Premiera Dragon Age: Inkwizycja wielkim sukcesem dla BioWare i Electronic Arts
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał rok fiskalnego 2015 (okres 1 października - 31 grudnia 2014 roku). Koncern zanotował 142 mln dolarów zysku, w porównaniu do 300-milionowej straty w roku fiskalnym 2014, m.in. dzięki grze Dragon Age: Inkwizycja, która okazała się największą premierą w historii studia BioWare.
Kamil Zwijacz

Wyniki ogółem
Koncern Electronic Arts opublikował najnowszy raport finansowy za trzeci kwartał finansowy 2015 roku zakończony 31 grudnia 2014 roku. W tym czasie firmie udało się wypracować 1,126 miliarda dolarów przychodu (808 mln dolarów w tym samym okresie rok wcześniej), co przełożyło się na 142 mln dolarów zysku, w porównaniu do ponad 300-milionowej straty w roku fiskalnym 2014. Natomiast w ciągu dziewięciu miesięcy roku finansowego 2015 uzyskano przychód 3,3 mld dolarów. W związku z tak dobrymi wynikami, firma postanowiła po raz kolejny zwiększyć przewidywania na koniec roku (31 marca 2015 roku) z 4,175 miliarda dolarów na 4,253 miliarda.
Wpływ na taki obrót sprawy miały gry Dragon Age: Inkwizycja (produkcja zanotowała najlepszy debiut w historii tytułów stworzonych przez studio BioWare) i FIFA 15, a w całym roku kalendarzowym sukcesem okazały się także NHL 15, Madden NFL 15, EA Sports UFC, Titanfall, Battlefield 4 oraz FIFA 14. Niestety nie podzielono się konkretnymi danymi sprzedażowymi. Ujawniono za to, że produkcje „Elektroników” świetnie radzą sobie na najnowszych konsolach. Dzięki sprzedaży gier na Xboksie One i PlayStation 4 uzyskano 427 mln dolarów przychodu, czyli dużo więcej niż 306 mln dolarów wypracowanych na PlayStation 3 i Xboksie 360 oraz 218 mln dolarów na komputerach PC.

Cyfrowa dystrybucja
Coraz większą rolę odgrywa cyfrowa dystrybucja. Electronic Arts zanotowało 693 mln dolarów przychodu ze sprzedaży gier i dodatków tą drogą, co stanowi aż 34% wzrost w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Zauważono, że wielką popularnością cieszy się Battlefield Premium. Sukcesem okazała się również usługa EA Access dostępna tylko na Xboksie One, a aż 82% wzrost przychodu zanotowało EA Sports Ultimate Team.
Rynek gier mobilnych
Electronic Arts świetnie radzi sobie także na poletku gier dedykowanych urządzeniom mobilnym. Średnio firma notuje miesięcznie ponad 160 mln osób grających w ich produkcje. Dodatkowo pochwalono się, ze debiutujące w grudniu 2014 roku SimCity BuildIt zostało pobrane ponad 22 mln razy, a zainteresowanie mobilnymi projektami sportowymi (Madden NFL Mobile i FIFA 15 Ultimate Team) wzrosło o 45% w porównaniu do ostatnich trzech miesięcy 2013 roku.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inquisition
Data wydania: 18 listopada 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- wyniki finansowe
- Dragon Age (marka)
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
- X360
- PS3
- PS4
- XONE
- AND
- iOS
- WP
Komentarze czytelników
Bezi2598 Legend
Taa, tak uproszczony, że ludzie w dzień premiery narzekali, że walka za trudna, a CDP musiało wydać w patchu specjalny samouczek dla ludzi nieogarniających mechaniki gry.
Yarovit Pretorianin
Wszyscy, którzy twierdzą, że gry PC się nie sprzedają, powinni wykonać parę prostych działań. Gdyby zysk między PS4 a X1 i X360 a PS3 rozłożył się po równo, to PC zarobiłby najwięcej ze wszystkich platform. Ponieważ na pewno tak nie było, PC najpewniej jest na drugim miejscu, wyprzedzony przez jedną konsolę nowej generacji, może na trzecim, chociaż nie wydaje mi się, żeby któraś z konsol poprzedniej generacji zgarnęła 3/4 ze swojej puli.
victripius Senator

Widać, że EA wychodzi na prostą po kilku wpadkach zanotowanych w poprzednich latach - Inkwizycja to według mnie jedna z lepszych gier zeszłego roku.
Bramkarz Legend

Bezi2598
Trudność walki nie sprawia, że W2 nie jest uproszczony.
Poza tym bez przesady - walka w W2 sprowadza się do opanowania jednego patentu.