Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 października 2019, 11:35

Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu

Firma Electronic Arts pochwaliła się przychodami gry Star Wars: The Old Republic. MMORPG w świecie Gwiezdnych wojen zarobiło już niemal miliard dolarów.

Moc jest wciąż silna w Gwiezdnych wojnach. - Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu - wiadomość - 2019-10-31
Moc jest wciąż silna w Gwiezdnych wojnach.

Co by nie mówić o grach Electronic Arts na licencji Gwiezdnych wojen, nie da się ukryć, że tytuły te znajdują wielu nabywców. Dość wspomnieć ostatnie odsłony serii Star Wars: Battlefront, które łącznie sprzedały się w nakładzie 33 milionów egzemplarzy. Wstydu nie przynoszą też wyniki finansowe Star Wars: The Old Republic, ujawnione w komunikacie dla inwestorów (via Gamespot). Jak zdradził Blake Jorgensen, prezes Electronic Arts, produkcja zarobiła niemal miliard dolarów od premiery w 2011 roku:

Wierzcie lub nie, ale zbliżamy się do miliarda dolarów przychodu ze Star Wars: The Old Republic od początku istnienia gry. Tak więc to interes, który kręci się cały czas. A my lubimy takie interesy.

Miliard dolarów w osiem lat nie przyćmi przychodów z WoW-a, ale to wciąż spory sukces. - Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu - wiadomość - 2019-10-31
Miliard dolarów w osiem lat nie przyćmi przychodów z WoW-a, ale to wciąż spory sukces.

Wynik to z pewnością imponujący nawet dla wielkiego wydawcy, aczkolwiek trzeba pamiętać, że nakłady na produkcję również były niemałe. SW: TOR swego czasu wsławił się jako najdroższy projekt w historii Electronic Arts, z budżetem szacowanym nawet na 200 milionów dolarów. Dochodzą do tego koszty marketingu, nie mówiąc o wydatkach na rozwój gry przez ostatnie 8 lat. Trudno też powstrzymać się od porównań z World of Warcraft. Produkcja Blizzarda zarobiła ponad 9,2 miliarda dolarów do 2017 roku i jest głównym powodem, dla którego seria Warcraft jest jedną z najlepiej zarabiających marek gier wideo w historii. Dodajmy, że stało się to na długo przed premierą dodatku Battle for Azeroth, który również okazał się ogromnym sukcesem komercyjnym.

Twórcy dali graczom do zrozumienia, że zamierzają dalej rozwijać sieciową Starą Republikę. - Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu - wiadomość - 2019-10-31
Twórcy dali graczom do zrozumienia, że zamierzają dalej rozwijać sieciową Starą Republikę.

Niemniej Electronic Arts zdaje się być zadowolone z tego wyniku i raczej nie przymierza się do porzucenia Star Wars: The Old Republic. Świadczy o tym niedawna premiera Onslaught, pierwszego od trzech lat dużego rozszerzenia do gry. Jeszcze wcześniej firma starała się zachęcić do sprawdzenia tytułu poprzez zniesienie części ograniczeń na kontach niekorzystających z płatnej subskrypcji. W tej sytuacji trudno się dziwić ogromnym oczekiwaniom wobec kolejnej produkcji osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen. Tym bardziej, że Star Wars: Upadły zakon zapowiada się całkiem nieźle.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej