Nowa edycja pokazu Future Games Show okazała się bardzo owocna. Poza licznymi zwiastunami zapowiedziano szereg obiecujących tytułów i podano daty premiery wielu produkcji.
Wczoraj wieczorem odbyła się kolejna edycja imprezy Future Games Show, na której pokazano zwiastuny szeregu obiecujących gier. Nie zabrakło także zapowiedzi nowych produkcji oraz informacji o datach premiery wielu kolejnych tytułów. Poniżej przybliżamy pokrótce wszystkie najważniejsze ujawnione wieści, skupiając uwagę na dwóch produkcjach, które naszym zdaniem zrobiły bardzo dobre wrażenie, a także zamieszczamy odnośniki do nowych materiałów z innych gier.
Z pełnym zapisem wydarzenia możecie się zapoznać w tym miejscu.
Jedną z najważniejszych gier, które mogliśmy obejrzeć na Future Games Show, było No Rest For The Wicked, czyli RPG akcji, za które odpowiada zespół Moon Studios, znany z takich produkcji jak Ori and the Blind Forest oraz Ori and the Will of the Wisps.
Na pokazie wyświetlono zawierający nowe fragmenty rozgrywki materiał, w którym deweloperzy omówili podstawowe założenia gry. Natomiast po zakończeniu wydarzenia opublikowano wywiad wideo z twórcami. W nim opowiedzieli oni, że system walki zainspirowany został najlepszymi bijatykami, a konstrukcję świata oparto częściowo na rozwiązaniach z gatunku metroidvania.
Na pokazie nie zabrakło także gry Holstin, czyli survival horroru rodzimego studia Sonka, którego akcja toczyć się będzie w małym polskim miasteczku w 1992 roku.
Pokazany materiał jest zwłaszcza godny uwagi, gdyż koncentruje się na zaprezentowaniu pierwszoosobowych sekcji, w których pokierujemy samochodem.
DEATHSPRINT 66 to gra multiplayer, w której ośmiu graczy ma rywalizować w biegach z przeszkodami. Produkcja trafi w tym roku na PC.
Hordes of Hunger to gra akcji z elementami roguelike, w której będziemy walczyli z falami wrogów w krainie fantasy. Gra zmierza tylko na PC. Twórcy, czyli ludzie z polskiego studia Hyperstrange, nie podali planowanej daty premiery.
Industria, czyli zainspirowany Half-Life 2 FPS z 2021 roku, doczeka się kontynuacji. Na razie zapowiedziano tylko wersję PC. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.
Wśród zapowiedzianych gier znalazło się także Knights in Tight Spaces. To turowa bijatyka z elementami karcianki stanowiąca kontynuację Fights in Tight Spaces. Tym razem będziemy walczyli w realiach fantasy. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i na razie twórcy nie są gotowi podać planowanej daty premiery.
Project Mango to nowa eksperymentalna gra znanego z Dorfromantik studia Toukana Interactive. Projekt powstaje we współpracy ze specjalizującym się w materiałach popularyzujących naukę youtube’owym kanale Kurzgesagt. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Na razie nie podano platform sprzętowych.
Fanów sidescrollingowego soulslike Tails of Iron ucieszyć powinna wiadomość, że powstaje kontynuacja. Gra nosi tytuł Tails of Iron II: Whiskers of Winter i ukaże się w tym roku na PlayStation 5, Xboksa Series X/S, PlayStation 4, Xboka One, Nintendo Switch oraz PC.
Natomiast Voidwrought to platformówka typu metroidvania z intrygującym stylem wizualnym, która ukaże się w tym roku na PC.
Intrygująco prezentuje się gra Worshippers of Cthulhu, czyli city builder, w którym zajmiemy się budowaniem miasta kultystów wyznających tytułowe prastare bóstwo z twórczości H.P. Lovecrafta. Produkcja zmierza na PC oraz konsole PS5 i Xboksa Series X/S i zadebiutuje we wczesnym dostępie w pierwszym kwartale 2025 r.
Świetne wrażenie zrobił zwiastun Zoochosis. To pierwszoosobowy horror, którego grafika udaje wideo kręcone z kamery noszonej na ciele postaci. Pokierujemy w niej nowo zatrudnionym opiekunem zwierząt w zoo, gdzie przeprowadzane są koszmarne eksperymenty.
Obejrzyjcie koniecznie ten trailer, chociażby dla wybornie zaprojektowanych zmutowanych zwierząt.
Platformówkowa gra akcji AWAKEN: Astral Blade zadebiutuje w trzecim kwartale tego roku na PC oraz konsolach PS4 i PS5.
Fani The Movies powinni zaznaczyć w kalendarzach datę 6 czerwca. Tego dnia bowiem na PC zadebiutuje Blockbuster, czyli strategia o kręceniu filmów.
Inną grą, której datę premiery ujawniono na pokazie FGS, jest Dustborn, czyli przygodowa gra akcji TPP twórców Dreamfall Chapters. Gra ukaże się 20 sierpnia tego roku na PC oraz konsolach PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4, Xbox One.
Enotria: The Last Song, czyli obiecujący soulslike zainspirowany włoskim folklorem, ukaże się 21 sierpnia. Gra tego dnia trafi tylko na PC i PlayStation 5. Zapowiedziana wcześniej wersja na Xboksa Series X/S ukaże się w późniejszym terminie.
Narracyjna przygodówka Farewell North trafi do sprzedaży 15 sierpnia na PC oraz konsole Xbox Series X/S i Switch.
Z kolei śliczna przygodówka Harold Halibut zadebiutuje 16 kwietnia na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. W dalszych planach są wydania na PlayStation 4 oraz Xboksa One.
Przygodówka Hauntii ukaże się 25 maja, równocześnie na PlayStation 5, Xboksa Series X/S, PlayStation 4, Xboksa One, Switcha oraz PC.
Osadzona w alternatywnej wersji XIX-wiecznej Rosji przygodówka Indika zadebiutuje 8 maja tego roku na PC oraz konsolach PlayStation 5, Xbox Series S i Xbox Series X.
Twórcy gry logicznej Linkito poinformowali, że ukaże się ona latem tego roku, wyłącznie na PC.
16 maja na PC zadebiutuje Robobeat, czyli mieszanka FPS-a i gry rytmicznej.
Stellaris Nexus zostało przemianowane na Nexus 5X. Gra opuści wczesny dostęp 18 kwietnia.
Znane z Amnesia: A Machine for Pigs oraz Dear Esther studio The Chinese Room pokazało nowy zwiastun przygodówkowego horroru Still Wakes the Deep. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się, że premiera gry odbędzie się 18 lipca tego roku, równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 5, Xbox Series S i Xbox Series X.
Więcej:Nowości na Steam. Wielkie święto fanów strategii i „Grand Theft Cthulhu”
Data wydania: 18 kwietnia 2024 Wczesny dostęp
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.