Seria Grand Theft Auto sprzedała się w ponad 114 milionach egzemplarzy

Firma Take-Two Interactive pochwaliła się wynikami sprzedaży swoich najpopularniejszych marek. Na pierwszym miejscu nieprzerwanie znajduje się seria Grand Theft Auto.

Marek Oramus

Podczas biznesowej konferencji organizowanej przez firmę ThinkEquity, Strauss Zelnick, dyrektor generalny koncernu Take-Two Interactive, zaprezentował wyniki sprzedaży najpopularniejszych tytułów z katalogu wydawcy. Wśród nich nieprzerwanie na pierwszym miejscu znajduje się seria Grand Theft Auto, która od czasu debiutu w 1997 roku sprzedała się łącznie w 114 milionach egzemplarzy.

Seria Grand Theft Auto sprzedała się w ponad 114 milionach egzemplarzy - ilustracja #1

Najnowsza odsłona tej marki, Grand Theft Auto IV w dalszym ciągu odnotowuje bardzo dobre wyniki, szczególnie po uwzględnieniu faktu, że jej premiera odbyła się w 2008 roku. Od czasu przekroczenia psychologicznej bariery 20 milionów dostarczonych pudełek, o czym informowaliśmy w marcu, liczba ta powiększyła się o kolejne 2 miliony. Tym samym, udało jej się poprawić wynik gry Grand Theft Auto: San Andreas w wersji przeznaczonej na konsolę PlayStation 2. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że nie uwzględniono w tym wypadku edycji na pecety oraz pierwszego Xboksa, gra GTA: San Andreas wydaje się być w dalszym ciągu niezagrożona.

Seria Grand Theft Auto sprzedała się w ponad 114 milionach egzemplarzy - ilustracja #2

Poniżej możecie zobaczyć jak prezentują się wyniki uzyskane przez inne marki firmy Take-Two Interactive:

  • Seria Midnight Club – 18,5 milionów egzemplarzy
  • Seria NBA2K – 17 mln
  • Red Dead Redemption – 12,5 mln
  • Seria Civilization – 11 mln
  • Seria BioShock – 9 mln
  • Seria Carnival Games – 8 mln
  • Seria Max Payne – 7,5 mln
  • Seria Mafia – 5 mln
  • Borderlands – 4,5 mln
  • The Darkness – 1 mln

Oprócz wyników sprzedaży, Zelnick poinformował, że firmie Take-Two udało się w znacznym stopniu ograniczyć handel używanymi grami, dzięki wydawaniu dodatków DLC. Według niego, ciężka praca nad podstawowym produktem powoduje, że potem znacznie łatwiej jest stworzyć rozszerzenia, które trafią w gusta odbiorców. „W maju 2010 roku, gdy trafiła do sklepów gra Red Dead Redemption nawet nie wyobrażaliśmy sobie, że wyprodukujemy grę o zombie na Halloween,” stwierdził Zelnick odnosząc się do dodatku Undead Nightmare.

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 29 kwietnia 2008

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.4

Gracze

8.3

Steam

9.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Tribes: Ascend dopiero w 2012 roku

Następny
Tribes: Ascend dopiero w 2012 roku

Codemasters zamyka studio twórców gry Bodycount

Poprzedni
Codemasters zamyka studio twórców gry Bodycount

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl