Twórcy Far Cry 3 nie rezygnują z kontrowersyjnych pomysłów
Producent gry Far Cry 3 ujawnił, że zobaczymy w niej kilka kontrowersyjnych pomysłów z Far Cry 2. Podczas nowej podróży trafimy na liczne posterunki wrogów i nie raz będziemy zmagali się z zacinającą się bronią. Na szczęście, deweloper chce podrasować tego typu pomysły, aby spełniały one swoją funkcję i jednocześnie angażowały gracza.
Szymon Liebert
Far Cry 3 będzie zawierał kilka kontrowersyjnych rozwiązań z poprzedniej odsłony serii, ale postara się zrealizować je w lepszy sposób. Chodzi między innymi o zacinające się karabiny oraz odnawiające się posterunki przeciwników, które gracz spotykał na swojej drodze. Producent przekonuje, że tego typu elementy zostaną przemyślane i podrasowane w odpowiedni sposób.
Wycieczka do Afryki w Far Cry 2 była ciekawym, ale irytującym doświadczeniem. Głównie ze względu na gęsto rozsiane bazy wrogów, zapełniające się błyskawicznie nowymi żołnierzami. W pochlebnej recenzji pisaliśmy nawet, że są one „największą zmorą gracza i powodem, dla którego spora część osób zniechęci się do zabawy”.
Na szczęście, twórcy zdają sobie sprawę z niedociągnięć „dwójki”. Jamie Keen, producent gry, powiedział w rozmowie z serwisem Videogamer, że posterunki wrogów powrócą w Far Cry 3, bo spełniają pewną funkcję: wypełniają czas gracza podczas podróży. Producent chce jednak zrealizować je w odpowiedni sposób i osadzić w żywym, zmieniającym się świecie.
Zdaniem Keena, ekipa pracująca nad poprzednią produkcją miała ciekawy pomysł, chociaż zabrakło jej czasu na zrealizowanie go w dobry sposób. W Far Cry 3 deweloper stara się stworzyć ciekawy świat, który funkcjonuje i rozwija się z udziałem lub bez udziału gracza. Z tego powodu, mechanizm posterunków nie może sprowadzać się do prostego odradzania się postaci.

Jedną z unikatowych cech Far Cry 2 było psucie się sprzętu, które mogło prowadzić do zacięcia się karabinu. Dla jednych graczy pomysł był ciekawy, a innym nie przypadł do gustu. Producent stara się wybadać opinie na ten temat i sprawdzić wszelkie opcje. Twórcy nie wykluczają możliwości zaimplementowania tego rozwiązania, ale wciąż wszystko jest na etapie planowania.
Jak widać, producent Far Cry 3 chce upewnić się, że kontynuacja nie powtórzy błędów poprzedniczki. Dzięki temu gra zapowiada się jeszcze ciekawiej. Ubisoft pokazał ją na konferencji podczas targów E3 2011, a później wypuścił materiał z alternatywnym sposobem przejścia misji. Niedawno dowiedzieliśmy się też, że „trójka” będzie 10 razy większa od poprzednich części serii.
Far Cry 3 pojawi się w 2012 roku kalendarzowym.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Ubisoft
- strzelanki FPP (FPS)
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
Kacperpol Konsul
mi tam fc2 bardzo się podobał a tym kolesią zawsze można spierdolić albo przejąć posterunek
Taku88 Centurion

[32] Czy gra musi miec xx spieprzonych rozwiazan zeby trzeba bylo ja skreslac? Dla mnie wystarczy jeden naprawde poryty pomysl aby odechcialo mi sie grac.
Far Cry to nie MMO, gdzie respawny wrogow sa wielce pozadane - praktycznie nikt nie lubi, gdy mu sie wrogowie w FPSach odradzaja. Po jaka chorobe mam ciagle jezdzic po wielkiej mapie robiac sobie co kilka minut przerwy na wymiane ognia? Jaki jest sens wybijania przeciwnikow, skoro przejezdzajac ta sama droga ponownie znowu tu beda?
[34] Sandboksy maja to do siebie, ze sa zaludnione i scigany jestes tylko wtedy, gdy nabroisz lub jestes w trakcie misji. Przemieszczanie sie z miejsca na miejsce nie powinno byc karane.
ManGun Konsul

ja osobiście miło wspominam zacinające karabiny :) - wreszcie jakaś ciekawa zmiana, co z tego że kałasz się nigdy nie zacina, wypadki się zdarzają! :DD
zanonimizowany549081 Konsul
Największym problemem dwójki, jak dla mnie, była po prostu nuda. Ta gra cierpiała na monotonność. Misje takie sobie, bezsensowne respawny wrogów (to jest FPS to diabła!), nieprzemyślany (choć ciekawy) system uszkodzeń broni...
Dla mnie Far Cry 2 to jeden z najlepszych FPS-ów :)
No to rzeczywiście, wiele do szczęścia Ci jednak nie potrzeba...
W takim wypadku nie czekam specjalnie na trójkę. Może jako ciekawostka bardziej.