W marcu rynek amerykański zdominowały Pokemony
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z marcowych wyników amerykańskiego rynku gier. Zgodnie z przewidywaniami bezkonkurencyjne okazały się Pokemony.
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z marcowych wyników amerykańskiego rynku gier. Zgodnie z przewidywaniami bezkonkurencyjne okazały się Pokemony.

W marcu w USA zadebiutowało 3DS.
W zeszłym miesiącu Amerykanie zakupili gry i sprzęt konsolowy za łączną sumę 1,58 miliarda dolarów, co stanowi spadek o 4% w porównaniu do marca 2010 roku. O 12% wrosła natomiast sprzedaż samego sprzętu osiągając poziom 495 mln dolarów. Konsola przenośna Nintendo DS była marcowym liderem z wynikiem 460 tysięcy sztuk. Natomiast jej następcę, czyli 3DS, zakupiło niecałe 400 tysięcy osób. Microsoft pochwalił się, że w domach Amerykanów wylądowało 433 tysięcy nowych Xboksów 360, co stanowi wzrost o 28% w porównaniu do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym. Niestety Sony nie było skłonne podzielić się konkretnymi liczbami i ograniczyło się do stwierdzenia, że sprzedaż sprzętu marki PlayStation zanotowała dwucyfrowy wzrost procentowy.
Wielkim przegranym marca była konsola Wii, która osiągnęła wynik 290 tysięcy egzemplarzy. Jest to mocny spadek w porównaniu z lutowymi 454 tysiącami.

Najnowszy Pokemon zakasował konkurencję.
Sprzedaż samych gier przyniosła 791 milionów dolarów, czyli o 15% mniej niż w marcu 2010 roku. Powodem tego była niewielka liczba nowych przebojów. Dla porównania we wspomnianym okresie zadebiutowały takie gry jak Final Fantasy XIII, Battlefield: Bad Company 2 oraz God of War 3.
Największą popularnością wśród kupujących cieszyły się następujące tytuły:
# | Gra: | Wydawca: | Platformy: |
1. | Pokemon White | Nintendo | Nintendo DS |
2. | Pokemon Black | Nintendo | Nintendo DS |
3. | Homefront | THQ | Xbox 360, PS3, PC |
4. | Dragon Age II | Electronic Arts | Xbox 360, PS3, PC |
5. | Call of Duty: Black Ops | Activision Blizzard | Xbox 360, PS3, Nintendo DS, Wii, PC |
6. | Lego Star Wars III: The Clone Wars | LucasArts | Wii, Xbox 360, Nintendo DS, PS3, 3DS, PSP, PC |
7. | Crysis 2 | Electronic Arts | Xbox 360, PS3, PC |
8. | NBA 2K11 | Take-Two | Xbox 360, PS3, PS2, Wii, PSP, PC |
9. | MLB 11: The Show | Sony | PS3, PSP, PS2 |
10. | Fight Night Champion | Electronic Arts | Xbox 360, PS3 |

Gracze
Komentarze czytelników
komenty Senator
Niewielka liczba nowych przebojow? A Crysis 2, Dragon Age 2, czy wlasnie Homefront? Nie mowie, ze to dobre gry byly, ale sprzedaly sie w duzych nakladach, byly niezle rozreklamowane itd.
Mortalking Senator

Czyli Bulletstorm przeszedł bez echa z USA mimo tak dużej kampani marketingowej.
Seltaeb47 Centurion

Jak zobaczyłem Homefronta tak wysoko, to aż się nie mogłem opędzić od uśmiechu. :) Jakby na to nie patrzeć, kampania im się powiodła, a szczególnie w Ameryce - w sumie nic nie wskazywało na to, że to będzie raczej mierny jakościowo tytuł, a tak naprawdę wszyscy skupiali się na tej całej otoczce fabularnej okupowanego USA. Widać, że "walka o ojczyznę" ich przyciągneła. ;)
zanonimizowany425253 Generał
Xboks 360 w USA lepiej się sprzedaje niż rok temu, na następną generację jeszcze trzeba będzie poczekać sporo czasu jak widać ludziom ciągle wystarczy to co oferują obecne konsole.
zanonimizowany681188 Konsul
Nie tylko na rynku dominują pokemony :p