Fable – zdradzanie wiernych żon. 10 okrutnych rzeczy, jakie zrobiliśmy NPC-om

Karol Laska

Fable – zdradzanie wiernych żon

Miłość niejedno ma imię. - 10 okrutnych rzeczy, jakie gracze zrobili NPC-om w grach - dokument - 2020-07-22
Miłość niejedno ma imię.

Parę słów o grze

Nie dajcie się zwieść baśniowej estetyce Fable, bowiem jest to prawdziwa szkoła życia. Zaczynamy jako dzieciak, który ledwie potrafi unieść cięższy od niego oręż, by skończyć jako starzec cierpiący na bóle pleców i z trudem radzący sobie z dźwiganiem miecza. Tylko i wyłącznie nasze decyzje mają wpływ na to, kim się staniemy, a poza klasyczną dla gatunku action RPG walką musimy też odnaleźć się w społeczeństwie. Gra w pierwotnej wersji wyszła na Xboksa pierwszej generacji, by potem ukazać się w odświeżonej edycji (o podtytule The Lost Chapters) na komputerach osobistych.

Typ okrucieństwa

Nie ma żadnych przeciwwskazań do tego, by prowadzić spokojne i szlachetne życie w krainie Albionu. Jak jednak dobrze wiemy, człowiek jest istotą słabą i łatwo ulega pokusie. Twórcy gry pozwalają na budowanie relacji z NPC, a w szczególnych przypadkach może nawet dojść do zawarcia małżeństwa. Opcja ta potrafi być przez graczy nadużywana.

Ograniczenie się do jednej żony wydaje się rzeczą naturalną. Niektórzy marzą jednak o całym haremie, ale to niemożliwe ze względu na konserwatywne wartości, jakie wyznają postacie w tej grze. Istnieją więc trzy wyjścia. Po pierwsze, można ożenić się w kilku różnych wioskach i mieć równocześnie parę związków (limit jednoczesnych małżeństw wynosi pięć). Po drugie, można zabić swoją pierwszą małżonkę, jeśli się nam ona znudzi. Po trzecie, można oszczędzić sobie ślubu i ograniczyć się do flirtu, obiecując swojej drugiej połówce złote góry. Okrutne i seksistowskie – takie właśnie jest Fable.

O AUTORZE

Nie znęcam się za specjalnie nad NPC. Za bardzo skupiam się na fabule gry i nie chcę psuć sobie immersji, zabijając losowych gapiów na ulicy. Co innego, gdy mechanika rozgrywki wymusza nękanie innych postaci. Wtedy daję się ponieść fali. Nieobce mi wszelkie Doomy, Postale czy nawet głupi Goat Simulator. Nie wspominając o absolutnej klasyce, opowiadającej o prawdziwej złośliwości, czyli o Sąsiadach z piekła rodem (oj, grało się za dzieciaka). Okej, wychodzi na to, że czasem lubię się powyżywać. Żadne ze mnie niewiniątko, idę dalej tłuc gangsterów w Hotline Miami.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 26 października 2018

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

43

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

To jakim typem łobuza jesteście w grach? Nikomu nie powiemy!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-07-23
20:32

AIDIDPl Legend

AIDIDPl

Ja w GTA IV brałem dziwki z ulicy i stawałem na krawędzi przepaści albo mostu od drzwi pasażera i po wszystkim, po zapłacie ona wychodziła z auta prosto w przepaść i ginęła a ja zbierałem forsę z ziemi.

Komentarz: AIDIDPl
2020-07-23
23:15

skitelsy Junior

Te wszystkie okrucieństwa które robiliście biednym NPC proszę zrobić Micah'owi Bellowi. Dziękuje.

Komentarz: skitelsy
2020-07-24
08:35

mastarops Generał

mastarops
😈

W starych RPG gdzie mozna było wpisywać tekst mówiłem NPC że są tylko postaciami z gry, są jedną z dziesiątek tysięcy kopi kodu, ich mazenia, rodzina, znajomi nie znaczą nic, że w każdej chwili mogę ich usunąć, ale nie zrobię tego bo bawi mnie ich cierpienie.

Komentarz: mastarops
2020-07-24
17:00

HETRIX22 Legend

HETRIX22

O jeju shadow of war to jeden z najlepszych gier w których można dopuszczać się nieoczekiwanych przez twórców okrucieństw. Uwielbiałem zmuszać braci krwi do walki między sobą, albo zabijać sobie poddanych jeńców wojennych po zdobyciu fortecy, albo targać jedynego orka jakiego postanowiłem oszczędzić przez pustynię, czasami pozwalalem mu trochę uciec by potem strzałą z daleka strzelić mu w stopę by nie mógł dalej biec, na końcu zaciągałem go nad clif gdzie nad przepaścią podrzynalem gardło tak że ciało samo w bezładzie spadało w dół. To tylko jeden przykład, tam można się świetnie bawić w bycie tyranem

Komentarz: HETRIX22
2020-07-24
17:11

HETRIX22 Legend

HETRIX22

Gra prototype i prototype 2 była też spoko pod tym względem. Można było wziąć przechodnia i zrzucić z najwyższego wieżowca, albo wszczepić mu wirusa i wypuści do innych przechodniów wtedy po jakimś czasie eksploduje od środka i pochłania innych niewinnych, albo brało się nieszczęśnika z bezpiecznej strefy i hordy zombie zostawiało się go samemu sobie i obserwowało jak próbuje przetrwać, ehhh to były czasy

Komentarz: HETRIX22

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl