3. A Plague Tale: Requiem – rodzeństwo kontra szczury. Najbardziej wyczekiwane gry 2022 - wybór redakcji

- Gry 2022 roku, na której najbardziej czekamy. Wybór redakcji GRYOnline.pl
- 14. Bayonetta 3 – exclusive Switcha do pozazdroszczenia
- 13. Gran Turismo 7 – Sony w końcu ma wyścigi
- 12. Atomic Heart – BioShock po radziecku
- 11. Stray – kocie sprawy i cyberpunk
- 10. Horizon: Forbidden West – mechaniczne dinozaury w San Francisco
- 9. Starfield – Skyrim w kosmosie
- 8. Dying Light 2 – zombie i parkour z wyborami
- 7. Baldur’s Gate 3 – kultowe RPG wraca
- 6. Stalker 2: Heart of Chernobyl – powrót do Zony
- 5. Final Fantasy XVI – saga trwa dalej
- 4. Hogwarts Legacy – być uczniem w szkole marzeń
- 3. A Plague Tale: Requiem – rodzeństwo kontra szczury
- 2. Elden Ring – Soulsy w otwartym świecie
- 1. God of War: Ragnarok – boy, boy?
3. A Plague Tale: Requiem – rodzeństwo kontra szczury

- Premiera: 2022
- Gatunek: gra akcji TPP
- Producent: Asobo Studio
- Platformy: PC Windows, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Nintendo Switch
O czym będzie A Plague Tale: Requiem?
Dokładnie nie wiadomo, ale sequel dobrze przyjętego A Plague Tale: Innocence znowu zabierze nas do średniowiecznej Europy z XIV wieku, niedługo po zakończeniu wydarzeń z pierwszej części cyklu. Ponownie spotkamy dwójkę wspaniałych bohaterów: Amicię i jej braciszka o imieniu Hugo, którzy raz jeszcze będą musieli stawić czoła przeciwnościom losu w nękanej przez zarazę Francji. A Plague Tale: Requiem pozostanie skradanką z zagadkami logicznymi, ale tym razem Amicia będzie też mogła używać zabójczej kuszy. Ogromne zagrożenie nadal mają stanowić stada szczurów, których ujrzymy na ekranie jeszcze więcej i w jeszcze lepszej jakości.
Dlaczego czekamy?
Pierwsza część szturmem podbiła serca graczy. I to nie generowanymi na ekranie hordami szczurów, z czego producenci byli szczególnie dumni, tylko przede wszystkim cudowną dwójką bohaterów – rodzeństwa po przejściach, którego wzajemna relacja została fantastycznie pokazana w grze. Czuliśmy się niemal osobiście odpowiedzialni za bezpieczeństwo chłopca, grając jako Amicia. Pozycja ta mogła też pochwalić się przepiękną grafiką, muzyką i ciekawą historią, która wciągała i którą można było ukończyć w rozsądnym czasie. Studiu Asobo bez wielkiego szumu marketingowego udało się dostarczyć rewelacyjną grę, która mocno wszystkich zaskoczyła. Liczmy, że sequel powtórzy ten sukces.