Zespół odpowiedzialny za Infamousa początkowo chciał stworzyć „superbohaterskie Animal Crossing”. Kultowe gry, które miały być czymś zupełnie innym

Jakub Mirowski

Zespół odpowiedzialny za Infamousa początkowo chciał stworzyć „superbohaterskie Animal Crossing”

Okej, zdaję sobie sprawę, że stawianie Infamousa (i – umówmy się – także Far Crya) w jednym szeregu z wszystkimi poprzednimi tytułami to co najmniej lekkie nadużycie, ale nie mogłem się powstrzymać, by o tym nie wspomnieć. Przygotujcie się na szok: jedna z pierwszych wersji tej efekciarskiej gry akcji była czymś, co sami deweloperzy określali mianem... superbohaterskiego Animal Crossing. Główny bohater Cole, który w finalnym produkcie był zwyczajnym kurierem, przez przypadek uzyskującym dostęp do mocy władania elektrycznością? Zamiast niego Sucker Punch miało zamiar kazać nam wskoczyć w buty dewelopera budowlanego, zajmującego się przy okazji ściganiem przestępców.

Szczerze mówiąc, Empire City przydałoby się troszeczkę deweloperskiej ręki. - Arcydzieła ślepym trafem - legendarne gry, które miały być czymś całkowicie innym - dokument - 2021-08-22
Szczerze mówiąc, Empire City przydałoby się troszeczkę deweloperskiej ręki.

Ta wersja Infamousa też skupiała się na walce i eksploracji, pomaganiu zwyczajnym obywatelom i obijaniu facjat złoczyńcom, ale jej ważnym elementem miało być również planowanie przestrzeni. Ot – wsadź morderczego klauna za kratki nocą, a za dnia decyduj, gdzie wybudować stadion godny miejskiej drużyny bejsbolowej.

Przez całe sześć miesięcy producenci ze studia Sucker Punch pracowali nad czymś, co można określić jedynie jako „city sim akcji”. Wkrótce jednak porzucili ten pomysł i skupili się wyłącznie na wybuchowych supermocach, a Infamous okazał się naprawdę solidnym tytułem. Ale niektórzy pewnie do tej pory zadają sobie ważkie pytanie: jak wyglądałby świat, gdyby Superman miał magisterkę z planowania przestrzennego?

Halo: Combat Evolved

Halo: Combat Evolved

PC Xbox

Data wydania: 15 listopada 2001

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

7.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

51

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Chcielibyście zobaczyć pierwotne pomysły na te gry w akcji?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl