Silent Hill 2 – „poturbowało moją psychikę”. 10 najlepszych gier 2001 roku
- Grand Theft Auto III – „Kto zagrozi GTA3? Horyzont jest pusty”
- Silent Hill 2 – „poturbowało moją psychikę”
- Operation Flashpoint: Cold War Crisis – „mało znana grupa developerska z Czech spłodziła pierwszy prawdziwy symulator żołnierza”
- Gothic – „mocny pretendent do tytułu rolepleja roku”
- Max Payne – „bolesna jazda na maxa”
- Tom Clancy's Ghost Recon – „spełnienie marzeń o udoskonalonej i rozbudowanej Rainbow Six”
- Return to Castle Wolfenstein – „jeśli dysponujesz niezłym łączem, nie znajdziesz nic lepszego”
- Black & White – „gra olbrzymia, kryjąca całe mnóstwo niespodzianek”
- Ico – „wymaga wrażliwości, opiekuńczości i garści szarych komórek”
- Devil May Cry – „pojawi się mnóstwo jej klonów, ale żaden mu nie dorówna”
- Honorowe wzmianki
Silent Hill 2 – „poturbowało moją psychikę”
Data premiery: 25 września
Producent: Team Silent
Gatunek: horror TPP
Platformy: PlayStation 2, Xbox
Grałem w demo Silent Hill 2. I mówię teraz zupełnie poważnie. Jestem gotów się założyć, że ktoś umrze ze strachu, grając w tę grę. Dochodzimy do granicy, proszę państwa. (…) Już czujesz, że nie chcesz grać w Silent Hill 2. Ale będą się z ciebie śmiać, jesteś ciekaw, powodów jest tysiąc, więc katujesz się dalej. (…) Siedzę jeszcze przez minutę nie wstając od konsoli. Demo Silent Hill 2 poturbowało moją psychikę. Jest jak wielki walec drogowy. I jedna myśl… Pełna wersja. Chcę w nią zagrać, Chcę zobaczyć, na ile mnie stać.
Recenzja gry Silent Hill 2, Neo Plus nr 37, 38, ocena: 9/10
Jeśli ktoś nie miał szansy zaznajomić się z drugą częścią cyklu Silent Hill 2 w okresie premiery gry na PlayStation 2 lub rok później na pecetach, może to zrobić teraz w zupełnie nowej jakości, którą zawdzięczamy studiu Bloober Team. Polacy nie bez powodu dostali zadanie stworzenia remake’u właśnie „dwójki”, bo uchodzi ona za dzieło kultowe i jest jedną z najlepszych gier wszech czasów. Zachwyty nie dotyczą jednak gameplayu, w którym zabrakło wartkiej akcji czy wyrafinowanych mechanik walki, jak w Resident Evil.
Silent Hill 2 stawiał wszystko na klimat i fabułę. Zrezygnowano całkowicie z kontynuowania wątków satanistycznego kultu z „jedynki”. Druga część miała nowych bohaterów i zupełnie odrębną historię, która okazała się melancholijną, mocno przygnębiającą opowieścią o miłości, traumie i poczuciu winy. W grze nie brakowało niepokojącej symboliki, kontrowersyjnych wątków pobocznych poruszających tematy tabu, a spekulacje na temat znaczeń różnych wydarzeń czy postaci trwają do dziś. W 2001 roku Silent Hill 2 przecierał szlaki grom z naprawdę poważną i dojrzałą historią.

