Data wydania: 16 grudnia 2014
Mobilna strategia w modelu free-to-play, stanowiąca spin-offową odsłonę kultowej serii symulacji ekonomicznych firmy EA Maxis. Podobnie jak w pełnoprawnych częściach cyklu, wcielamy się w rolę burmistrza wirtualnego miasta, a naszym celem jest zatroszczyć się o rozwój metropolii i zaspokojenie potrzeb mieszkańców, z jednoczesną dbałością o sferę budżetową.
Gracze
SimCity BuildIt to strategia ekonomiczna będąca mobilną odsłoną jednego z najpopularniejszych pecetowych cykli tego typu. Grę przygotowano z myślą o urządzeniach napędzanych systemami Androidem oraz iOS. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i opracowało ją wewnętrzne studio deweloperskie firmy Electronic Arts.
Gracze wcielają się w burmistrza wirtualnego miasta, którego zadaniem jest zarządzanie metropolią i wprowadzanie w życie planów jej rozwoju. W tym celu musimy m.in. budować domy i fabryki, konstruować drogi, kłaść linie energetyczne czy ustalać oraz zbierać podatki. Konieczne jest także z dbanie o potrzeby mieszkańców, gdyż jeśli podejmiemy zbyt wiele decyzji nie po ich myśli, to możemy liczyć się z nieprzyjemnymi tego konsekwencjami. Rozgrywkę rozpoczynamy z pustym obszarem ziemi, ale z czasem przeobrazimy to miejsce w budzącą podziw aglomerację.
Rozbudowa miasta to jednak proces dosyć żmudny, gdyż budowa każdego nowego domu wymagać będzie dostarczenia odpowiedniej ilości materiału. Do jego produkcji służą zaś fabryki oraz struktury komercyjne. Rozwój trzeba odpowiednio zbilansować z realiami finansowymi miasta, tak aby kontrolowana przez nas metropolia nie zbankrutowała. Podejmując decyzje o ewentualnych wydatkach musimy więc zwracać uwagę na przychody z podatków oraz zadowolenie mieszkańców z naszych dotychczasowych poczynań. Całą grą rządzą rozbudowane algorytmy łączące wszystkie aspekty naszej aktywności, powodując, że każda decyzja może mieć dalekosiężne skutki dla całej aglomeracji.
Oprawa graficzna SmiCity BuildIt w wersji na Androida wykonana została w pełnym 3D, pozwalającym na swobodne manipulowanie kamerą i podziwianie naszego miasta z dowolnego punktu. Zastosowany w grze system free-to-play podlega typowym dla tego modelu ograniczeniom. Każda budowa lub proces produkcyjny wymagają odczekania określonej ilości czasu, który możemy skrócić korzystając z waluty premium. Dzięki niej, za realną gotówkę możemy też nabywać przydatne ulepszenia, które usprawnią rozwój miasta.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
Android
Apple iOS
Producent: tracktwenty / EA Helsinki
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
11GIER
Wykreowany przez Willa Wrighta cykl gier strategicznych, w których gracze mogą sprawdzić się w roli budowniczych i zarządców wirtualnych miast. Seria rozwijana jest przez należące do koncernu Electronic Arts studio Maxis przy udziale innych zespołów deweloperskich (np. Tilted Mill Entertainment).
Tym razem polecamy wypróbowanie łatek do takich tytułów jak Neo Monster, Neon Drive, Rayman Adventures, Shooty Skies oraz SimCity BuildIt.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
14 czerwca 2016 10:03
Z informacji podanych przez wiceprezesa firmy EA Mobile wynika, że w mobilną edycję kultowej niegdyś serii – dostępną na smartfonach i tabletach z systemem Android lub iOS – zagrało niemal 40 milionów osób.
gramynawynos.pl
Piotr Doroń
9 czerwca 2015 16:39
Ruszamy z serią krótkich artykułów omawiających najciekawsze naszym zdaniem aktualizacje, jakie w minionym tygodniu otrzymały gry mobilne.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
13 marca 2015 14:55
Firma EA Mobile udostępniła pierwszą dużą aktualizację mobilnej strategii ekonomicznej SimCity BuildIt. Update zatytułowany Tokyo Town wprowadza do gry międzynarodowe lotnisko i szereg dodatków inspirowanych Japonią.
gramynawynos.pl
Piotr Doroń
5 marca 2015 15:11
Z opublikowanej przez firmę Electronic Arts infografiki wynika, że do końca 2014 roku gracze spędzili ponad 113 milionów godzin w trybie kampanii w Dragon Age: Inkwizycja. Ponadto koncern ujawnił ciekawostki dotyczące takich produkcji jak FIFA 15, EA Sports UFC czy też SimCity BuildIt.
gry
Kamil Zwijacz
28 stycznia 2015 13:44
Firma Electronic Arts pochwaliła się sukcesem mobilnej strategii SimCity BuildIt. W ciągu pierwszych trzech tygodni grę pobrało ponad 15 mln osób.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
19 stycznia 2015 10:03
Firma Electronic Arts wprowadziła na platformy Google Play i App Store specjalną, mobilną odsłonę serii SimCity. SimCity BuildIt zadebiutowało w modelu free-to-play z mikropłatnościami. Tytuł, mimo szumnych zapowiedzi, nie wybija się pod względem skomplikowania na tle innych, mobilnych simów.
gramynawynos.pl
Piotr Doroń
17 grudnia 2014 11:19
Miniony tydzień przyniósł rynkowi mobilnemu m.in. premiery platformówki Goblin Sword, zręcznościówki Spider-Man Unlimited oraz gry logicznej Lith. Ponadto zapowiedziano sporo nowych projektów, w tym SimCity BuildIt i Peggle Blast.
gry
Adrian Werner
16 września 2014 20:00
Firma Electronic Arts zapowiedziała SimCity BuildIt, czyli nową mobilną odsłonę popularnej serii strategii ekonomicznych. Gra zmierza na urządzenia z systemami iOS i Android.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
11 września 2014 11:30
Średnie Oceny:
Średnia z 87 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
arkadius2
Ekspert
2016.11.23
Jak dla mnie aspekt wizualny to najmocniejsza strona owego SimCity, niestety cały mechanizm rozgrywki kuleje. Główny zarzut kieruję do sposobu zarabiania pieniędzy, otóż głównym źródłem gotówki są nie podatki mieszkańców, ale nagrody za ulepszenia parcel mieszkalnych, co niestety bardzo hamuje rozwój miasta i męczy gracza schematem gry na zasadzie - wyprodukuj tone metalu i drewna, przerób to na deski i gwoździe, ulepsz parcele by zdobyć fundusze na straż pożarną X_X Potrzebujesz pieniędzy na posterunek policji/park itp ?? - powtórz powyższe 20 razy. Jeżeli ktoś ma potrzebę budowy miasta na tablecie czy smartfonie to od siebie polecam Little Big City 2 - mechanika niby podobna, ale lepiej dopracowana :)
divton Chorąży
Ta gra tylko z wyglądu przypomina SimCity. Naszym zadaniem jest budowa dróg i budynków mieszkalnych i zwiększanie populacji. Domy wymagają zasilania z elektrowni, wody, straży pożarnej, parków itp. ale żeby rozbudować domy musimy dostarczyć różne materiały. Podstawowe materiały budujemy w fabrykach, czas budowy materiału zaczyna się od od 1 minuty i każdy nowocześniejszy materiał ma dłuższy czas budowy. W najprostszej fabryce można tworzyć 2 przedmioty naraz, w lepszych fabrykach 3 i więcej, nie ma kolejki budowy. Bardziej zawansowane materiały tworzy się z podstawowych w budynkach komercyjnych które działają jak fabryki ale tworzą tylko jeden przedmiot naraz ale mają kolejke budowe (2 sloty). Tu czasy tworzenia zaczynają się od kilku minut. Są różne budynki komercyjne i pozwalają tworzyć rózne przedmioty. W grze nie ma kosztów utrzymania, za to są przychody z podatków (bardzo małe) zależne od ilości i zadowolenia mieszkańców a to zależny od spełniania ich zachcianek (parki, straż pożarna itp). Gra stawia nam niskie limity róznych budynków (w tym domów) i stopniowo je zwiększa zależnie od naszych osiągnięć. Koszty rozbudowy szybko wzrastają nawet przy najmniej rozbudowanych domach. Materiały przechowujemy w magazynie którego pojemność szybko staje się niewystarczająca, jego rozbudowa (niewielka) jest możliwa dzięki specjalnym przedmiotom którymi gra czami na obdarowuje.
Gra stawia na zaglądanie do niej od czasu do czasu (uwzględnia czas gdy nie graliśmy) aby coś tam rozbudować, zacząć produkcje nowych materiałów i odstawienie jej na kilka godzin.
Ale można przyspieszyć grę za pomocą tzw. golda który pozwala przyspieszyć tworzenie przedmiotów, dodaje nowe sloty do budynków komercyjnych, pomaga rozbudować magazyny i można ja wymienić na walutę w grze która jest potrzebna do stawiania budynków fabrycznych, komercyjnych, elektrowni, parków itp.
W skrócie to nie jest SimCity.
divton Chorąży
Materiały przechowujemy w magazynie którego pojemność szybko staje się niewystarczająca, jego rozbudowa (niewielka) jest możliwa dzięki specjalnym przedmiotom którymi gra czami na obdarowuje.
Gra stawia na zaglądanie do niej od czasu do czasu (uwzględnia czas gdy nie graliśmy) aby coś tam rozbudować, zacząć produkcje nowych materiałów i odstawienie jej na kilka godzin.
Ale można przyspieszyć grę za pomocą tzw. golda który pozwala przyspieszyć tworzenie przedmiotów, dodaje nowe sloty do budynków komercyjnych, pomaga rozbudować magazyny i można ja wymienić na walutę w grze która jest potrzebna do stawiania budynków fabrycznych, komercyjnych, elektrowni, parków itp.
W skrócie to nie jest SimCity.
divton Chorąży
Oczywiście gold jest za kupienia za prawdziwe pieniądze. W końcu to F2P. Albo czekasz albo płacisz.
arkadius2 Konsul
Jak dla mnie aspekt wizualny to najmocniejsza strona owego SimCity, niestety cały mechanizm rozgrywki kuleje. Główny zarzut kieruję do sposobu zarabiania pieniędzy, otóż głównym źródłem gotówki są nie podatki mieszkańców, ale nagrody za ulepszenia parcel mieszkalnych, co niestety bardzo hamuje rozwój miasta i męczy gracza schematem gry na zasadzie - wyprodukuj tone metalu i drewna, przerób to na deski i gwoździe, ulepsz parcele by zdobyć fundusze na straż pożarną X_X Potrzebujesz pieniędzy na posterunek policji/park itp ?? - powtórz powyższe 20 razy.
Jeżeli ktoś ma potrzebę budowy miasta na tablecie czy smartfonie to od siebie polecam Little Big City 2 - mechanika niby podobna, ale lepiej dopracowana :)