Ujawniono Firefall - efekt współpracy byłych pracowników Blizzarda i projektanta Tribes

Duke Nukem Forever nie był jedyną strzelaniną ujawnioną na tegorocznym PAX. Również zespół Red 5 uznał tę imprezę za doskonałą okazję do wypuszczenia pierwszych informacji na temat gry Firefall i potężnym błędem byłoby ich przeoczenie w całym tym zamieszaniu spowodowanym powrotem księcia.

Adrian Werner

Duke Nukem Forever nie był jedyną strzelaniną ujawnioną na tegorocznym PAX. Również zespół Red 5 uznał tę imprezę za doskonałą okazję do wypuszczenia pierwszych informacji na temat gry Firefall i potężnym błędem byłoby ich przeoczenie w całym tym zamieszaniu spowodowanym powrotem księcia.

Ujawniono Firefall - efekt współpracy byłych pracowników Blizzarda i projektanta Tribes - ilustracja #1

Akcja gry toczyć się będzie w świecie odległej przyszłości, którego historia naznaczona jest niekończącymi się konfliktami pomiędzy żądnymi władzy frakcjami. Większości waśni kres położyło dopiero przybycie rasy bezwzględnych obcych znanych jako Melding. Od kompletnej zagłady uratowało nas odkrycie technologii generującej niemożliwe do spenetrowania przez kosmitów pole energetyczne. Niestety, zasięg urządzeń tego typu jest niewielki, co zmusiło ludzkość do życia w małych grupach ulokowanych na niewielkich obszarach. Potężnie uzbrojeni żołnierze regularnie opuszczają te bezpieczne schronienia, by szukać nowych terenów, surowców i technologii. Co gorsza, na ich życie dybią nie tylko obcy, ale również członkowie wrogiej frakcji zwani Wybranymi (Chosen).

Firefall zapowiadany jest jako wieloosobowa strzelanina koncentrująca się na współpracy między graczami. Twórcy chwalą się sieciową kampanią osadzoną w dużym, otwartym świecie. Na raz w bitwach będzie mogło brać udział kilkaset osób, a wraz z postępami w grze rozwijać się mają charakterystyki naszego bohatera oraz możliwości wykorzystywanego przez niego sprzętu. Oczywiście, autorzy obiecują również wiele różnorodnych klas postaci oraz trybów zabawy. Nie zabraknie zarówno rozgrywek kooperacyjnych przeciwko komputerowi, jak i potyczek z żywymi przeciwnikami.

Ujawniono Firefall - efekt współpracy byłych pracowników Blizzarda i projektanta Tribes - ilustracja #2

Gra opierać się ma na zdobywającym ostatnio coraz większą popularność modelu darmowym z dodatkiem mikropłatności. Oficjalna premiera zapowiadana jest na czwarty kwartał 2011 r. Ruszyła już oficjalna strona, gdzie możecie zgłosić chęć wzięcia udziału w beta testach, które mają się zacząć pod koniec tego roku. Warto również obejrzeć bogatą galerię screenów i artworków i zapoznać się z dwoma pierwszymi filmikami:

Za produkcję gry odpowiada Red 5 Studios, czyli firma założona przez byłych pracowników Blizzarda, takich jak Mark Kern (naczelny szef zespołu, który stworzył World of Warcraft) oraz William Petras (dyrektor artystyczny przy World of Wacraft). Co więcej, głównym projektantem Firefall jest Scott Youngblood, który pełnił tę samą funkcję przy dwóch pierwszych częściach cyklu Tribes. Teraz już wiecie skąd w grze wzięły się jetpacki. Dodatkową ciekawostką jest fakt, żegra korzysta z silnika graficznego Offset. Jako, że jego twórcy zostali zwolnieni, a ich projekt skasowany Firefall będzie jedyną okazją by zobaczyć tę technologię w akcji.

Ujawniono Firefall - efekt współpracy byłych pracowników Blizzarda i projektanta Tribes - ilustracja #3
Ujawniono Firefall - efekt współpracy byłych pracowników Blizzarda i projektanta Tribes - ilustracja #4
Ujawniono Firefall - efekt współpracy byłych pracowników Blizzarda i projektanta Tribes - ilustracja #5
Starsiege: Tribes

Starsiege: Tribes

PC
po premierze

Data wydania: 22 grudnia 1998

Informacje o Grze
6.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-09-04
10:49

dombek111 Centurion

Wygląda znakomicie, stylizowanie grafiki na komiksową wygląda coraz lepiej... No dodatek tą gre tworzą twórcy WoW i Tribes więc pozycja obowiązkowa ;)

Komentarz: dombek111
2010-09-04
11:16

zanonimizowany606712 Generał

Ładnie to na screenach wygląda, zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję, że coś dobrego. :)

Komentarz: zanonimizowany606712
2010-09-04
11:37

KMyL Generał

KMyL

Fakt byłych pracowników Blizzarda czuć w trailerze xD 3 grosze od twórców Tribesa też widać - te wszechobecne maszyny i jetpacki !)

Jdnak na betę nie mam zamiaru się zapisywać - skoro F2P to ciekaw jestem jak to wszystko rozwiążą - te całe mikropłatności i Item Shop mnie totalnie odrzucił od RoM'a, natomiast sprawa w Allods Online to kpina ... Wiem wiem,że twórcy chcą zarabiać, ale trochę przy tym kultury by zachowali !

Może w to zagram po premierze...

Komentarz: KMyL
2010-09-04
14:32

makak997 Pretorianin

wygląda dość smakowicie :D
oile mikropłatności nie będą dawały jakiejś znaczącej przewagi to może wyjść coś naprawdę fajnego

Komentarz: makak997
2010-09-04
15:30

Porakku Legionista

Fakt, takie gry można łatwo zepsuć dając dużą przewagę tym co płacą. Podoba mi się rozwiązanie w Quake Live. Jak chcesz coś więcej to płać, ale nie da to przewagi siłowej nad innymi graczami.
A gra świetna Na pewno zagram po premierze. :D

Komentarz: Porakku

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl