Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 2 lipca 2017, 11:30

Cyberpunks Not Dead, czyli w co zagrać czekając na Cyberpunk 2077

Konwencja cyberpunku przeżywa obecnie renesans. Wprawdzie hollywoodzki Ghost in the Shell nie był aż takim sukcesem, a na produkcję CD Projekt RED przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, ale gracze i tak mają w czym wybierać.

Spis treści

Dex, czyli Deus Ex na platformowo

Tu i tam reklamowano Dexa jako przystawkę przed nadchodzącym Deus Ex: Mankind Divided i wciąż-oczekiwanym-dziełem-CD-Projekt-RED. To trochę niesprawiedliwe postawienie sprawy, bowiem „indyk” czeskiego studia Dreadlocks zasługuje na potraktowanie go jak pełnowartościowej produkcji.

Niepozorne szaty dwuwymiarowej side-scrollowanej platformówki kryją całkiem rozbudowane dzieło, sprytnie omijające ograniczenia wynikające z przyjętej formuły. Dex jest bowiem udanym miksem dwuwymiarowej gry akcji i RPG. Bierzemy udział w nieliniowej rozgrywce, w której na ostateczny rezultat wpływ mają zarówno wybory fabularne, jak i dobór naszych umiejętności. Możemy dość swobodnie przemierzać miasto i decydować o sposobie wykonywania misji.

Dex pozwala zarówno na kombinowanie z urządzeniami i unikanie bezpośredniej walki, jak i na sięgnięcie po ciężkie argumenty definitywnie rozwiązujące sprawę. Oczywiście musimy wtedy liczyć się z konsekwencjami.

Historia nie wybija się ponad standardy cyberpunkowej konwencji, ale całkiem zgrabnie i zręcznie je wykorzystuje, gdy przychodzi do szczegółów. Nasza postać musi stawić czoła rosnącej w siłę sztucznej inteligencji, czerpiącej wiedzę z zasobów sieci, do której w przedstawionej w grze przyszłości podłączeni będą... cóż – wszyscy.

Gra czerpie z neonowej estetyki lat 80. i klasyki cyberpunku. Przemierzając kolejne lokacje, możemy podziwiać ręcznie rysowane tła i wykonane z dużą starannością postacie. Słowem, tytuł ten przypadnie do gustu zarówno miłośnikom niebanalnych platformówek, jak i fanom ponurych wizji przyszłości.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Obecnie jest szefem działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

Cyberpunk 2077 jest hitem, bo robi go CD Projekt RED
Cyberpunk 2077 jest hitem, bo robi go CD Projekt RED

Istnieje niewielka grupa studiów, które dla graczy stały się absolutnym gwarantem jakości i choćby tworzyły produkcje w skrajnie niszowej tematyce, są w stanie wykreować gigantyczne zainteresowanie nimi. Takim studiem stało się już CD Projekt RED.

Memy z Cyberpunka 2077 - jak Keanu Reeves i CDPR podbili internet
Memy z Cyberpunka 2077 - jak Keanu Reeves i CDPR podbili internet

Keanu Reeves to jeden z najbardziej lubianych aktorów z Hollywood, a Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej oczekiwanych gier wideo. Co mogło powstać z ich połączonych mocy? Memy, dużo memów. Postaraliśmy się znaleźć te najlepsze.

Antyutopia w kolorach tęczy – analiza trailera gry Cyberpunk 2077
Antyutopia w kolorach tęczy – analiza trailera gry Cyberpunk 2077

Przedstawiony wczoraj podczas konferencji Microsoftu zwiastun gry Cyberpunk 2077 wywołał mieszane reakcje. Wielu graczom nie spodobała się wizja bardziej żywego, kolorowego miasta – ale czy aby na pewno kłóci się ono z założeniami nurtu?