Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut. W co zagrać czekając na Cyberpunka 2077

Hubert Sosnowski

Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut

Shadowrun Returns było jednym z pierwszych crowdfundingowych sukcesów zwiastujących powrót klasycznych RPG. Po tym wydarzeniu nastał czas takich tytułów jak Pillars of Eternity czy Divinity: Original Sin. Sama gra okazała się... po prostu niezła. Spotkała się z całkiem ciepłym przyjęciem, ale wytknięto jej też sporo braków (między innymi okropny system zapisu).

Na szczęście odniosła na tyle duży sukces, że studio Harebrained Schemes wydało następne częściDragonfall i Hong Kong. Ciekawsze, bardziej dopracowane. Pierwszy z wymienionych tytułów cieszy się minimalnie lepszą opinią, ale w sumie wybór był trudny. Oba są bowiem bardzo porządnymi RPG, które miłośnicy gatunku mogą z dumą stawiać na wirtualnej półce.

Shadowrun przenosi nas do uniwersum, gdzie cyberpunk miesza się z fantasy. Po oplecionych siecią internetu metropoliach wędrują zarówno ludzie, jak i orki, elfy czy krasnoludy. Wszyscy oni próbują odnaleźć się w świecie, w którym technologia walczy o lepsze z magią i nikogo nie dziwi obecność miejskiego szamana mierzącego się z robotami strażniczymi.

Dragonfall, podobnie jak poprzednia i następna odsłona cyklu, jest klasycznym, dwuwymiarowym RPG z turowym systemem walki, opartym na znanym settingu. Tworzymy tu bohatera, tytułowego shadowrunnera, pakującego się między tryby machiny kontrolowanej przez możnych tego świata, zbieramy drużynę i ruszamy w wielką, miejską dżunglę. W przeciwieństwie do Returns mamy tu naprawdę ciekawych towarzyszy, więcej gadżetów i drobnych usprawnień.

Shadowrun: Dragonfall to gratka dla tych, którzy uwielbiają dość klasyczne podejście do gatunku, ale potrzebują innej konwencji niż wyeksploatowane fantasy.

NieR: Automata

NieR: Automata

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 23 lutego 2017

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

7.9

Gracze

8.7

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

22

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl