4. Ghost of Tsushima. Gry 2020 roku według redakcji GRYOnline.pl

4. Ghost of Tsushima

  1. Data premiery: lipiec 2020
  2. Gatunek: przygodowa gra akcji
  3. Platforma: PS4

Po kilku latach rozwijania serii InFamous Sucker Punch Productions postawiło na zupełnie nową markę i raczej unikany przez zachodnich deweloperów orientalny klimat. Efektem był tytuł, na który fani Ubisoftu czekali od wielu lat – swoiste Assassin’s Creed w Japonii. Tyle że pod pewnymi względami nawet lepsze od sagi o niekończącej się tajnej wojnie asasynów i templariuszy.

W „Duchu Cuszimy” trafiamy na tytułową wyspę, w sam środek XIII-wiecznej mongolskiej inwazji. Już w prologu jako jeden z nielicznych miejscowych samurajów staramy się odeprzeć potężną wrogą armię i ponosimy sromotną klęskę. Liżąc rany, główny bohater, będący jednym z nielicznych ocalałych z masakry, staje przed dylematem – kontynuować szlachetną walkę i skazać na porażkę siebie oraz swoją małą ojczyznę czy zmienić reguły gry. Poświęcić honor w imię zwycięstwa. I właśnie wokół tegoż dylematu zbudowano prostą, acz mocno wciągającą historię.

Prawdziwą siłą Ghost of Tsushima nie jest jednak fabuła, a cudownie wykreowany wycinek feudalnej Japonii, pełen plastycznych kolorów i doskonale wpisujących się w założenia rozgrywki, nienatrętnych aktywności pobocznych. Siłą gry jest też niesamowity system walki, oferujący tony satysfakcji i pozwalający odczuć potęgę samurajskiej stali. „Duch Cuszimy” nie jest po prostu japońskim Assassin’s Creed – jest najlepszym Assassin’s Creed.

  1. Więcej o grze Ghost of Tsushima
  2. Recenzja gry Ghost of Tsushima – wspaniałe pożegnanie PS4
  3. Ghost of Tsushima przekonało mnie, że Wiedźmin 4 nie powinien być RPG
Assassin's Creed: Valhalla

Assassin's Creed: Valhalla

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 10 listopada 2020
Assassin's Creed: Valhalla - Encyklopedia Gier
7.2

GRYOnline

6.8

Gracze

7.0

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

136

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Jak oceniasz Cyberpunka 2077?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl