Uznany kompozytor twórcą ścieżki dźwiękowej Dante's Inferno

Dante’s Inferno po początkowych kontrowersjach i niezbyt zachęcających zapowiedziach zaczęło przekonywać do siebie coraz większą grupę graczy. Stało się tak m.in. za sprawą najnowszych filmów z rozgrywki zwiastujących niezwykle efektowną zabawę. Okazało się jednak, że twórcy Dante’s Inferno mają w rękawie jeszcze niejednego asa.

Piotr Doroń

Dante’s Inferno po początkowych kontrowersjach i niezbyt zachęcających zapowiedziach zaczęło przekonywać do siebie coraz większą grupę graczy. Stało się tak m.in. za sprawą najnowszych filmów z rozgrywki zwiastujących niezwykle efektowną zabawę – dokonań Visceral Games mogą pozazdrościć sami twórcy serii God of War. Okazało się jednak, że deweloperzy Dante’s Inferno mają w rękawie jeszcze niejednego asa.

Uznany kompozytor twórcą ścieżki dźwiękowej Dante's Inferno - ilustracja #1

Jest nim osoba głównego kompozytora oprawy muzycznej, zagrzewającej nas do boju z bestiami z piekła rodem. Mianowicie, autorem ścieżki dźwiękowej do Dante’s Inferno jest Garry Schyman, wielokrotnie nagradzany twórca, mający w swoim dorobku m.in. fenomenalny soundtrack do przygodowej gry akcji BioShock. Sam Schyman określa współpracę z Visceral Games mianem wyjątkowego doświadczenia.

Tworzenie muzyki do Dante’s Inferno było zdecydowanie jednym z najciekawszych wyzwań w całej mojej karierze ”, powiedział kompozytor. „By stworzyć coś nowego, zaskakującego i pasującego starałem się kilkukrotnie przemyśleć każdy fragment pisanej przeze mnie muzyki. Było to jedno z najbardziej kreatywnych doświadczeń w mojej karierze ”.

Z informacji udostępnionych przez firmę Electronic Arts, wydawcę Dante’s Inferno, wynika, że ścieżka dźwiękowa została nagrana w legendarnych londyńskich studiach Abbey Road, przy wsparciu orkiestry symfonicznej. Efekt pracy Schymana i wspierających go muzyków będziemy mogli zakupić również w formie soundtracka nagranego na płytę CD. Wydawnictwo trafi do sprzedaży na początku 2010 roku.

Dante’s Inferno zostanie wydane w wersjach konsole Xbox 360, PlayStation 3 i przenośne PSP. Amerykański debiut produkcji odbędzie się 9 lutego 2010 roku. Trzy dni później dzieło autorów rewelacyjnego Dead Space zawita również do Europy. Electronic Arts nie planuje póki co wprowadzania do sprzedaży edycji pecetowej. Kilkukrotnie spekulowano co prawda o takiej możliwości, lecz jak dotąd plotki nie zostały oficjalnie potwierdzone.

Wiemy natomiast, że na podstawie wirtualnej adaptacji średniowiecznego dzieła Boska komedia autorstwa Dante Alighieri powstanie pełnometrażowy film. Sama produkcja doczeka się być może dwóch kolejnych części – wszak oryginalne dzieło literackie było niezwykle wciągającym tryptykiem. Odpowiedź na te pytanie – i jeszcze kilka innych – poznamy zapewne w przeciągu kilku-kilkunastu najbliższych tygodni.

Dante's Inferno

Dante's Inferno

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 5 lutego 2010

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

7.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-09-10
15:28

dresX94 Senator

Franek ale jak kopiować to od najlepszych:P Bardzo czekam na tę grę

Komentarz: dresX94
2009-09-10
18:03

zanonimizowany575374 Generał

To nie jest kopia. Śmieszne. Jakby było kopią to byś biegał Kratosem i zabijał bogów. Ta gra czerpie pomysły z GoW, a nie jest kopią. To różnica. Nie lubię nazywania tej gry w taki sposób. Gra się dla mnie zapowiada jeszcze ciekawiej, niż GoW. Wolę klimaty piekielne, a nie mitologiczne. Książki o piekle też mi się zawsze bardziej podobały niż te o minotaurach itp. W dodatku, czy najlepszy slasher to też może być dyskusyjne :) Sam mam oba GoWy i trochę się zdenerwowałem jak grałem w 2 i na końcu pisze mi, że mam czekać na kontynuacje, ale wolałem zawsze PoPy i dla mnie to one były najlepsze :) Innym zaś podoba się Devil May Cry który też jest dla mnie fajny, a to ze względu na to, że demony itp, ale jednak GoW był dla mnie minimalnie lepszy.

PS. Nie pisze to posiadacz X360, tylko jako posiadacz zabawek od Sony i Nintendo.

Pozdrawiam.

Komentarz: zanonimizowany575374
2009-09-10
19:35

andrzej1 Senator

Czemu ta gra nie wychodzi na PC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????? :-////////

Komentarz: andrzej1
2009-09-10
22:10

Djas Generał

W takim razie muzyka będzie mocną strona tej gry, tylko szkoda że nie wyjdzie na PC.

Komentarz: Djas
2009-09-19
12:35

LordVader1 Generał

Dobrze, że taki dobry kompozytor tworzy muzykę do Dante's Inferno. Mam nadzieję, że będzie na PC.

Komentarz: LordVader1

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl