporacje, tylko pasjonaci. A może właśnie dlatego.

Całą grę można przejść w 2 godziny. Przy czym określenie „przejść” nie jest w tym przypadku najbardziej precyzyjne. Zadanie gracza ogranicza się bowiem do wędrowania wybrzeżem i zbierania zaginionych skrawków listu, które bohater uzupełnia swoimi przemyśleniami. Co istotne, za każdym razem układają się one w inną całość. Do gracza należy połączenie tych fragmentów układanki, które otrzymał, w spójną historię. Daje to niemal nieskończoną liczbę wariantów zarówno samej opowieści, jak i jej interpretacji.

  1. Więcej o grze Dear Esther
  2. Gra dostepna jest na Steamie
The Witcher 2: Assassins of Kings

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

The Witcher 2: Assassins of Kings

PC Xbox

Data wydania: 17 maja 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.9

Gracze

9.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

59

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

Grywasz w fanowskie kampanie?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl