Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu
Firma Electronic Arts pochwaliła się przychodami gry Star Wars: The Old Republic. MMORPG w świecie Gwiezdnych wojen zarobiło już niemal miliard dolarów.


Co by nie mówić o grach Electronic Arts na licencji Gwiezdnych wojen, nie da się ukryć, że tytuły te znajdują wielu nabywców. Dość wspomnieć ostatnie odsłony serii Star Wars: Battlefront, które łącznie sprzedały się w nakładzie 33 milionów egzemplarzy. Wstydu nie przynoszą też wyniki finansowe Star Wars: The Old Republic, ujawnione w komunikacie dla inwestorów (via Gamespot). Jak zdradził Blake Jorgensen, prezes Electronic Arts, produkcja zarobiła niemal miliard dolarów od premiery w 2011 roku:
Wierzcie lub nie, ale zbliżamy się do miliarda dolarów przychodu ze Star Wars: The Old Republic od początku istnienia gry. Tak więc to interes, który kręci się cały czas. A my lubimy takie interesy.

Wynik to z pewnością imponujący nawet dla wielkiego wydawcy, aczkolwiek trzeba pamiętać, że nakłady na produkcję również były niemałe. SW: TOR swego czasu wsławił się jako najdroższy projekt w historii Electronic Arts, z budżetem szacowanym nawet na 200 milionów dolarów. Dochodzą do tego koszty marketingu, nie mówiąc o wydatkach na rozwój gry przez ostatnie 8 lat. Trudno też powstrzymać się od porównań z World of Warcraft. Produkcja Blizzarda zarobiła ponad 9,2 miliarda dolarów do 2017 roku i jest głównym powodem, dla którego seria Warcraft jest jedną z najlepiej zarabiających marek gier wideo w historii. Dodajmy, że stało się to na długo przed premierą dodatku Battle for Azeroth, który również okazał się ogromnym sukcesem komercyjnym.

Niemniej Electronic Arts zdaje się być zadowolone z tego wyniku i raczej nie przymierza się do porzucenia Star Wars: The Old Republic. Świadczy o tym niedawna premiera Onslaught, pierwszego od trzech lat dużego rozszerzenia do gry. Jeszcze wcześniej firma starała się zachęcić do sprawdzenia tytułu poprzez zniesienie części ograniczeń na kontach niekorzystających z płatnej subskrypcji. W tej sytuacji trudno się dziwić ogromnym oczekiwaniom wobec kolejnej produkcji osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen. Tym bardziej, że Star Wars: Upadły zakon zapowiada się całkiem nieźle.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Gwiezdne wojny / Star Wars
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- wyniki finansowe
- MMORPG
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany1146443 Senator
No i gdzie te słabe wyniki EA zmuszonego wrócić na steama? To jest jasne, że bez grubego przelewu od gabena nigdy by tam nie wrócili.
A.l.e.X Legend

to była gra MMO którą skończyłem w 3 miesiące mając wtedy all, a potem do następnej aktualizacji trzeba było czekać tak długo że ją po prostu porzuciłem. Jednakże świetna wiadomość że żyje i ma się dobrze :)