Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lipca 2011, 18:10

autor: Soviet

Sony zainwestuje w ekskluzywne tytuły dla PSN

Sony ogłosiło inwestycję, opiewającą na 20 milionów dolarów. Pieniądze te trafią so producentów gier, którzy swe produkcje sprzedawać zechcą za pomocą PlayStation Network.

Sony ogłosiło trzyletni plan, w ramach którego wspomoże twórców gier na PlayStation Network kwotą 20 milionów dolarów. Pieniądze te dostaną zarówno wewnętrzni producenci, jak i mniejsze, niezależne studia, które współpracują z wydawcą w ramach programu Pub Fund.

To właśnie ta inicjatywa pozwoliła na wyprodukowanie i wydanie gier, takich jak Burn, Zombie, Burn!, Flower, Joe Danger czy seria PixelJunk. Sony oferuje wsparcie marketingowe. Wspomoże także niedoświadczone studia w fazie projektowaniu gry, lecz prawa do marki i znaczna część zysków pozostaje w rękach oryginalnego producenta. Brandon Stadner pisze na oficjalnym blogu PlayStation, że gracze mogą spodziewać się kolejnych tytułów „z innowacyjną mechaniką, żywą oprawą graficzną, interesującą fabułą, z zacięciem artystycznym, takie, których nie znajdziemy poza PlayStation Network".

Sony zainwestuje w ekskluzywne tytuły dla PSN - ilustracja #1
Okabu

W ramach tej inwestycji zapowiedziano już premiery tytułów, takich jak Okabu, PAYDAY: The Heist i Papo & Yo. W czerwcu ukazała się Eufloria, którą można kupić za 10 dolarów. Przy okazji tego oświadczenia nie mogło obyć się bez pytań o ostatnie problemy sieci PlayStation Network. Jako przykład podano studio Firehose Games, które zadebiutowało ze swoim Slam Bolt Scrappers na kilkanaście dni przed atakiem hakerów, co poskutkował odcięciem graczy od serwerów Sony. Kwestię tę poruszył serwis Joystick, w odpowiedzi dowiadując się, że wydawca nie zapewni żadnego zabezpieczenia, gdyby podobna historia miała się powtórzyć. Miejmy nadzieję, że ta ciekawa inicjatywa pomoże rozwinąć się młodym producentom, a przy okazji w ręce graczy trafi kilka nowych, ciekawych gier.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.