Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2010, 07:56

autor: Adrian Werner

Intel kasuje Project Offset

Mamy złe wieści dla tych z Was, którzy mieli chrapkę na Project Offset. Niestety okazało się, że pięć lat cierpliwego czekania na premierę poszło na marne. Gra została skasowana i tworzący ją zespół rozwiązany.

Mamy złe wieści dla wszystkich graczy, którzy mieli chrapkę na Project Offset. Niestety okazało się, że pięć lat cierpliwego czekania na premierę poszło na marne. Gra została skasowana, a tworzący ją zespół rozwiązany.

 

Intel kasuje Project Offset - ilustracja #1

 

Intel (właściciel studia Offset Software) oficjalnie potwierdził te złe nowiny, dodając ponadto, że znaczna część członków zespołu produkcyjnego pracuje już w innych firmach. Wieści te, choć bez wątpienia bolesne dla ludzi zainteresowanych tą grą, nikogo nie powinny jednak zaskoczyć. Intel kupił wspomniane studio w 2008 r., chcąc uczynić z Project Offset czołowy przykład możliwości układu do obsługi grafiki 3D nazwanego Larrabee. Jednak pod koniec zeszłego roku firma porzuciła plany wprowadzenia tej technologii do urządzeń domowych. Od tego czasu przyszłość gry stała pod wielkim znakiem zapytania.

Część osób z zespołu produkcyjnego otworzyła nowe studio o nazwie Fractiv LLC. Oficjalna strona jest na razie pusta, ale wiadomo, że właścicielem domeny jest Sam McGrath - jeden z założycieli Offset Software. Istnieje pewna nadzieja, że nowa firma będzie w stanie kontynuować tworzenie skasowanej przez Intel gry, ale nie warto na razie robić sobie zbyt wielkich nadziei. Nie jest to pierwsze pecetowe studio, które zostaje rozwiązane i w takich sytuacjach niestety rzadko się zdarza, by twórcy byli w stanie kontynuować swój projekt w nowej firmie. W ciągu kilku następnych dni zapewne usłyszymy jakieś konkretne informacje na ten temat. Miejmy nadzieję, że będą to dobre wieści, bo ostatni wypuszczony filmik z Project Offset prezentował się bardzo atrakcyjnie pod względem graficznym

 

Intel kasuje Project Offset - ilustracja #2

 

Offset Software zostało założone w 2004 roku przez kilkoro ludzi z S2 Games, którzy po ukończeniu prac nad Savage: The Battle for Newerth postanowili otworzyć własne studio. Pomimo tego małego exodusu S2 radziło sobie od tego czasu znacznie lepiej niż jego młodszy kuzyn. Dwa lata temu na rynku zadebiutowało Savage 2: A Tortured Soul, a w tym roku firma wreszcie doczekała się swojego pierwszego przeboju w postaci bazującej na słynnej modyfikacji Defense of the Ancients gry Heroes of Newerth.

W czasie, gdy ich dawni współpracownicy w S2 Games wypuszczali kolejne ukończone gry, ludzie z Offset Software mogli pochwalić się tylko kolejnymi poślizgami. Cykl produkcyjny Project Offset ulegał ciągłemu wydłużeniu i przez te wszystkie lata jedyne, co otrzymaliśmy to kilka screenów i filmików demonstrujących możliwości silnika graficznego. Pech, jaki trapił ten tytuł rozciągnął się zresztą również na partnerów studia. W 2006 roku licencję na korzystanie z silnika Offset wykupiła założona przez byłych pracowników Blizzarda firma Red 5. Zamierzano wykorzystać tę technologię do opracowania gry MMO, jednak poza kilkoma sympatycznymi artworkam również ten zespół nie ma się do tej pory czym pochwalić. Na początku tego roku studio musiało zwolnić połowę pracowników i powoli w oczy zaglądało mu widmo bankructwa. Ratunek przyszedł wraz z wykupieniem większościowego udziału przez chińskie The9 Limited. Miejmy zatem nadzieję, że również byli pracownicy Offset Software wylądują na czterech łapach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej