Rockstar Games kończy współpracę z twórcami L.A. Noire?
Treść ujawnionych wiadomości e-mail wskazuje na zakończenie współpracy między firmą Rockstar Games a twórcami gry L.A. Noire - studiem Team Bondi. Podobno deweloper nie wywiązywał się w pełni ze swoich obowiązków.
Marcin Skierski
Wygląda na to, że firma Rockstar Games zrezygnowała z dalszej współpracy ze studiem Team Bondi, odpowiedzialnym za niedawno wydaną grę L.A. Noire. Wina leży po stronie dewelopera, który podobno nie wywiązywał się z obowiązków.

Redakcja serwisu gamesindustry.biz opublikowała korespondencję e-mailową między pracownikami zespołu, stawiającą Brendana McNamarę (szefa Team Bondi) w nienajlepszym świetle. W kolejnych wiadomościach można wyczytać, że produkcja L.A. Noire została zakończona po sześciu latach właściwie tylko dzięki dużemu zaangażowaniu Rockstar Games.
W ostatnich dwóch latach pracownicy Rockstar Games odgrywali coraz większą rolę w procesie tworzenia. Ściśle współpracowali z programistami, animatorami i innymi członkami zespołu deweloperskiego. W międzyczasie zmienili także „wiele szalonych decyzji podjętych przez szefostwo Team Bondi”.
Na początku współpracy szefostwo Rockstar Games chciało nawet zrobić z Team Bondi coś w rodzaju swojego wewnętrznego studia o nazwie „Rockstar Sydney” (siedziba dewelopera L.A. Noire mieści się właśnie w Sydney). Jednak im dłużej trwały prace, tym bardziej wydawca utwierdzał się w przekonaniu, że pierwotny pomysł był chybiony.

Ostatnio ponad 130 osób biorących udział w tworzeniu L.A. Noire oskarżyło obie firmy o pominięcie ich nazwisk w napisach końcowych (tzw. „creditsach”). Mówi się też, że Team Bondi łamało prawa pracownika - specjaliści mieli pracować nawet 12 godzin dziennie, a wynagrodzenia za nadgodziny były wypłacane z opóźnieniem.
Opracowaniem niedawno zapowiedzianego pecetowego portu L.A. Noire zajmuje się studio Rockstar Leeds, co może stanowić potwierdzenie przytoczonych wyżej informacji. Póki co, musimy jednak zaczekać na oficjalne stanowiska Rockstar Games oraz Team Bondi.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Rockstar Games
- Team Bondi
- umowy / współpraca
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
zanonimizowany556664 Konsul
"Poza tym jakby sprzedaż faktycznie była taka zajebista to by nie robili portu na PC"
Ogarnij się bo takich głupot dawno nie czytałem, co ma sprzedaż do portu ? Idąc twoim tokiem myślenia Alan Wake już dawno powinien zagościć na tej platformie. I zacznijmy od tego że LAN nie jest na tym samym silniku graficznym co GTA więc optymalizacja może być bardzo dobra i to bez patchy jak to powiadasz. Zresztą nikomu się nie dogodzi Rockstar olewa PC - źle Rockstar daje grę na PC - źle
zanonimizowany653201 Legend
Poza tym jakby sprzedaż faktycznie była taka zajebista to by nie robili portu na PC
Ta, GTA IV sprzedało się w milionach, a mimo to konwersji na PC się doczekało.
Pracownikom Team Bondi nie zazdroszczę, tyle nadgodzin co oni mieli...
Z resztą u Rockstara to standard z RDR'em też były małe "zawirowania".
zanonimizowany465324 Centurion
Konwersja na PC idzie nie z powodu słabej sprzedaży, bo L.A.N dobrze schodzi, tylko z chęci zysku na niej. Ta gra jest jedną z droższych w historii, poszło na nią (jeśli mnie pamięć nie myli) 60 baniek! Ten mo-cap twarzy kosztował fortunę, a R* nie chce mieć dużych strat z powodu za małej sprzedaży.
zanonimizowany656413 Generał
"Specjaliści mieli pracować nawet 12 godzin dziennie, a wynagrodzenia za nadgodziny były wypłacane z opóźnieniem."
Ehh, gdzie te czasy kiedy robiono to w kilka osób i dla samego tworzenia...