Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 września 2011, 09:50

autor: Marek Oramus

Seria Grand Theft Auto sprzedała się w ponad 114 milionach egzemplarzy

Firma Take-Two Interactive pochwaliła się wynikami sprzedaży swoich najpopularniejszych marek. Na pierwszym miejscu nieprzerwanie znajduje się seria Grand Theft Auto.

Podczas biznesowej konferencji organizowanej przez firmę ThinkEquity, Strauss Zelnick, dyrektor generalny koncernu Take-Two Interactive, zaprezentował wyniki sprzedaży najpopularniejszych tytułów z katalogu wydawcy. Wśród nich nieprzerwanie na pierwszym miejscu znajduje się seria Grand Theft Auto, która od czasu debiutu w 1997 roku sprzedała się łącznie w 114 milionach egzemplarzy.

Seria Grand Theft Auto sprzedała się w ponad 114 milionach egzemplarzy - ilustracja #1

Najnowsza odsłona tej marki, Grand Theft Auto IV w dalszym ciągu odnotowuje bardzo dobre wyniki, szczególnie po uwzględnieniu faktu, że jej premiera odbyła się w 2008 roku. Od czasu przekroczenia psychologicznej bariery 20 milionów dostarczonych pudełek, o czym informowaliśmy w marcu, liczba ta powiększyła się o kolejne 2 miliony. Tym samym, udało jej się poprawić wynik gry Grand Theft Auto: San Andreas w wersji przeznaczonej na konsolę PlayStation 2. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że nie uwzględniono w tym wypadku edycji na pecety oraz pierwszego Xboksa, gra GTA: San Andreas wydaje się być w dalszym ciągu niezagrożona.

Seria Grand Theft Auto sprzedała się w ponad 114 milionach egzemplarzy - ilustracja #2

Poniżej możecie zobaczyć jak prezentują się wyniki uzyskane przez inne marki firmy Take-Two Interactive:

  • Seria Midnight Club – 18,5 milionów egzemplarzy
  • Seria NBA2K – 17 mln
  • Red Dead Redemption – 12,5 mln
  • Seria Civilization – 11 mln
  • Seria BioShock – 9 mln
  • Seria Carnival Games – 8 mln
  • Seria Max Payne – 7,5 mln
  • Seria Mafia – 5 mln
  • Borderlands – 4,5 mln
  • The Darkness – 1 mln

Oprócz wyników sprzedaży, Zelnick poinformował, że firmie Take-Two udało się w znacznym stopniu ograniczyć handel używanymi grami, dzięki wydawaniu dodatków DLC. Według niego, ciężka praca nad podstawowym produktem powoduje, że potem znacznie łatwiej jest stworzyć rozszerzenia, które trafią w gusta odbiorców. „W maju 2010 roku, gdy trafiła do sklepów gra Red Dead Redemption nawet nie wyobrażaliśmy sobie, że wyprodukujemy grę o zombie na Halloween,” stwierdził Zelnick odnosząc się do dodatku Undead Nightmare.