Dex, czyli Deus Ex na platformowo. W co zagrać czekając na Cyberpunka 2077

Hubert Sosnowski

Dex, czyli Deus Ex na platformowo

Tu i tam reklamowano Dexa jako przystawkę przed nadchodzącym Deus Ex: Mankind Divided i wciąż-oczekiwanym-dziełem-CD-Projekt-RED. To trochę niesprawiedliwe postawienie sprawy, bowiem „indyk” czeskiego studia Dreadlocks zasługuje na potraktowanie go jak pełnowartościowej produkcji.

Niepozorne szaty dwuwymiarowej side-scrollowanej platformówki kryją całkiem rozbudowane dzieło, sprytnie omijające ograniczenia wynikające z przyjętej formuły. Dex jest bowiem udanym miksem dwuwymiarowej gry akcji i RPG. Bierzemy udział w nieliniowej rozgrywce, w której na ostateczny rezultat wpływ mają zarówno wybory fabularne, jak i dobór naszych umiejętności. Możemy dość swobodnie przemierzać miasto i decydować o sposobie wykonywania misji.

Dex pozwala zarówno na kombinowanie z urządzeniami i unikanie bezpośredniej walki, jak i na sięgnięcie po ciężkie argumenty definitywnie rozwiązujące sprawę. Oczywiście musimy wtedy liczyć się z konsekwencjami.

Historia nie wybija się ponad standardy cyberpunkowej konwencji, ale całkiem zgrabnie i zręcznie je wykorzystuje, gdy przychodzi do szczegółów. Nasza postać musi stawić czoła rosnącej w siłę sztucznej inteligencji, czerpiącej wiedzę z zasobów sieci, do której w przedstawionej w grze przyszłości podłączeni będą... cóż – wszyscy.

Gra czerpie z neonowej estetyki lat 80. i klasyki cyberpunku. Przemierzając kolejne lokacje, możemy podziwiać ręcznie rysowane tła i wykonane z dużą starannością postacie. Słowem, tytuł ten przypadnie do gustu zarówno miłośnikom niebanalnych platformówek, jak i fanom ponurych wizji przyszłości.

NieR: Automata

NieR: Automata

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 23 lutego 2017

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

7.9

Gracze

8.7

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

22

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl