The Scarlet Ruins – Darkest Dungeon. Najlepsze kampanie fabularne stworzone przez fanów

Marek Jura

The Scarlet Ruins – Darkest Dungeon

  1. Gra bazowa: Darkest Dungeon
  2. Czy projekt ewoluował w samodzielny tytuł: nie

„Szkarłatne Ruiny” to jeden z najbardziej kompletnych modów do Darkest Dungeon (a tych udostępniono już w samym steamowym „warsztacie” prawie 4000). Poza całkiem nowymi questami otrzymujemy tu też bowiem niezwykle ciekawą mechanikę szkarłatnych nawyków, ewoluujących i możliwych do wzmocnienia. Najsilniejszą stroną moda jest wyrazisty, duszny klimat. Tekst, podobnie jak w przypadku podstawki, stanowi tu dodatek do warstwy audiowizualnej. Nie znaczy to jednak, że jest zupełnie nieistotny.

Twórcy nie zdecydowali się na wprowadzenie całkiem nowego regionu; questy pojawiają się w dobrze znanych miłośnikom Darkest Dungeon Ruinach (Crypts). Na początku przychodzi nam zwiedzić pozostałości po Szkarłatnej Akademii. Czekają tam na śmiałków nowi, ulepszeni przeciwnicy i odświeżone tła.

W społeczności moderskiej „Szkarłatne Ruiny” stały się wyznacznikiem jakości i zawartością, z którą każdy nowy autor próbuje zachować kompatybilność. Ta ostatnia długo zresztą była jedną z największych bolączek moderów grzebiących w kodzie Darkest Dungeon. Red Hook podeszło jednak do problemu bardzo profesjonalnie, stopniowo udoskonalając grę tak, by w końcu stała się jedną z najbardziej przyjaznych twórcom fanowskiej zawartości produkcji na rynku. Oby podobna przyszłość czekała wciąż testowane Darkest Dungeon 2.

  1. Pobierz The Scarlet Ruins ze strony Nexus Mods

Mimo że już w zeszłym roku światło dzienne ujrzało Darkest Dungeon 2, niedawno rozpoczęły się beta-testy kolejnego wielkiego moda do „jedynki”. Vermintide oferuje nowy, pełen zmutowanych szczurów region. Projekty przeciwników już robią ogromne wrażenie, a przecież prace wciąż trwają. Inną godną wzmianki zawartością dodaną do gry przez fanów jest również jeszcze niedokończone Black Reliquary – mod, który całkowicie zmienia sposób rozgrywki, na dodatek oferując rozbudowaną kampanię fabularną. Jeżeli jeszcze Wam mało, wypróbujcie też Town Wars z wyrazistym głównym questem oraz House of the Witch, gdzie wskrzesicie poległych bohaterów.

The Witcher 2: Assassins of Kings

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

The Witcher 2: Assassins of Kings

PC Xbox

Data wydania: 17 maja 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.9

Gracze

9.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

59

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

Grywasz w fanowskie kampanie?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl