
ZeniMax Online Studios
Studio deweloperskie powołane przez firmę-matkę Bethesdy Softworks, czyli ZeniMax Media. Ów amerykański zespół, którego siedziba mieści się w Hunt Valley w stanie Maryland (poza tym posiada on oddziały w irlandzkim Galway i Austin w Teksasie), stworzył grę MMORPG zatytułowaną The Elder Scrolls Online oraz odpowiada za jej wsparcie.
Historia ZeniMax Online Studios
Studio rozpoczęło działalność w 2007 roku, a jego szefem został Matt Firor, który wcześniej przez jedenaście lat pracował w firmie Mythic Entertainment. Przez następne lata dynamicznie rozrastający się zespół nawiązywał współpracę z kolejnymi firmami; mowa między innymi o Simutronics, której silnik graficzny HeroEngine zamierzał wykorzystać w swojej debiutanckiej grze. Na ujawnienie tej ostatniej trzeba było poczekać aż do 2012 roku.
The Elder Scrolls Online
Wówczas to firma zaprezentowała światu The Elder Scrolls Online, czyli MMORPG-a osadzonego w fantastycznym uniwersum stworzonym przez Bethesdę Softworks. ESO zadebiutowało na komputerach osobistych w 2014 roku, a rok później trafiło na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Choć początkowo produkcja wymagała opłacania abonamentu, debiut na nowych platformach stanowił dla wydawcy okazję do wprowadzenia nowego modelu dystrybucji – od tej pory do rozpoczęcia przygody miał wystarczyć jednorazowy zakup gry.
Z czasem The Elder Scrolls Online doczekało się szeregu dodatków. Wśród nich prym wiodły duże rozszerzenia, których dopełnienie stanowiły mniejsze DLC.
Projekt Blackbird
Począwszy od 2018 roku ZeniMax Online Studios rozwijało swój następny duży projekt. Produkcja o kodowej nazwie Blackbird nigdy nie doczekała się oficjalnej zapowiedzi. Na początku lipca 2025 roku poinformowano bowiem, że ta enigmatyczna gra została anulowana. Niedługo po tym ogłoszeniu gruchnęła jeszcze jedna wiadomość. Po 18 latach pracy w firmie ze stanowiska prezesa ZeniMax Online Studios ustąpił Matt Firor, który zdecydował się opuścić szeregi opisywanego zespołu. Jego miejsce miał zająć Joseph Burba.